StoryEditor
HrvatskaForum ICT-Društvo

Anđelko Milardović: Novi mediji imaju pozitivnu dimenziju jer su omogućili sve ljudske djelatnosti. S druge strane, natjerali su nas na otuđivanje...

Piše Nikola Patković/JL
3. srpnja 2020. - 15:52
Prof. Anđelko Milardović s Instituta za migracije i narodnosti u Zagrebu  Vlado Kos/HANZA MEDIA

Novi mediji i nova društvena realnost, naziv je 3. Foruma ICT-Društvo, koji je u petak održan na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, gdje su neki od najvećih hrvatskih stručnjaka iz područja obrazovanja, politike i političkog marketinga te brendiranja na tri različita panela raspravljali o tome kako novi mediji transformiraju društvo, o novim medijima u izbornim kampanjama te o novim medijima i brendingu.

- Ovo je prvi događaj ovakvog tipa kojeg smo nakon koronadiktature održali uživo. Na ovaj način ohrabrujemo i postojanje društva i društvenosti, ali nismo zanamarili ni ulogu novih medija u novoj društvenoj zbilji, jer bez njih društvo u vrijeme pandemije ne bi funkcioniralo. U tom smislu novi mediji imaju pozitivnu dimenziju jer su omogućili sve ljudske djelatnosti. S druge strane natjerali su nas na zatvaranje, otuđivanje, površnost u smislu dominacije slika s kojima se susrećemo – kazao je prof. Anđelko Milardović s Instituta za migracije i narodnosti u Zagrebu, suorganizator Foruma, koji je iznio i svoja razmišljanja o novim medijima.

- Novi mediji proizvode jedan tip hiperrealnosti koja je daleko ljepša u odnosu na realni svijet. Na prvom panelu tako smo razgovarali o njihovom utjecaju na društvo i transformaciju društvenih arena, na drugom o upotrebi istih u izbornim kampanjama što smo već vidjeli u SAD i na zapadu, a vidimo da se i kod nas sve više primilo tako da će se buduće kampanje u cijelosti prebaciti na nove medije, a možda i samo glasovanje. Treći panel bio je o brendiranju, stvaranju poslovnih marki, vizualnih identiteta. U ovom vremenu to je pogođena tema jer se bavi odnosima tehnologije i društva i društva na tehnologiju. Ona ima svoje prednosti i nedostatke sa naslova tehnološkog dualizma i determenizma. Determinira individualno i grupno ponašanje – istaknuo je Milardović.

image

 

Na Forumu se tako moglo čuti i kako su novi mediji ljudima „omogućili ono što smo izgubili, a to je društveni i socijalni kontakt." Milardović je pri tome istaknuo kako u svemu što se događalo za vrijeme, kako je on naziva, koronadiktature „prepoznajem malo distopičnu sliku svijeta koji je preko noći pretvoren u karantenu."

Upravo je koronakriza bila pravo vrijeme u kojem se moglo vidjeti kako novi mediji transformiraju društvo, a možda i najveći izazovi pojavili su se u sustavu obrazovanja. Bilo je tako zanimljivo čuti razmišljanja fakultetskih profesora Marite Brčić Kuljiš s Filozofskog fakulteta u Splitu, Krune Miličevića, prodekana FERIT-a u Osijek, Borisa Crnkovića, dekana Ekonomskog fakulteta u Osijeku te Hrvoja Balena iz Algebre čija se izlaganja mogu podvesti pod zajednički nazivnik kako profesorima online nastava nije sjela i kako im iskustva nisu pozitivna.

- Studenti baš nisu bili voljni uključivati se putem kamere i nije bilo očekivane interakcije, što mi je otežavalo predavanje. Nisam mogla vidjeti reakcije studenata, organizirati predavanje u skladu s njihovim očekivanjima i reakcijama. To jest pomoćno sredstvo, ali nadam se da će se iduća akademska godina vratiti u normalu – kazala je Brčić Kuljiš, što je potvrdio i Miličević kazavši kako mu je „nedostajala neverbalna komunikacija."

Studenti EFOS-a su se, pak, prema Crnkovićevim riječima, u anketi sa 70 posto pozitivno izjasnili o online nastavili i čak je žele više u budućnosti. Balen je istaknuo da je takva vrsta nastave danas realnost. Kad je riječ o upotrebi društvenih mreža Brčić Kuljiš smatra da one „pomažu u povezivanju ljudi, ali ih u isto vrijeme možda još i više međusobno udaljavaju."

- One su prihvatljive, važne su, ali bi trebale ostati na razini da vam život ne postane samo virtualna stvarnost – kazala je splitska profesorica, dok je Milardović istaknuo kako se „u etičkom smislu u novim medijima susrećemo sa razbojnicima koji se u komentarima ne predstavljaju, ne vidimo kako izgledaju, skrivaju se iz maski i to kontaminira medijski prostor preko novih medija. Daleko poštenije bilo bi izaći na svjetlo dana, kao što to mi radimo, pa da se vidi koliko je to teško."

image

 
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. studeni 2020 10:01