StoryEditor
SplitSANDIJEV KOMENTAR

Želiš ostati na vlasti? Onda se ne petljaj u Marjan! A tamo su, kao i u cijelom Splitu, najugroženiji pješaci. Od automobila i od jurećih biciklista

3. kolovoza 2020. - 21:31
'Gledajući snimke sa subotnjeg skupa na Marjanu, biciklisti su bili istaknuti u prvi plan, što nije usluga borbi protiv agresivnog prometa u zaštićenom području'Jakov Prkić/HANZA MEDIA

Promet na Marjanu problem je već duže vrijeme, priče o bezobzirnim vozačima automobila i nelegalnom parkiranju gotovo su svakodnevne vijesti, a u novije vrijeme ima i stradavanja pa se treba paziti u park-šumi, koja bi trebala služiti odmoru i rekreaciji.
Stvari su se intenzivirale nakon što se obnovio Rekreacijsko-ugostiteljski centar "Bene".

Prije 15 godina je Ivica Tafra, prema njegovim riječima, uložio nekoliko milijuna kuna u taj dio Marjana, gdje se, prema nalazu Građevinske inspekcije, nalazi mahom bespravna gradnja, nezakonito dograđeni restoran, bespravni sportski tereni i dječje igračke bez atesta.

Koju godinu kasnije, Tafra je 2008. predao koncesiju Željku Kerumu, a novinaru "Slobodne" se požalio da mu je posao slabo išao jer nema prometa do Bena, ali je dodao kako vjeruje da će Kerum uspjeti srediti to pitanje. I, doista, nakon Kerumova preuzimanja Bena, a kasnije i gradonačelničke fotelje, pitanje prometa je "sređeno". Ugostiteljska blagajna se punila, ali zato se uspostavio neviđeni teror automobila nad posjetiteljima Marjana.

Prva prosvjedna akcija, šetnja od Bena do Instituta protiv automobila, bila je organizirana u srpnju 2011. godine. Tada su tiskane majice s parolom "Za Marjan bez auta", koja je kao poruka sadašnjem gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari bila uzvikivana na prosvjednom skupu na Benama. No, malo se u međuvremenu poboljšalo, jer se, i kad nije bio gradonačelnik, u Kerumove poslove na Benama nisu dirali ni SDP, a poslije ni HDZ.

Aktivisti su ovaj put prozvali gradonačelnika za lošu situaciju s prometom na Marjanu. To je bio politički čin, jer njime udaraju na osovinu koja drži vlast u Splitu, a to je koalicija HDZ – HGS. Odnosno, pitanje je može li HDZ opstati na vlasti u Splitu do lokalnih izbora ako se "petlja" u Kerumove interese. Bi li u slučaju da Opara krene na Keruma za idući proračun glasao dio oporbe koji je u subotu došao podržati "Društvo Marjan"? Teško.

Opara je, očito da dobije na vremenu, najavio osnivanje povjerenstva za novo prometno rješenje na Marjanu. Da mu se ne žuri s odlukom, govori i to što bi u tom tijelu trebao sjediti predstavnik kotara Spinut, čije se Vijeće raspalo, a ne zna se kad su novi izbori.

I za kraj, pješak bi trebao imati prioritet u park-šumi, koja se definira kao dio prirode namijenjen odmoru i rekreaciji. Gledajući snimke sa subotnjeg skupa na Marjanu, biciklisti su bili istaknuti u prvi plan, što nije usluga borbi protiv agresivnog prometa u zaštićenom području. Jer danas je pješak najdiskriminiraniji sudionik u prometu po čitavom gradu.

Mora se provlačiti između besprizorno parkiranih auta po nogostupima i još paziti da ga ne udari kakav jureći biciklist koji poput sjene izviri iza njega, ne koristeći zvono upozorenja, što osobito uznemirava starije građane. Zato bi barem na Marjanu pješak trebao biti na prvome mjestu, bilo da hoda bilo da se bavi trčanjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

04. rujan 2020 03:51