StoryEditorOCM
Promo arhivrazgovarali smo s jasnom cecić

Stručni suradnik u Direkciji stručnih poslova osiguranja HOK-a: Osigurajte se na vrijeme jer se pljačka može dogoditi - svakome

Piše PROMO
12. studenog 2019. - 13:23

Tri minute, dosta drskosti, dobre organizacije, ne previše fizičkog truda, jedna maca, par torbi i tri (vjerojatno četiri) lopova spremna na sve. To je sve što je potrebno da bi se nečije višedesetljetno (uspješno) poslovanje bacilo na koljena. Recept katastrofe čak traži i manje sastojaka od ovih početno nabrojanih. Ne treba puno da sve pođe krivo. Prošlog tjedna u to su se gorko uvjerili vlasnici zlatarnice “Đonlić” u centru Splita.

U samo tri minute ukradeno im je nekoliko milijuna kuna vrijednog nakita. U pljački su sudjelovala trojica pljačkaša, a vlasnici su uvjereni kako su bili dobro pripremljeni i organizirani, o čemu svjedoče i snimke s nadzornih kamera koje su iz zlatarnice odlučili javno objaviti ne bi li se pljačkaši lakše otkrili uz pomoć građana. I baš se na ovom slučaju zorno vidi da lopovi ne prežu ni od čega. I dobro je da su objavljene snimke, a sve kako bi se pokušalo iz glave izbiti taj mentalitet tipa „to se neće dogoditi meni“.

- Netko je imao šifru upravljača kojim se otvaraju rolo vrata, a staklena vrata razbili su macom. Stigli su s velikim torbama, pokupili sve zlato koje je bilo u ormarima, uzeli blagajnu, a ladice u kojima stoje kutije i sadržaj za pakiranje nisu uopće dirali, kao da su točno znali gdje što stoji. Bili su obučeni u bijele kombinezone, kao forenzičari u filmovima, imali su rukavice, voki-toki, jedna je osoba imala slušalicu u uhu - ispričao je tada za “Slobodnu” Josip Đonlić što je vidio na snimkama nadzorne kamere koje su sada i javno objavljene.

Nije trebalo dugo da se u komentarima ispod članka javi sumnja kako je cijela stvar, s obzirom na očitu informiranost pljačkaša, organizirana iznutra, radi novca od osiguranja. No, sami vlasnici to su demantirali, ustvrdivši kako zlatarnica – nije bila osigurana. I to zbog iznosa od 300.000 kuna godišnje koji bi morali plaćati.

Je li i kod njih vladao mentalitet „to se neće dogoditi meni“? Teško, jer je zlatarnica bila čuvana preko zaštitarske službe i iako je zaštitarima trebalo uistinu malo vremena da se pojave na licu mjesta, to je, nažalost, za vlasnike poslovanja bilo prekasno.

Sami vlasnici na kraju su morali priznati kako im ne preostaje ništa drugo nego „krenuti ispočetka“. I to s vlastitim kapitalom i resursima koji im ostaju. Da je kojim slučajem zlatarnica bila osigurana, priča bi sasvim drugačije izgledala.

Potvrdila nam je to i Jasna Cecić, stručni suradnik u Direkciji stručnih poslova osiguranja Hrvatske osiguravajuće kuće. Prvo pitanje koje se nameće jest ono jesu li iznosi osiguranja uistinu toliko veliki za zlatarnice i općenito poslovanja. Logično, cijena osiguranja nije ista za svako poslovanje.

- Način i rokovi plaćanja premije osiguranja dogovaraju se u skladu s potrebama stranke. Što se premije (cijene) osiguranja tiče, visina tog iznosa ovisi o mnogo faktora: osiguranoj vrijednosti, vrsti robe i ugovorenih rizika, vrsti spremnika ili prostora, kao i mjerama sigurnosti koje vlasnik poduzima u smislu zaštite svoje imovine – kazala je, osvrnuvši se i na konkretan splitski slučaj.

- Kako nemamo dovoljno podataka i ne znamo kakvu i od koga je tražio ponudu, teško je komentirati navedeni iznos. Premijske stope se uglavnom izražavaju u promilima od svote osiguranja i ne bi trebali dostići tolike iznose za navedeni rizik.

U HOK-u se osiguranje može sklopiti na iznos osiguranja [ukupna vrijednost stvari]; iznos osiguranja na “prvi rizik”; te taksiranu vrijednost, odnosno sporazumno utvrđenu vrijednost. A što se proizvoda za saniranje štete uzrokovane krađom i provalom tiče, u Hrvatskoj osiguravajućoj kući imaju široku lepezu.

Naime, osiguranje od rizika provalne krađe i razbojstva u HOK-u može se pružiti za pokretne stvari, namještaj, uređaje u zgradama, prostorijama, uredima, ustanovama i sl... Zatim za novac, dragocjenosti, vrijednosne papire, taksene i poštanske marke, zbirke... Tu je i osiguranje za zalihe robe, sirovina, poluproizvoda, gotovih proizvoda, sitnog inventara i opreme i sl. u industriji, skladištima, te trgovinama i ugostiteljstvu; pa novac i druge vrijednosti za vrijeme prijenosa i prijevoza; te naposljetku osiguranje za stvari u muzejima, na izložbama, u crkvama i javnim knjižnicama.

- Iznos osigurnine isplaćuje se u visini nastale štete, a najviše do ugovorene svote osiguranja, a isplata se vrši sukladno zakonskim rokovima, nakon utvrđenog osnova, u pravilu odjednom – kazala je Jasna Cecić.
Kako u HOK-u osluškuju potrebe klijenata, tako imaju i posebne pakete za različite tipove.Uvijek nastojimo pružiti pokrića i pogodnosti u skladu s potrebama stranaka. To znači da smo osmislili pakete koji pružaju optimalna pokrića uz povoljnije uvjete. Ako se više polica ugovori odjednom, i tada osiguravamo benefite. Stranke imaju pravo na popuste ovisno o obuhvatu, trajanju osiguranja, tehničkom rezultatu i načinu plaćanja – pojasnili su iz HOK-a.

Ako ste dosad razmišljali na način „ma to se neće meni dogoditi“, a nakon ovog teksta razmišljate drugačije (a trebali biste), onda vam na ruku ide i činjenica što se danas osiguranja dogovaraju preko interneta. Ne trebate izlaziti s radnog mjesta ili kuće, već se osiguranje vaše budućnosti ili budućnosti vašeg poslovanje može obaviti i online. A upravo HOK nudi jednu od najraznovrsnijih paleta osiguravajućih proizvoda koje su dostupne klikom miša. Logično, za što kvalitetnije pružanje usluge, potrebni su i neki terenski izvidi.

- Imamo široku paletu proizvoda koji se mogu ugovoriti preko interneta. Međutim, kod nekih ponuda moraju se uključiti stručne službe, izvršiti pregled i procijeniti rizike u svrhu davanja što kvalitetnije ponude, ali i to se u pravilu može obaviti tijekom jednog radnog dana – kazala je Cecić. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 10:54