StoryEditor
Split‘glumi velikog vjernika‘

Splićani prozivaju vlasnika ‘Magellana‘ da im duguje puste pare za ekskurzije, a u međuvremenu organizira hodočašća. Ruić se brani: Sve mi se srušilo...

Piše Merien Ilić
22. srpnja 2021. - 13:32

Priča oko putničke agencije Magellan koja mnogima duguje uplaćena sredstva za nerealizirane školske ekskurzije i izlete poprima sve čudnije razmjere. Dok s jedne strane javlja roditeljima kako je agencija, kao velika žrtva pandemije Covid-a prestala s poslovanjem, te nije u mogućnosti izvršiti povrate za uplaćena sredstva, s druge strane vlasnik, inače osnivač tri aktivne firme na istoj adresi, te nekoliko ugašenih, putuje kao vjerski hodočasnik po europskim svetištima, te kroz svoje agencije i dalje bukira aranžmane za daleka putovanja, te hodočašća!

- Pozdrav iz čudesno prazne Fatime! Upravo je čaroban osjećaj biti baš sad u Fatimi - oduševljeno piše početkom lipnja na Facebook profilu Rafael iza kojeg stoji Ivan Ruić iz Magellana koji je poslovao u Plinarskoj ulici.

image
Zatvorili vrata i ostavili dug roditeljima
Paun Paunović/Cropix

- Veliko je zadovoljstvo biti u Lurdu sad u lipnju... Na križnom putu nije bilo uobičajenih gužvi, i moglo se spokojno uživati u čarobnoj prirodi, uz meditaciju postaja križnog puta - pohvalio se ovaj 'strastveni hodočasnik i Kristov nasljedovatelj', kako se predstavlja. Oko Uskrsa bio je u Jeruzalemu, lani u Čileu, te tko zna gdje još.

Na ovo su nas upozorili roditelji koji su nakon objave našeg članka, odlučili svim raspoloživim sredstvima tražiti svoje novce, pa su ga izguglali do sedmog koljena. Riječ je o jako puno njih: roditeljima bivših učenika četiri razreda OŠ Strožanac, bivših učenika Pete gimnazije "Vladimir Nazor", njih čak šest razreda, zatim bivših maturanata Druge jezične gimnazije...Teško je i pobrojati svu tu djecu koja zbog pandemije nisu otišla na maturalna putovanja u Prag, Beč, Španjolsku, Italiju, te na školske izlete u Hrvatsko Zagorje, Istru, a novci koji su uplatili roditelji agenciji, otišli su u vjetar.

Podsjećamo, Ruić je kao vlasnik agencije Magellan uputio je proteklih dana mail klijentima kako je ostao sam u tvrtki, da nema posla niti prihoda, pa nije više u mogućnosti izvršiti povrate.

- Molim za razumijevanje jer napominjem da nema niti posla niti prihoda. Budući da putnička agencija kao velika žrtva pandemije, koja je u ovoj krizi izgubila apsolutno sve, nema apsolutno nikakvih primanja, vama ostaje mogućnost poslati ovrhu - poručio je roditeljima, što je i nama potvrdio žaleći se što mu nije odobren kredit za likvidnost od HBOR-a odakle su mu poručili da ne zadovoljava uvjete za to. Čak je zatražio pomoć medija u borbi za njegova prava.

Ruić prema sudskom registru ima nekoliko aktivnih firmi: putnička agencija Magellan, turistička agencija Magellan doo, te friško osnovana turistička agencija Rafael usluge, sve na istoj adresi na Bačvicama. Prethodno su ugašene firma Papillon, te MGI Magellan koji je otišao u stečaj.

- Meni je ovo strašno licemjerno od njega! Mojoj obitelji duguje 4.600 kuna za maturalno putovanje u Prag i Beč koje se trebalo održat lani u rujnu, a on putuje okolo predstavljajući se kao veliki vjernik. Sve ove protekle mjesece sam slao mailove, zvao na telefon, ali tip jednostavno ne odgovara. Napravili smo grupu roditelja na WhatsAppu, a kako je dio njih vršio strašan pritisak, vraćeni su im novci.

To me zabolilo jer ako je mogao, trebao je svima nama vratiti barem dio i ispričati se, a ne ovako. Poludio sam kad sam vidio da je aktivan na društvenim mrežama, Instagramu, Facebooku, čak ima i blog ivangroznitravels.com gdje se hvali kako putuje okolo u doba Covida kad nitko ne može. Ne mogu ni prežalit što sam slušao školu koja je uporno govorila da uplaćujemo i dalje rate za putovanje jer će se kad tad ići. A sad ih nema nigdje da stanu na našu stranu. A ovaj Ruić traži razumijevanje od nas, a okolo putuje i nudi turističke aranžmane za putovanja koja je možda i realizirao - ogorčen je jedan roditelj bivšeg učenika Druge jezične gimnazije. Dijete mu je sada upisalo fakultet u Zagrebu i novci od putovanja bi mu dobro došli da pokrije troškove prve godine studija.

image
Zatvorili vrata i ostavili dug roditeljima
Paun Paunović/Cropix

Nije stao samo na riječima nego je išao tražiti svoja prava.

