StoryEditor
SplitMALA STANICA

Više puta najavljivani i nikad ostvareni projekt ‘splitskog metroa‘ dobiva nastavak: vlakovi će stajati i u Dujmovači, ali gdje su tu putnici?

9. srpnja 2020. - 09:55
U blizini ulaza u tvornički krug 'AD Plastika' gradi se mala stanica JOŠKO ŠUPIĆ/HANZA MEDIA

Više puta najavljivani i nikad ostvareni projekt pompoznog imena "splitski metro", o kojem se bez konkretnijih pomaka govori duže od četiri desetljeća, ovih dana dobiva još jedan svoj stidljivi dio, a riječ je o izgradnji željezničkog stajališta u Dujmovači.
Uz Ulicu salonitanskih mučenika, u blizini ulaza u tvornički krug tvrtke "AD Plastik" i administrativne granice našega grada i Solina, gradi se mala stanica, prva od triju planiranih na potezu do Svetog Kaja. Prema najavama, "HŽ Infrastruktura" u stajalište u Dujmovači, na solinskoj Širini i u Svetom Kaju planira uložiti oko 7,5 milijuna kuna, što predstavlja tek - prvu fazu projekta.

- Procjena ukupno potrebnih sredstava za daljnji iskorak, izgradnju željezničkog stajališta na Trgu hrvatske bratske zajednice i dodatnu rekonstrukciju tunela od glavnog kolodvora do Kopilice iznosi nešto više od 60 milijuna kuna - ustvrdio je Darko Barišić, član Uprave spomenute državne tvrtke, u nedavnom razgovoru za naš list.

Stajalište vlakova u utrobi prašnjave ledine na Sukojišanu što se trgom zove, "ugrubo" je izgrađeno još uoči Mediteranskih igara 1979. godine, a od tada su na poboljšanju putničke željezničke infrastrukture pod Marjanom napravljeni tek kozmetički pomaci, dok je broj građana i turista koji se koriste tim oblikom prometa drastično pao. Spomenuti "metro" vozi tek rijetke namjernike, a na pojedinim polascima je toliki manjak korisnika da u vlaku ima više protupožarnog osoblja nužnog zbog vožnje kroz tunel dug gotovo dva kilometra.

Da ne bismo išli previše u prošlost, dovoljno je sjetiti se druge polovice 2000-ih, kada su tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, niz njegovih resornih suradnika, te brojni, u pravilu već zaboravljeni čelnici HŽ-a koji su se gurali pred medijske kamere i notese, na jednako otužnom glavnom kolodvoru na Istočnoj obali svečano kazali da će uskoro početi voziti, pogađate, splitski metro. I to s, gle čuda, stajalištima u Dujmovači, na solinskoj Širini i u Svetom Kaju, te dvama u međuvremenu doista i izgrađenima, onima u Kaštel Gomilici i Kambelovcu.

Protok vremena potvrdio je svu lakoću njihovih javno izrečenih obećanja i igranja novcem poreznih obveznika, jer su, evo, gotovo 15 godina nakon prve u nizu sličnih najava novodobni političari ponovno obznanili istu stvar i ostavili je u "dotu" novoj Vladi.

Ako ćemo suditi po dugogodišnjem manjku interesa naših sugrađana za vožnju rijetkim preostalim vlakovima, čini nam se da će glavni korisnici novoizgrađenog stajališta u Dujmovači biti balotaši s obližnjeg zjoga koji bi tu mogli pronaći klupu za odmor od napornog brojanja pobjedničkih punata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

29. rujan 2020 17:15