StoryEditor
BiznisVeliki intervju

Studenac i Wolt udružili snage u jedinstvenom projektu na domaćem tržištu

Piše Powered by Studenac
21. rujna 2022. - 08:00

Studenac, jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, i Wolt, jedna od vodećih europskih platformi za dostave, sklopili su ugovor o suradnji te otvorili svoje prve zajedničke online prodavaonice zatvorenog tipa (dark stores), što je prva suradnja takve vrste u Hrvatskoj. U povodu otvaranja splitske i zagrebačke prodavaonice ovog rujna, razgovarali smo s Ninom Mimicom, direktoricom Sektora marketinga u Studencu, i Markom Rubeljom, generalnim direktorom Wolt Marketa, i doznali više detalja o suradnji i planovima, ali i o poslovanju kompanija te sektorskim trendovima.

Kako je došlo do jedinstvene suradnje Studenca i Wolta? Koliko prednosti to donosi uključenim stranama?

Nina Mimica:

Suradnja Studenca i Wolta nastala je aktivnim osluškivanjem zahtjevnog i dinamičnog tržišta, a predstavlja svojevrsno povećanje inovativnosti poslovanja te je ujedno nastavak ulaganja u razvoj i inovacije kompanije. Ponosni smo na suradnju koja osnažuje suvremena tržišna kretanja udružujući nas kao snažne sektorske subjekte iz područja maloprodaje i online dostava, a dosadašnja suradnja s Woltom bila je odlična podloga za nadogradnju poslovnog odnosa.

Marko Rubelj:

Prije svega, ponosni smo na suradnju Studenca i Wolta, posebice jer je to prva ovakve vrste u Hrvatskoj, između maloprodajnog lanca i tvrtke za online dostavu. Ovom suradnjom i jedni i drugi osnažujemo pozicije u svojim područjima poslovanja, a našim korisnicima poboljšavamo uslugu nudeći im širi izbor proizvoda. Složio bih se kako ovakve suradnje donose napredak u oba sektora, a posebno bih se usredotočio na to da želimo biti tu za naše zajedničke korisnike i uvijek smo u potrazi za novim načinima da im budemo od pomoći poboljšanjem našeg proizvoda. Također, Studenac je jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj te nam se suradnja činila kao uzbudljiva prilika da isprobamo nešto novo s vrhunskim partnerom.

Možete li objasniti specifičnosti dark store koncepta? I koja je posebnost dostupnog asortimana?

Marko Rubelj:

Koncept dark store trgovine podrazumijeva da kupci mogu naručiti proizvode isključivo putem platforme za dostavu, u ovom slučaju Wolt aplikacije ili preko naše web-stranice. Wolt Market jedna je od naših poslovnih linija, a podrazumijeva online trgovinu koja tjednu kupnju čini brzom i jednostavnom. Kupcima nudimo velik izbor proizvoda, a asortiman je prilagođen svakoj lokaciji kako bismo osigurali da naši korisnici mogu pronaći ono što žele. Dostava obično stiže na vrata korisnika unutar pola sata od slanja narudžbe. Ideja je da Studenac u partnerstvu osigurava proizvode i opremu, dok su u nadležnosti Wolta poslovanje trgovine, logistika i dostava robe. Osim osoblja, u našim Wolt prodavaonicama također imamo i predani menadžment tim od osam ljudi, koji razvija nova partnerstva i s velikim interesom i uzbuđenjem pratimo kako će se ova suradnja razvijati.

Nina Mimica:

Asortiman dostupan u dark storeu posebno je osmišljen prema navikama kupaca koji koriste online kanale i platforme za dostave. Voda, slatkiši, pekarski proizvodi i izbor jela TO GO iznimno su zastupljeni u narudžbama pa je tu ponuda pojačana, dok s druge strane u našim prodavaonicama pokrivamo, uz TO GO, klasični asortiman široke potrošnje. Nastavit ćemo aktivno pratiti ponašanja kupaca, kako u našim prodavaonicama tako i u novim dark store prodavaonicama, te ćemo dodatno prilagođavati ponudu. Također, u suradnji s Woltom, pripremamo i planiramo brojne posebne akcije kako bismo se približili našim kupcima i omogućili im uštede i u ovom načinu poslovanja. Isto tako, našim vjernim kupcima, kao i dosad, kroz program vjernosti Moj Studenac pripremamo posebne pogodnosti unutar aplikacije, a u suradnji s Woltom našim smo korisnicima već pružali popust od 10 kuna na cjelokupnu narudžbu iz Studenca putem platforme te planiramo nastaviti sa sličnim akcijama. Uz to, u povodu otvaranja dućana u Splitu i Zagrebu kupci imaju i posebnu pogodnost besplatne dostave.

Koje još istaknute prednosti kupcima donosi suradnja Studenca i Wolta?