- Kako putnici imaju mogućnost aktivacije jamčevine za slučaj nesolventnosti, na temelju koje bi mogli tražiti povrat novca od osiguravajućeg društva kod kojega je jamčevina ugovorena, došao sam do informacije da putnička agencija Magellan s Wiener osiguranjem, nema zabilježenu poslovnu suradnju od 2015. godine. Prethodno je to bilo Kvarner Wiener Städtische osiguranje koje stoji u ugovoru, a koje je promijenilo naziv u Wiener osiguranje. Ovo sam prijavio DORH-u i Ministarstvu turizma. Ne znam kako će ovo završiti, ali dat ćemo sve od sebe - odlučan je ovaj roditelj (podaci poznati redakciji). Grupa roditelja iz gimnazije Vladimir Nazor također je otvorila Facebook grupu Magellan (borba za povrat novca) kako bi okupila što veći broj oštećenih klijenata ove agencije.

Vjerski portal Rafael na Facebooku i preko agencije Magellan iz koje je stigao mail roditeljima da više ne posluju, i dalje ima ponude za hodočašće u Svetu Zemlju, između ostalih putovanja. Osam dana Jeruzalema i okolice u lipnju i listopadu stoji 8.690 kuna. Zbog velikog interesa, čak su za lipanj povećali broj putnika, stoji na Facebook objavi iako nemamo informaciju da je put i realiziran.

Kontaktirali smo vlasnika Magellana koji ne negira putovanja, no ona su, veli, njegova osobna stvar, njegov izbor kojeg plaća od osobnih sredstava, nipošto od novaca od ekskurzija.

- Nije točno da vodim ikoga na hodočašća, kamo sreće da jesam jer bi to značilo da imam posla i prihoda. Nažalost, pandemija je u jeku i zna se da nema putovanja, grupnih pogotovo. Zadnju grupu sam vodio krajem 2019. godine, a onda nam se svima dogodila korona, a meni se osobno svijet srušio. Ostao sam bez prihoda, bez pet zaposlenika, s mnoštvo dugova od kojih sam 80 posto uspio vratiti.

Pitaju me gdje su novci od uplaćenih putovanja- pa moje poslovanje je koštalo oko 100 tisuća kuna mjesečno, otplaćujem kredit za autobus koji sam kupio, tražim povrat od dobavljača najviše od autobusnih prijevoznika i hotela, uložio sam puno u građanska putovanja... Pa ljudi moji, ja nemam ništa sada! Živim kod roditelja, vozim staro auto, a hodočašće u Lurd je bio moj osobni izbor, moja utjeha, no to je moja privatna stvar. Ime mi je okaljano, a toliko je agencija koje duguju novce klijentima. da mogu svima bih odmah vratio dugove, ali u ovom trenutku sam nemoćan jer me HBOR odbija, s bankama pregovaram... Morate shvatiti da sam i ja žrtva u cijeloj priči -kazao nam je Ruić napominjući kako na stranici Magellana zaista stoje ponude za putovanja, no to radi za druge agencije.

Agencije su vratile oko 110 milijuna kuna, duguju još 30 milijuna

 

Turističke agencije su uspjele u zadnjih godinu dana vratiti oko 110 milijuna kuna bilo da su odradili zamjenska putovanja ili vratili sredstva svojim klijentima. Procjena je da trenutno trebaju vratiti oko 30 milijuna kuna, kažu nam iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

- Program državnih potpora u suradnji Ministarstva turizma i sporta, HBOR-a, HAMAG-BICRO-a i poslovnih banaka, za koji smo se nadali da će nam omogućiti barem dio nužnih sredstava za preživljavanje i za povrate našim klijentima u praksi, nažalost, nije zaživio.

Prema informacijama dobivenim od članova, banke nisu zainteresirane osigurati kredite turističkim agencijama koje su u problemima, a takva je većina među nama, te ne vidimo svrhu izdavanja državnih garancija ako ne postoji takav interes druge strane.

Svi skupa moramo biti svjesni da za ovu situaciju nisu krive niti putničke agencija, ali naravno niti roditelji koji su uplatili novac za svoja putovanja.
UHPA, a niti ja osobno ne podržavamo ništa što nije u skladu sa zakonom, a od naših članica tražimo da se ponašaju profesionalno u skladu s uzancama naše struke, budu u stalnom kontaktu s klijentima i naravno naprave sve što treba kako bi vratili uplaćena sredstva - poručuje Tomislav Fain, predsjednik UHPA predlažući oštećenima da se obrate osiguravajućem društvu ili banci kod koje je organizator morao osigurati jamčevinu za slučaj nesolventnosti prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu. Jamčevina mora osigurati povrate plaćenog za usluge putovanja koje nisu ispunjene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. srpanj 2021 23:07