StoryEditor
BiznisDIREKTOR HTZ-a

Kristjan Staničić o budućnosti sezone: Otvorit ćemo posebne koridore za strane turiste!

18. svibnja 2020. - 08:46
Marko Todorov/Hanza media

U svojevrsnoj borbi za turiste izgleda da Lijepa naša dobrano vodi. Kada je Hrvatska turistička zajednica poručila svijetu kako se Hrvatska može “voljeti i na daljinu” (#CroatiaLongDistanceLove) – mnogi su to shvatili kao sjajnu mogućnost da goste dovedu na naš Jadran barem virtualno, dok se ne oslobodimo ovog virusa koji nas je zatvorio u kuće.

A kada ga se oslobodimo i kada se granice otvore, potpuno je neupitno da će gosti znati gdje je sigurno. Tako je ustvrdio novinar jedne od najgledanijih belgijskih komercijalnih televizijskih kuća VTM. Na njihovim je večernjim vijestima objavljen dvominutni prilog u kojemu je Hrvatska istaknuta kao “korona free” destinacija.

Navodi se kako neke zemlje poput Hrvatske, Grčke i Portugala imaju jako dobru situaciju vezanu uz epidemiju koronavirusa, a sve je popraćeno kadrovima naše prekrasne obale i otoka.

- Trenutačnu situaciju u našoj zemlji za prilog belgijske televizije komentirao je bivši nogometaš belgijskog Genka Frane Bućan, koji je istaknuo kako je Hrvatska odlično organizirala obranu od koronavirusa te kako su Hrvati bili izuzetno disciplinirani u provođenju svih propisanih mjera – kazao nam je direktor Predstavništva HTZ-a u Belgiji Ivan Novak.

Sigurna destinacija

U isto vrijeme svjetski poznat modni magazin, pariški Vogue, na svom je Facebook profilu, koji prati više od pet milijuna ljudi, objavio fotografiju skakaonice na zadarskom bazenu Kolovare uz opis “Sunčano poslijepodne u Hrvatskoj zvuči idealno”. Autor fotografije poznati je fotograf Cameron Hammond, koji je nastanak ove idilične fotografije ovako opisao:

- Mnogi me pitaju je li scena izrežirana. Supruga Rachel i ja prvi put smo posjetili Zadar i satima smo gledali djecu kako skaču u more. Rachel je otišla plivati i zaustavila se kako bi bolje pogledala skakaonicu, a ja sam je taman uhvatio fotoaparatom – objasnio je Hammond.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić i više je nego zadovoljan recentnim objavama o Hrvatskoj u prestižnim inozemnim medijima, pa kaže:

- Pozitivne objave iznimno pridonose imidžu naše zemlje kao sigurne destinacije i povećavaju vidljivosti Hrvatske na turističkoj karti svijeta. Nadamo se nastavku pozitivnih trendova, ali i dolasku gostiju u našu zemlju kada se za to steknu svi potrebni uvjeti...

image
Tom Dubravec/Hanza media

Podsjetili smo ga i kako je osim VTM-a i Voguea, nedavno i Bild pozivao njemačke goste i sugerirao kako smo sigurna destinacija, dostupna automobilom. Česi nas neupitno vole i željeli bi do nas, izgleda da i Austrijanci ciljaju samo na otvaranje granica i evo ih - pokazuje li sve to da idemo k “ozdravljenju”, ima li nade za nas? - pitali smo direktora HTZ-a.

- Brojne medijske objave, kao i objave na društvenim mrežama, na mnogim emitivnim tržištima potvrđuju poziciju naše zemlje kao kvalitetne i prije svega sigurne turističke destinacije. Sve navedeno daje nam optimizam tijekom glavnih ljetnih mjeseci, naravno u realnim okvirima i tržišnim uvjetima koji će obilježiti zapravo cijelu 2020. godinu. Tu prije svega mislimo na nama bliža i automobilom dostupna tržišta kao što su Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, Italija, Češka, Slovačka, Mađarska. Tijekom svibnja razgovarat će se o mogućnostima uspostave određenih koridora na bilateralnoj razini. S kojim će se zemljama postići takvi dogovori i kako će sve funkcionirati u praksi, ostaje vidjeti, no realno je očekivati da će se pronaći odgovarajuća rješenja na korist svih uključenih strana – kazao nam je Staničić.

Ima li “dobrih” vijesti s terena, zanimalo nas je dodatno, i što vele naši predstavnici u Europi?

- Situacija se razlikuje ovisno o tržištu i njihovoj epidemiološkoj situaciji, ali generalno prevladava određeni optimizam, kao i nada da će uskoro biti moguća realizacija turističkih putovanja. Ne smijemo zaboraviti da turizam čini oko 11 posto BDP-a cijele Europske unije i zapošljava ukupno 12 posto njezine radne snage. Iako u odnosu na naše konkurente imamo određene komparativne prednosti, kao što su blizina ključnih i najjačih tržišta, dobra epidemiološka situacija, raznolika smještajna ponuda, izuzetno očuvana i prostrana prirodna baština, svima nama slijedi snažna tržišna utakmica u kojoj ćemo se svojom ponudom, kvalitetom i cjelokupnom uslugom morati izboriti za svakoga gosta. Ovo je jedna potpuno nova turistička utakmica u kojoj vrijede druga pravila igre, a najuspješnije će biti one destinacije koje će se najbrže prilagoditi novonastalim okolnostima – kazao je Staničić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

21. rujan 2020 12:51