Nina Mimica:

Preklapajući svoje ključne djelatnosti zajedničkim snagama, odgovaramo na zahtjeve svojih suvremenih kupaca i suvremenog poslovanja. Naime, kupcima su, među ostalim, važni kvaliteta i dostupnost namirnica i potrepština te mogućnost jednostavne narudžbe i brze dostave, a ovom jedinstvenom suradnjom Studenca i Wolta to izvrsno objedinjujemo i donosimo im ugodno iskustvo kupnje uz bržu i sigurniju dostavu.

Marko Rubelj:

Brzina dostave, širina ponude i pristupačnost cijena primarno utječu na zadovoljstvo i iskustvo korisnika te smo se zbog toga odlučili na partnerstvo sa Studencem. Od samog ulaska na hrvatsko tržište, Wolt je postavio visoke standarde u dizajnu aplikacije, marketinškoj strategiji, profesionalnosti dostavljača te brzini dostave. Suradnja sa Studencem važan je iskorak te unosi novitete zahvaljujući kojima možemo korisnicima unutar 30 minuta omogućiti pristup širokom rasponu namirnica i hrane po još pristupačnijim cijenama. Inovativnost i kvalitetna partnerstva poput ovog izdvajaju Wolt na sve dinamičnijem tržištu te pozicioniraju Wolt kao preferiranu aplikaciju za dostavu namirnica i hrane.

Generalno govoreći, jesu li se promijenile potrošačke navike u odnosu na razdoblje prije pandemije koronavirusa? Kakav je profil kupaca koji kupuju u Studencu i korisnika Wolt platforme?

Nina Mimica:

Struktura prodaje u posljednje se vrijeme mijenjala, kako zbog pandemije tako i zbog općenitih trendova u maloprodaji. Kupci su postali sve naklonjeniji ponudi TO GO, toplim napitcima i svježim pecivima, te u prodavaonicama intenzivnije koriste naše usluge plaćanja režija i slanja paketa. Upravo te usluge i obogaćena ponuda privukli su sve dobne skupine kupaca. Uz to, današnji su kupci pojačano usmjereni na domaće proizvode, svježe voće i povrće, kao i na asortiman naše privatne robne marke koja donosi kvalitetne proizvode po atraktivnim cijenama, a time i uštede. Dodatno, na cjenovnu osjetljivost utječe i inflacija, stoga su kupci usmjereniji na promotivne akcije, a mi se neprestano prilagođavamo zbivanjima kako bismo im što više olakšali situaciju.

Marko Rubelj:

Najveću promjenu zapravo vidimo u novorazvijenim značajkama i poslovnim linijama kao što su Wolt Market i dostava iz raznih trgovina. Iako je popularnost dostave hrane rasla iz godine u godinu i prije epidemije, želja za dostupnošću namirnica i druge maloprodajne robe na Woltu je u to vrijeme postala puno aktualnija. Također, na temelju rezultata koje pratimo u posljednjih nekoliko godina, vjerujemo kako je naručivanje ušlo u naviku našim korisnicima i postalo svojevrsna tjedna rutina. Govoreći o profilu naših korisnika i prednostima koje ističu, rekao bih da većina uživa u slobodi i uštedi vremena koje platforma donosi. Ako vam se ne ide u trgovinu, jednostavno možete naručiti što vam je potrebno i iskoristiti vrijeme na nešto drugo, kao što je provođenje vremena s obitelji, razni hobiji i slično.

Primjećujete li neke istaknute sektorske trendove i prilike na tržištu?

Nina Mimica:

Kontinuirano pratimo svjetske trendove, a svjesni smo kako napredna analitika nudi veliku priliku za razvoj u dinamičnoj industriji maloprodaje. Upravo zbog realizacije razvojnih planova Studenac je pokrenuo svoj centar izvrsnosti Studenac Digital, za najnaprednije korištenje analitike i upravljanje podacima jer je digitalna transformacija strateški smjer kompanije za povećanje učinkovitosti poslovanja. Također, vidimo to kao značajan korak bliže kupcima jer nam podaci pružaju veće mogućnosti da kupce informiramo o pravoj ponudi, u pravo vrijeme, s pravom porukom i pravim omjerom cijene i kvalitete. Također, Studenac je već počeo s prvim zapošljavanjima inženjera podataka u Studenac Digitalu.

Marko Rubelj:

Jedan zaista uočljiv trend svakako je pojava takozvane brze kupnje. Danas možete nabaviti gotovo sve, od namirnica do elektronike, dostavljeno na vaš kućni prag u roku od 30 do 60 minuta od slanja narudžbe. To je velika prilika za lokalne trgovce jer se Q-commerce oslanja na lokalne trgovine i ljudi ih sve više koriste prilikom online kupnje. Želimo pomoći lokalnim trgovinama da napreduju, a oni partnerstvom s nama mogu svojim kupcima pružiti najbolje korisničko iskustvo i kupnju u najkraćem roku a da to ne moraju sami izgraditi.

Nerijetko se uz Studenac veže proximity format. Koje su njegove posebnosti? Jeste li širenjem ostali vjerni svojem prepoznatljivom kvartovskom karakteru?

