StoryEditor
SplitNA DUGOM ŠTAPU

Uređenje Žnjana će stajati 230 milijuna kuna, a savjetnik bivšeg gradonačelnika tvrdi: Projekt je iznimno složen i kudikamo zahtjevniji od Zapadne obale i Rive

Piše Saša Ljubičić
16. lipnja 2021. - 16:31

Moj će nasljednik na Žnjanu samo rezati svečane trake – tako je sad već bivši gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara (HDZ), svojedobno prokomentirao činjenicu da se u njegovom mandatu plato uz more na istoku Splita, ipak, nije uredio.

Utješno je da se svojski radilo na prikupljanju dokumentacije, a koliko je ima, kaže podatak da "piza" čak dvjesto kilograma! Izdana je lokacijska dozvola, a dovršeni su i idejni, glavni i izvedbeni projekti. Vrijednost radova na površini od 220 tisuća metara četvornih je astronomskih 230 milijuna kuna, a prema procjeni bivše gradske vlasti radovi bi od "prve lopate do formirane šetnice" trajali oko dvije do tri godine.

Predloženo je da koncesiju na upravljanje platoom na četrdeset godina dobije gradska tvrtka Žnjan d.o.o., a nakon prikupljenih mišljenja resornih ministarstava konačnu će odluku donijeti Vlada. Dakle, Žnjan d.o.o. dobit će zeleno svjetlo za koncesiju ili će se natječaj jednostavno poništiti.

 – Ukoliko Žnjan d.o.o. dobije Odluku o dodjeli koncesije, slijedi ishođenje nekoliko građevinskih dozvola za cijeli zahvat, te potpis Ugovora o koncesiji, a nakon toga se raspisuje javni natječaj sukladno kojem se bira izvođača radova. U međuvremenu su Grad i Žnjan d.o.o. dužni osigurati sredstva potrebna za realizaciju ovog izuzetno složenog projekta, što znači da će se morati zadužiti podizanjem kredita i/ili izdavanjem obveznica – kazao nam je Krešimir Budiša, savjetnik bivšeg gradonačelnika Krstulovića Opare.   

image
Krešimir Budiša i Andro Krstulović Opara
Nikola Vilić/Cropix

Postoji li mogućnost da Grad već u toj fazi pronađe privatnog partnera koji bi investirao u uređenje žnjanskog platoa?

 – Ne, jer Grad kroz Žnjan d.o.o. je taj koji investira u projekt, a privatni partneri će osiguravati isplativost projekta na način da će koncesionaru plaćati najam objekata (restorana, sportskih objekata, caffe barova te poslovnih prostora) te iste dovesti u fazu konačnog uređenja, a kako bi se na duge staze vratila uložena sredstva  – kaže Budiša, i dodaje da su do sada napravljene neke važne stvari, poput sprječavanja izlijevanja fekalija u more koje se događalo prije spajanja svih sadašnjih objekata na Žnjanu na kanalizacijski sustav.

– Građani ne znaju da ugostiteljski objekti, njih 27, koji su uklonjeni 2017., nisu bili priključeni na kanalizaciju. Danas to više nije slučaj. Sve što smo do sada uradili su privremena rješenja, a realizacijom usvojenog idejnog projekta Žnjan će dobiti svoj konačan izgled na zadovoljstvo struke i građana – napominje naš sugovornik.  

Na Žnjanu, godinama "načičkanom" ilegalnim ugostiteljskim objektima, red se počeo uvoditi prije četiri godine kad je država konačno, a na temelju izdanih inspekcijskih rješenja, uklonila na divlje podignute kafiće. Nakon toga su osvanuli unificirani objekti, postavljeni su toaleti, djelomično uređene pješačke staze i zemljano parkiralište, a radilo se i na električnim i vodovodnim priključcima. Plato je bio i temeljito očišćen od divljeg raslinja. U međuvremenu, postavljene parking barijere su išarane, na potezu prema Duilovu opet imamo malu džunglu, a zabavni parkovi na zapadnoj strani uvale izgledaju prilično neuredno.

Što bi moglo predstavljati najveću prepreku budućoj gradskoj vlasti, a kad je u pitanju projekt na Žnjanu?

 – Projekt je iznimno složen i zapravo se ne da usporediti s ničim što se u Splitu radilo u novije doba. Kudikamo je zahtjevniji od Zapadne obale i Rive, pa da bi se realizirao njime mora koordinirati ozbiljan tim projektnih menadžera  – kaže Budiša, koji na pitanje zašto Žnjan nije uređen u mandatu bivše gradske vlasti odgovara: "I sam Andro Krstulović Opara je u više navrata izjavio da je projekt uređenja Žnjana bio opstruiran na brojnim razinama i od više pojedinaca koji su uzeli najmanje godinu do godinu i pol dana u postupcima pripreme dokumentacije."

image
Vladimir Dugandžić/Cropix

Je li gradnja garaža na Žnjanu zahtjevan posao, kako se to u više navrata spominjalo u javnosti? 

 – Nije. To u tehničkom smislu neće biti teško izvesti jer je dno garaže iznad razine mora i prilično udaljeno od njega. No u svakom slučaju na platou ima strašno puno posla. Da bi tamo posadili šumu, morate nasuti ogromne količine zemlje, nadalje provući posve nove instalacije i kompletnu infrastrukturu te izmjestiti postojeću. Gradit će se i rotor na spoju Velebitske ulice i Šetališta Ivana Pavla Drugog, zatim, biciklističke i pješačke staze, no bude li projektni tim menadžera time dobro rukovodio, a mora se, napominjem, raditi o iskusnim profesionalcima najvišeg ranga, realno bi radovi mogli biti gotovi za otprilike dvije do tri godine  – kaže Budiša.           

Žnjan će se urediti prema projektnom rješenju arhitekata Ivana JurićaMirjane RadošMarina Kaliterne i Luke Mužinića iz Arhitektonskog biroa Ante Kuzmanića.

Žnjan na uređenje čeka od 1998. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. srpanj 2021 19:22