Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Splitsusjedi nezadovoljni

Vlasnici poznatog splitskog hotela podižu zgradu uz kmanske nebodere: investitori šute, ali doznali smo o kakvom se objektu radi

Piše Sandi Vidulić
20. siječnja 2020. - 07:55
Na ulaz u gradilište napokon je postavljena ploča s ključnim podacima Sandi Vidulić

Na gradilištu u Varaždinskoj ulici, više od dva tjedna nakon što je ograđeno, na ogradi je napokon osvanula ploča s imenom investitora radova na stambeno poslovnim objektima koji bi trebali niknuti uz kmanske nebodere.

Riječ je o privatnoj parceli koja je na čudan način postala građevna jer se koristila prvenstveno za rekreaciju, a nadležni su posadili nekoliko stabala. Gradske službe su smatrale kako sve to nije dovoljno da bi se ustvrdilo da je parcela “privedena svrsi” poput okolnih koje su nekadašnjim vlasnicima trajno oduzete.

Investitor je tvrtka “Manas” koja financira izgradnju poslovno-stambenih kvadrata na zemljištu od 1500 četvornih metara u okrilju dvaju postojećih nebodera i obiteljskim kućama zagušenih kvartovskih uličica. Do sada je spomenuti ulagač uredio hotel “Cornaro” u gradskoj jezgri koji je nastao od nekadašnje zgrade studentskog servisa i glavne pošte.

Od aplikacija do stanova

Zanimljivo da se često predstavljaju ponajprije kao firma koja se bavi potpuno drugim poslovima, pa se na njihovim internetskim stranicama navodi kako se “od 1997. uspješno bave izradom poslovnih aplikacija za svjetsko tržište”. Dapače, o njima se pisalo kao o 150 uspješnih programera koji rade na Brdima neopterećeni konvencijama, te su isticali kako su im klijenti američka sveučilišta Harvard i MIT.

No, susjedi na Kmanu s kojima smo pričali smatraju da ni “Manas” nije odolio onom što godinama rade beskrupulozni splitski poduzetnici - ulaganju novca u stanogradnju koja drugima oduzima pogled i sunce.

- Ovo je naš jad i bijeda, utiskuje se gdje se stigne. Da su naši pametni, radili bi kuće u planini, di je friška arija, a dolazili bi u grad kad im nešto triba. Ovako svako oće bit šta bliže centru - jadao se jedan stariji gospodin koji nam je ispričao tko je vlasnik kojeg zemljišta na Kmanu.

image
Hoće li planirana garaža biti dovoljna?
Bozidar Vukicevic/Cropix

Ispada da su u doba bivšeg sustava parcele bile oduzimane gotovo svima radi izgradnje infrastrukture ili objekata javne namjene, a parcela u Varaždinskoj je vraćena nekadašnjim vlasnicima iako su je građani desetljećima koristili.

Od ekipe iz investitorske kompanije nismo dobili nikakvu izjavu, ostavili smo poruke i broj mobitela kod dviju njihovih tajnica koje su ponavljale kako su “njihovi nadređeni zauzeti”.

Zvali smo i u sestrinsku tvrtku “Radović gradnja” koja je nedavno gradila stanove na Kili, čija se direktorica Marija Šverko, sestra jednog od “Manasovih” čelnika, nije javljala na mobitel niti je odgovorila na upućenu SMS poruku.

Iz Banovine smo nakon više nastojanja dobili odgovor iz kojeg smo doznali da je građevinska dozvola dobivena još 2016., a zatražila ju je firma “Bestiola”.

S makarskim potpisom

- Naknadno je, na zahtjev tvrtke “Manas”, izdano rješenje o promjeni imena, odnosno tvrtke investitora u građevinskoj dozvoli - odgovorila nam je Ana Sapunar, pročelnica za urbanizam, dodajući kako su iz “Manasa” zatražili prijavu početka građenja.

Projektant je makarski arhitekt Miljenko Franić. On nam nije htio otkriti kako će izgledati buduće zgrade, jer, kaže, to ne smije bez odobrenja investitora. Tek smo doznali kako će se podignuti dvojni objekt povezan zajedničkom garažom, ali ne i koliko će u njemu biti stanova i garažnih mjesta.

Kad smo ga upitali kako misli utisnuti svu tu gradnju na spomenuto zemljište, Franić nam je odgovorio da se “oko zna prevariti po pitanju veličine parcele”, te tvrdi kako je njegovo rješenje - dobro. Nadzor obavlja arhitekt Emil Šverko koji nam je porukom odgovorio da ima manjih zdravstvenih problema, pa se ni od njega nisu mogli doznati detalji projekta.

Koliko će Franićevo rješenje biti dobro za uske kmanske ulice koje su sve manje protočne, to je posebno pitanje. Naime, u tom dijelu kotara nema mjesta za parkiranje ni za lijek, pa su vozači sve češće prisiljeni ostavljati automobile po tijesnim kvartovskim prometnicama. U razgovoru sa susjedima smo doznali da im problem stvaraju i djelatnici OTP banke koji ne parkiraju u obližnjoj poslovnoj zgradi, jer se mjesto u garažama ispod tornja navodno plaća 200 kuna mjesečno. 

Ruka ruku...

“Manas” je nedavno sklopio ugovor s Banovinom o gradnji prometnice na Brdima. Oni iznad Sjeverne luke namjeravaju izgraditi dvije poslovne zgrade, a treba im pristupni put. Zato žele financirati priključnu prometnicu na Vranjički put.

Grad će rješavati imovinsko-pravne odnose vezane za nekretnine, a cijenu će odrediti sudski vještak. U slučaju nemogućnosti sklapanja sporazuma, pokrenut će se postupak izvlaštenja.

Lokalna vlast će financirati otkup nekretnina na trasi buduće ulice do visine iznosa komunalnog doprinosa koji je “Manas” dužan platiti za izgradnju dviju zgrada. Drugim riječima, u pitanju je prebijanje dugova s investitorom u kojem će potonji dobro proći, jer neki plate komunalni doprinos, a on se potroši daleko od njihova projekta.

#SPLIT#URBANIZAM#NEKRETNINE#HOTEL CORNARO#KMAN

Izdvojeno