StoryEditorOCM
SplitDOGODINE ISTA PRIČA?

Vlasnica splitske trgovine ovog ljeta je izludjela zbog smeća iz obližnjih restorana: ‘Taj smrad ostataka hrane teško je riječima opisati!‘ Nebrojeno puta je zvala redare, ali...

2. prosinca 2022. - 12:22

Centar Splita ovo se ljeto gušio u problemima. Od alkoholiziranih gostiju koji uriniraju i povraćaju na svakom kantunu, vike i galame, pa sve do smeća i slijepljenih i šporkih ulica koje je krasio i najblaže rečeno, intenzivan smrad.

Problema je doslovno bilo na "lopate", što dokazuje i današnja priča. Pojedini poduzetnici i Splićani koji žive ili rade u srcu Palače samo su se nadali da će preživjeti do kraja sezone kako bi napokon predahnuli. 

Među njima je i vlasnica trgovine vintage odjećom i dodacima u Mihaljevićevoj ulici (podaci poznati redakciji). Ona nije mogla izaći na kraj sa smećem koje joj je u jednom trenutku počelo šteti poslu, a ne gaji nadu ni da će se problem riješiti do iduće sezone. 

- Prije godinu dana prijateljica i ja smo otvorile trgovinu vintage odjećom i dodacima. Odmah na početku su nam susjedi rekli da je znalo biti problema oko škovaca, ali ovo što smo doživjele ovo ljeto nismo mogle ni u najluđim snovima očekivati – govori nam na početku naša sugovornica.

Prvi problemi počeli su se javljati sredinom svibnja kada su ponovno otvoreni brojni ugostiteljski objekti u blizini.

image
Privatan album

- Pokraj naše trgovine nalaze se kante za smeće od stanara i one nam ne smetaju, ali problem su brojni restorani koji bi pokraj njih ostavljali svoje smeće. Nije problem karton, već ostaci hrane, škampi, iznutrice i slično. Taj smrad teško je riječima opisati, a da ne spominjem još i tekućinu koja bi se cijedila iz vreća za smeće. Gadljivo – kratko i jasno nam govori. 

Odmah je kontaktirala i gradski komunalni odjel i "Čistoću", kaže nam, ali što se ljeto više zahuktavalo, problemi su bili sve veći. 

- Ulica je bila puna mušica i smrdjela je, a sada zamislite da kao kupac morate to proći da bi ušli u našu trgovinu. Sigurno biste se okrenuli i otišli ća.

Nebrojeno puta smo zvali i komunalne redare, oni bi izašli na teren i ako je bilo u smeću vidljivih informacija iz čijeg restorana dolazi, to bi zapisali i - nikome ništa. Izija vuk magare. Problem je i što ti restorani ne bi to smeće izbacili na ulicu malo prije nego što dolazi kamiončić "Čistoće" već bi to napravili kad im se prohtije.

Nije nam preostalo ništa drugo nego smo same prale ulicu, kako bi barem pristojno izgledala. To nije dugoročno rješenje. Situacija je sada normalna i tih problema nemamo jer su svi ti restorani, klasično, zatvorili, ali strah nas je pomisliti na što će to izgledati dogodine – poručuje naša sugovornica. 

Preko odvjetnice tražila je premještaj kanti, zvala je i policiju jer jednom nije mogla proći do svoje trgovine od bačenog smeća, ali ništa se nije promijenilo. 

image
Privatan album

- Izludila sam više jer ne znam što napraviti kako bi se problem riješio! Svi kukaju kako je centar grada mrtav i da samo niču ugostiteljski objekti. Evo, mi smo pokušale to promijeniti. Trudimo se, ali kakvu poruku nam Grad s ovim šalje? Ignoriranjem problema samo se ubija i ono malo volje koju imaju ljudi željni drugačijeg sadržaja – za kraj nam govori vlasnica trgovine.

Fotografije koje nam je poslala su blago rečeno - kriminalne. Riječ je o periodu od sredine travnja do sredine srpnja i eskalacija problema jasno je vidljiva. Sve fotografije proslijedila je odgovornima, ali opet nikom ništa. Uska uličica u nekim trenutcima bila je neprohodna. 

Obratili smo se "Čistoći" i gradskom komunalnom odjelu. 

"Čistoću" smo pitali kako je točno organiziran odvoz smeća na navedenoj lokaciji i ljetnim mjesecima, koji je raspored prolaska kamiončića, smiju li restorani na toj lokaciji bacati svoje smeće te postoji li mogućnost premještaja kanti za smeće. Što se Grada tiče, zanimalo nas je koliko su puta komunalni redari izašli na teren, je li ispisana koja kazna, ali i postoji li moguće rješenje problema.  

image

Završetkom turističke sezone stanje se unormalilo

Jakov Prkić/Cropix

- Odvoz svih vrsta otpada u užoj i široj gradskoj jezgri obavlja se 24 sata na dan u tri smjene. Na navedenoj lokaciji odvoz otpada u ljetnom periodu prikuplja se po smjeni i do šest puta za različite frakcije otpada.

Nažalost, restorani i ugostiteljski objekti nemaju dovoljno prostora za smještaj zaduženih posuda, te otpad svih vrsta odlažu na navedenoj lokaciji. Kako je i prije navedeno, a u skladu s čestim prolaskom naših radnika, nemoguće je da stanje, koje je vidljivo na fotografijama, na toj lokaciju bude duže od sat vremena – odgovorili su nam iz "Čistoće".

Dodali su da premještaj kanti na drugu lokaciju ne bi riješio problem, nego bi ga samo premjestio s jedne na drugu lokaciju. 

- Potreban je nadzor onih koji nered stvaraju, te upozorenje i u konačnici njihovo kažnjavanje, što je u nadležnosti Komunalnog redarstva Grada Splita – napisali su nam iz gradske tvrtke.

Iako smo upit posebno poslali "Čistoći" i Gradu, iz gradske tvrtke svoj su odgovor umjesto nama proslijedili - u Banovinu. Tako da smo u konačnici odgovore obiju strana dobili iz Banovine i jasno nam je bilo da su samo preuredili odgovor "Čistoće".

Od Leone Grgić, pročelnice po ovlaštenju Upravnog odjela za komunalne poslove iz Banovine dobili smo "copy paste" odgovora koji nećemo ponavljati već samo izdvojiti jedinu nadopunu. 

- U proteklom periodu dvije tvrtke su novčano kažnjene i ispisana im je opomena pred raskid ugovora te je nakon toga smanjena količina otpada oko kanti s obzirom na to da su i komunalni redari pojačali patrolu oko te lokacije – napisala nam je Grgić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. veljača 2023 14:50