StoryEditor
Biznislijepa nasha 2.0

Prof. Ivana Mandalinić nije odustala od svojih planova unatoč korona-krizi: ‘Scoola‘ nudi znanje stranih jezika i potiče ekološku osviještenost

4. rujna 2020. - 11:13
Prof. Ivana Mandalinić iz škole stranih jezika ScoolaBožidar Vukičević/cropix

Unatoč korona-krizi prof. Ivana Mandalinić pokrenula je ove godine vlastiti posao. Otvorila je u Splitu na predjelu Kile školu stranih jezika "Scoola", želeći uz svoje iskustvo i znanje polaznicima ponuditi nešto novo. Kako je zapisala na internetskim stranicama "Scoole", njezina je osnovna ideja da škola stranih jezika bude veselo, obiteljsko i intimno mjesto, koje ne odaje dojam škole kao ustanove već mjesta na koje se dolazi družiti, pjevati, plesati, izražavati mišljenje, i naravno, činiti sve to na stranom jeziku.

Po čemu je vaša "Scoola" drugačija od drugih?

- Prije nego što odgovorim na ovo pitanje htjela bih reći da iznimno cijenim rad svih svojih kolega koji podučavaju djecu stranim jezicima, jer to je posao koji se definitivno radi iz ljubavi, a ne iz koristi. Međutim, uvjeti za podučavanje nisu isti u svim školama, jer koliko god se pojedinac trudio, koliko god djeca i roditelji ulagali truda, nastava u velikim i malim skupinama nije jednako učinkovita. Nekada, kada su školski razredi imali 30 učenika u prosjeku, tada je broj od 12 do 14 djece u školi stranih jezika imao smisla i bio je svojevrstan luksuz. Sada kada djeca u školama sjede u razredima od 15 do 20 učenika, standard se povećao i grupe u privatnim školama nikako ne bi smjele biti veće od osam polaznika, a za zahtjevnije skupine (bilo da se radi o jako maloj djeci ili o vrlo naprednim stupnjevima), ne bi trebale prelaziti šest polaznika. To je standard kojeg se u svojoj školi želim držati.

Ono po čemu sam definitivno jedinstvena je posebno osmišljen sustav nagradnih naljepnica (tj. bodova) koje djeca sakupljaju za svoj trud i svladavanje određenog gradiva. One su posebno dizajnirane za brend Scoola i po tome su jedinstvene.

image
Božidar Vukičević/cropix

Prvotna ideja bila je da svako dijete ima brendiranu bilježnicu sa znakom S, koja će na zadnjoj stranici imati prostor za lijepljenje naljepnica, ali s obzirom na koronu i neizvjesnost koju donosi, ta ideja će pričekati iduću školsku godinu. Zadnja stvar, ali nikako manje važna je ekologija. Djeca će se od prvog dana poticati na recikliranje otpada, a boravit će u prostoru koji se čisti isključivo ekološkim sredstvima. Tijekom zime, dok se prostor grije, ovlaživat će se pomoću difuzora s biološkim eteričnim uljima blagog mirisa, koja potiču bolju koncentraciju i poboljšavaju imunitet.

Idealna lokacija

Kako ste pokrenuli posao?

- Nakon 16 godina rada u privatnoj školi stranih jezika, u meni je sazrela ideja da svoj trud želim usmjeriti u vlastiti projekt, jer je to jedini način da sve svoje ideje provedem u djelo. Smatram da sam u idealnim godinama za to jer imam mnoštvo iskustva u nastavi, ali i u svim popratnim aktivnostima koje su vezane za poduzetništvo. Nakon dugih razgovora sa suprugom i ostatkom obitelji, koji su me podržali, pronašla sam prikladan prostor na po meni idealnoj lokaciji u Splitu i počela ga uređivati, kako bi ove školske godine zablistao za polaznike moje škole. I onda se desila korona. Namještaj, ploča, multimedijalna oprema, nastavni materijal... sve je to već bilo naručeno i plaćeno, a nada mnom, kao i nad većinom svijeta, nadvio se crni oblak neizvjesnosti. Na tren sam pomislila odgoditi cijeli projekt za neke bolje dane, ali onda su me moji tadašnji učenici i njihovi roditelji razuvjerili.

Kako je raditi i podučavati online?

- Ovdje se krije nastavak prethodne rečenice. U trenutku kada je došlo do lockdowna i kada smo svi, tada još u strahu od nepoznatog, bili zatvoreni u svojim kućama, online nastava je bila i za mene i za moje učenike prozor u normalni svijet. Bilo je fizički zahtjevno jer sam kroz jutro pripremala sate, a cijelo popodne, ponekad i večer bila na Skypeu s učenicima dok se moje sedmogodišnje dijete igralo u blizini, često i ne baš u tišini. Međutim, ništa mi nije bilo teško kad bih ugledala lica djece koja su jedva čekala da počne engleski ili španjolski, koja su i po pola sata ranije, a i kasnije nakon nastave ostajala pred kompjutorima, chatajući sa svojim prijateljima iz grupe. Osim tog društvenog momenta, moram reći da se kvaliteta rada nije smanjila, dapače, kao i sve novo, i ovaj oblik nastave je djeci bio interesantan i nisu se ''švercali'' niti propuštali nastavu.

Sigurno okruženje

Što očekujete ove jeseni s obzirom na utjecaj korona-krize na poslovanje i svakodnevni život svih nas?

- Naravno da se kao svaka ozbiljna osoba bojim kako će se ova situacija s koronom razvijati, ali kao roditelj znam da će svaki mama i tata pokušati pružiti svom djetetu kakvu-takvu normalu i omogućiti mu neke izvanškolske aktivnosti, naravno u sigurnom okruženju. Cijena tečajeva u školi "Scoola" je prihvatljiva, a ono što nudimo je zaista vrhunski rad, tako da ne treba sumnjati da se isplati ulagati u svoje dijete na taj način.

Kako ste se pripremili za provođenje potrebnih epidemioloških mjera?

- Naravno da je zdravlje na prvom mjestu i ono se ne treba ni po koju cijenu dovoditi u pitanje. Učionica u kojoj se održava nastava je prostrana (25 m2) a u njoj će boraviti najviše osam ljudi. Razmak među djecom će biti osiguran, kao i dezinfekcija stolova i sjednih ploha stolica, te provjetravanje učionice nakon svake grupe. U učionici će biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo za one koji to žele, ali pri ulasku će sva djeca biti upućena u toalet na temeljito pranje ruku toplom vodom i sapunom. Ja ću tijekom predavanja nositi zaštitni vizir, a djeca ako žele mogu nositi maskice.

Za sve roditelje koji se ipak ne usude pustiti dijete u učionicu, tu je mogućnost praćenja nastave u realnom vremenu videokonferencijom (preko Skypea ili Zooma, po dogovoru)... U slučaju upisa više od osmero djece u skupinu, odmah će se otvoriti nova skupina (termin), a moguće je i dodatno smanjiti grupe na način da polovica nastavu prati iz učionice, a polovica od kuće, a sljedeći tjedan obrnuto.

Ako smijem reći kao nastavnik s višegodišnjim iskustvom, rad u učionici, uz prijatelje (pa makar bili i na prihvatljivoj udaljenosti) je najbolji oblik nastave jer motivira, a dobra motivacija je ključ uspjeha. Nadam se da ćemo iduće godine prijateljstva sklopljena u Scooli moći zapečatiti zagrljajem i druženjem i nakon nastave. Snaći ćemo se, ne sumnjam u to. Sa djecom se jako lako dogovoriti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

16. rujan 2020 16:35