Stil Ljepota

kad se malo previše opustimo...

Kupaći nije 'ušao u se' nego ste se udebljali! Izbjegnite neočekivane 'trapule' zbog kojih se i po pasjoj vrućini kilogrami za čas nagomilaju, ne morate se previše odricati

kad se malo previše opustimo...

Tjednima ste mukotrpno vježbali, pazili na svaki zalogaj, kruljio vam je prazni želudac, ali isplatilo se jer ste uspjeli postići željenu figuru, taman na vrijeme za plažu. I što se onda dogodilo? Kilogrami su se počeli vraćati... Niste jedini kojima se čak i po vrućinama 'hvataju' kilogrami, ljeto je, vjerovali ili ne, sezona u kojoj se neki udebljaju više nego zimi. Kako to, pitate se? Nutricionisti sve lijepo objašnjavaju, a nude i rješenja za najveće ljetne greške u prehrani zbog kojih kupaći kostim počinje opasno zatezati...

Premda obično zimske praznike krivimo za debljanje, mnogi se debljaju baš za vrijeme ljeta. Nikakvo čudo jer više se druže, više piju, gradelaje se, jede se puno sladoleda, na plažu se nose keksi i slatki sokovi i nikakva vrućina i plivanje neće poništiti unos svih tih dodatnih kalorija. Na sreću, našli smo savjete nutricionista koji dobro kuže ovaj mnogima začudan mehanizam pa evo što kažu.

- Budite sigurni, uvijek postoji zdravija opcija hrane koju jedete, a nije svejedno ni kako je pripremljena - poručuje  Brian Quebbemann za časopis Health.

Pazite što pijete, upozorava Quebbemann, jer su uobičajena ljetna pića puna šećera i kalorija - čaša kupovnog ledenog čaja ima ih skoro 100. Radije birajte vodu, a ako vam se baš pije sok, uzmite stopostotni pa ga razmutite s jednakim dijelom vode. Voćna salata možda vam zvuči kao dobra opcija, no uopće nije ako sadrži i konzervirano voće iz kompota, slatke preljeve, mrvice keksa i šlag. Pravite li sami voćnu salatu, uzmite samo svježe voće, umjesto šlaga stavite jogurt zaslađen medom, umjesto slatkih dodataka orašaste plodove, a ukus ćete podignuti i nasjeckanom metvicom ili matičnjakom.

Kad se peku gradele, slobodno uživajte u delicijama s aromom dima, ali ograničite kruh i krumpir. Tanjur umjesto toga dopunite salatom. Ako se peku burgeri ili ćevapi, preskočite pecivo i jedite samo meso. Ako baš želite burger skupa sa bublicom, bar nemojte stavljati sir, majonezu, kečap i ostale kalorijske bombice. Ako ste se namjerili na fast food, provjerite nudi li se možda piletina ili nešto drugo s grilla, to vam je puno pametnija opcija od picete, burgera i ćevapa. Naručeno pojedite bez kaloričnih dodataka, radije birajte salatu.

Nakon što smo ovoliko puta spomenuli salatu, možda ih namjeravate češće uključivati u svoj jelovnik. I ovdje treba biti na oprezu pa izbjegavati kupovne preljeve jer u samo jedna žlica takvog dodatka salati može imati čak sto kalorija. Držite se starog dobrog recepta: malo soli, maslinovog ulja i kvasine. 

Nalazite li se s društvom na piću, klonite se slatkastih koktela. upozorava nutricionistkinja Dallas Cowboysa. Najopasnija su, objašnjava slikovito, pića sa suncobrančićima: piña colada i Long Island iced tea mogu sadržavati i do 800 kalorija! Osim toga, napominje, kad pijemo skloni smo manje paziti što jedemo, pa ako izlazak zaključimo usputnim stajanjem u fast foodu ili pekari, eto ti začas 2000 kalorija.

Čuvajte se i frozen yogurta, jer premda možd mislite d to nije 'pravi' sladoled, može biti opun šećera i masti isto kao klasični: uobičajena doza sadrži oko 400 kalorija i čak 26 grama masti. Ako se ne nudi neka zdravija opcija, bar budite razumni prilikom izbora veličine porcije.

 

 

Naslovnica Ljepota