Nina Mimica:

Studenac već sada u svojem inovativnom proximity formatu nema izravnu konkurenciju, a specifičnost je formata ta da smo usmjereni na potrebe urbane sredine, odnosno maksimalno smo koncept prilagodili suvremenom načinu života i užurbanoj svakodnevici kupaca. To podrazumijeva da smo nadohvat ruke našim kupcima bilo da je riječ o lokacijama naših prodavaonica, praktičnom konceptu njihova dizajna za brzu kupnju ili ponudi sa, primjerice, svježim i modernim TO GO asortimanom. Možemo zaključiti da smo suvremeni, ali i dalje smo prepoznatljiva trgovina-susjed na korak do svojih kupaca i nastavljamo raditi na uvođenju novih aktivnosti i unaprjeđenju postojećih u svrhu što boljeg pozicioniranja Studenca kao najboljeg izbora u svakom susjedstvu u kojem je prisutan i kao onoga koji odgovara na potrebe svojih kupaca kad trebaju "i sitno i bitno".

Po čemu se Wolt kao brend posebno ističe na tržištu u odnosu na konkurenciju i kakvi su daljnji planovi što se tiče razvoja usluga za kupce?

Marko Rubelj:

Ovo je izazovno pitanje i vjerojatno bi na njega najbolje odgovorili naši korisnici. Međutim, s naše točke gledišta, mi neumorno radimo na stvaranju najboljeg korisničkog iskustva za naše korisnike i partnere, od njihova svakodnevnog korištenja naših digitalnih platformi do korisničke podrške u slučajevima kada nešto ne ide po planu – primjerice, naša korisnička podrška obično odgovara unutar nekoliko minuta na jeziku lokalnog tržišta. U eri u kojoj sve snažnije dominira online kupnja, kompanije moraju nastaviti pratiti digitalne trendove i usvajati dostupne tehnologije ako žele zadržati zadovoljstvo sve zahtjevnijih korisnika. To u prvom redu znači pouzdanu, sigurnu i intuitivnu platformu jednostavnu za korištenje, kvalitetu usluge, široku dostupnost i učinkovitu korisničku podršku. I dalje ćemo se fokusirati na poboljšanje usluge i korisničkog iskustva, kako sa strane naših partnera tako i krajnjih korisnika. Cilj nam je proširiti ponudu kako bismo našim korisnicima omogućili kupnju svega što god požele unutar naše aplikacije.

Zaključno, nakon Splita i Zagreba, koji su planovi što se tiče daljnjeg širenja suradnje Studenca i Wolta i otvaranja dark store prodavaonica u drugim gradovima?

Marko Rubelj:

Dugoročan je plan svakako otvaranje dark store prodavaonica u svim gradovima gdje je Wolt prisutan. Dok je do kraja ove godine naš cilj pokrenuti prodavaonice u Splitu i Zagrebu, čime bismo osigurali dostavu u naša dva najveća grada, koje bismo u potpunosti pokrili s mogućnošću dostave te se, ovisno o zahtjevnosti projekta, nadamo i još jednoj prodavaonici u Zagrebu. Krajem godine definirat ćemo planove i brzinu ekspanzije za sljedeću godinu. Moram dodati da naš cilj nije isključivo otvaranje novih prodavaonica, nego i poboljšanje kvalitete usluge u već otvorenim prodavaonicama. To uključuje svakodnevni rad na smanjenju vremena dostave prema našim korisnicima, širenje naše ponude kroz povećanje asortimana na našim policama, kao i širenje u smislu kategorija proizvoda koje nudimo, te konstantan rad na tome da korisnicima omogućimo što pristupačnije cijene proizvoda. Ostajemo vjerni našem izvornom pristupu poslovanju, koji nas je i doveo u poziciju na kojoj smo trenutno na tržištu, a koji podrazumijeva kvalitetan rast uz balansiranje razvoja između kvalitete usluge i dostupnosti naše usluge na tržištu. To smo prepoznali kao najvažniji element koji naši korisnici cijene i zbog kojega nam ostaju vjerni.

Uspon vodećih sektorskih kompanija

Studenac kao kompanija posluje od 1991. godine, a u kontekstu slike koju predstavlja današnji Studenac, suvremene trgovine malog formata, ali velikih mogućnosti, ključna je bila 2018. godina, kada lanac mijenja svoj strateški smjer. Tada započinje unaprjeđenje i značajna transformacija cjelovitog poslovanja kompanije, a o uspješnosti procesa govori i činjenica da je danas jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj i ujedno lanac s najvećim brojem prodavaonica, njih više od 1000. S druge strane, Wolt je u Hrvatskoj započeo s poslovanjem u prosincu 2019. godine, a tijekom posljednje tri godine postao je sinonim za dostavu hrane i drugih potrepština. Danas kompanija posluje u više od 20 gradova, a prema službenim podacima, do sada je aplikaciju Wolt preuzelo više od 800 000 domaćih korisnika.

Sadržaj nastao u suradnji s native studiom SD, Studencem i Woltom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. listopad 2022 03:19