StoryEditorOCM
SplitREKORDNI REZULTATI

Ulaganje u kvalitetu odredit će budućnost dalmatinskog turizma

Piše Anamaria Mikulić/Sponzorirani sadržaj
30. listopada 2023. - 13:00
Projekt Dalmatinska marenda održava se u crkvici sv. Luke u organizaciji TZ Splitsko- dalmatinske županije.Tom Dubravec/ Cropix/Cropix

Turistička sezona koja se odvijala bez posebnih ograničenja povezanih s pandemijom, vratila je Hrvatsku u konkurentsku bitku s zemljama Mediterana. Zbog rastuće inflacije i geopolitičkih preslagivanja koja su potaknula rat u Ukrajini, strateško privlačenje gostiju bilo je pravi izazov. Međutim, iz Splitsko-dalmatinske županije poručuju kako su se uspjeli marketinški pozicionirati pred konkurencijom i ostvariti impresivne rezultate te zadržati titulu tražene i popularne destinacije.

- Iako se u javnom prostoru dosta govorilo o podbačaju sezone, brojke to ipak demantiraju i ulijevaju optimizam. Hrvatska, a posebice Splitsko-dalmatinska županija, u novim okolnostima dobro su se pozicionirale. U dosadašnjem dijelu turističke 2023. godine ostvarili smo 3,7 milijuna dolazaka i 19,7 milijuna noćenja, odnosno već smo početkom listopada premašili rezultate iz cijele 2022. godine. U usporedbi s prošlom godinom trenutno ostvarujemo oko 10 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja, odnosno Splitsko-dalmatinsku županiju posjetilo je oko 350.000 turista više nego li lani. U odnosu na 2019. godinu, ostvarujemo slične rezultate u vidu turističkog prometa, imamo odstupanje od oko 1 posto u odnosu na rezultate iz 2019. godine s time da nas čeka još nekoliko mjeseci u ovoj turističkoj godini koja je bila izvanredna u razdoblju pred i posezone - izjavila je Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. 

STRATEŠKO REPOZICIONIRANJE

Struktura gostiju rapidno se mijenja iz godine u godinu. Prije desetak godina Splitsko-dalmatinska županija bila je omiljena destinacija gostiju iz Srednje i Istočne Europe, dok je danas prisutan ogroman interes gostiju iz Zapadne Europe. Ove godine su zabilježeni rekordni rezultati kad je riječ o turistima iz SAD-a, Australije i Novog Zelanda. Dalmaciju su otkrili i u skandinavskim zemljama te u Velikoj Britaniji. Riječ je redom o gostima s iznimnom potrošačkom moći.

Iza ovog uspjeha stoji strateško repozicioniranje destinacije te institucionalni okvir koji je poticao i afirmirao izgradnju prestižnih hotelskih lanaca, jačanje gastronomske ponude te jačanje svijesti o održivom turizmu. Prema istraživanju TOMAS Hrvatska, Splitsko-dalmatinska županija, u usporedbi s drugim županijama, privlači goste s najvećim primanjima.

KLJUČNA PITANJA 

- Svjesni smo manjkavosti domaćeg turizma, ali nije sve tako crno. Od nas ima boljih, ali i gorih. Od toga ne treba bježati. Naš turizam nalazi se na velikoj prekretnici i mi sami trebamo odlučiti želimo li se pozicionirati kao party destinacija za backpakere te prodavati sunce i more ili želimo graditi dugoročnu priču o aktivnom, kulturnom, gastronomskom i održivom turizmu pri čemu će sunce i more biti tek šlag na torti. Također, tu je i vječni izazov kako pomiriti hotelijere i privatne iznajmljivače. Mi ćemo uvijek afirmirati one turističke priče koje idu za vrijednostima koje promičemo. Tako smo pokrenuli projekt brendiranja ‘pravog obiteljskog smještaja‘. Potrebno je podignuti svijest iznajmljivača o vrsti i kvaliteti ponude, ali i ostvariti sinergiju s lokalnom zajednicom u pogledu infrastrukture i urbanizma kako bi se spriječila devastacija i betonizacija obale te divlja apartmanizacija koja nesumnjivo ruši ukupnu kvalitetu ponude - naglasila je direktorica Vladović. 

Nastavak razvoja i proširenje ponude koja je dostupna tijekom cijele godine, stvaraju uvjete koji će omogućiti kvalitetnije poslovanje u Splitu, a posljedično privlačiti goste u okolne destinacije te samim time rasteretiti Split potencijalnih opasnosti prekomjernog turizma. Kroz projekte u kojima će se istaknuti posebnosti svake destinacije, želi se postići povezivanje svih destinacija u županiji u jednu cjelinu i zaokružiti cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju kao jednu priču. Tako sve destinacije u županiji mogu profitirati i zajednički se razvijati na održiv način.

ATRAKTIVNI 365 DANA U GODINI

Osim za nove goste, svaka sezona je ujedno i borba za dosadašnje goste. Zbog čega se gostima nastoji približiti autentičnost destinacije, i postići da Dalmacija bude mjesto za koje gost može reći ‘osjećam kao da bih mogao ovdje živjeti, kao da bi ovo mogao biti moj novi dom‘. Intenzivno se radi na predstavljanju destinacije kao lijepe, atraktivne i zanimljive u jesenskim i zimskim mjesecima. Cilj nije samo ojačati posezonu nego stvoriti destinaciju koja turistički diše 365 dana u godini.  

Kada je riječ o podizanju kvalitete ponude, iz Turističke zajednice posebno su ponosni na projekt "Dalmatinska marenda". Smatraju kako će autentični dalmatinski obrok i originalni turistički proizvod brendirati objekte i proizvođače koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način. Ova kulturološka vrijednost oduševit će goste koji visoko cijene takve sociološke pojavnosti. Istaknuti će one koji njeguju tradiciju, bilo da je riječ o ugostiteljima, maslinarima, vinarima, proizvođačima sira... Jer marenda nije samo jelo, ona je način života, sjecište rasprava, zabave, pjesme i ćakule.

U KORAK S VREMENOM 

- Ovim putem mogu najaviti i da nismo stajali mirno kad je u pitanju naša digitalna infrastruktura. U procesu smo finalizacije novog web portala TZ SDŽ-a na kojem su radili eminentni stručnjaci, a koji bi trebao postati središnje mjesto za doživljaj SDŽ diljem svijeta. Naš novi web odiše jednostavnošću, minimalizmom, kreativnim i zanimljivim sadržajem ali i vrhunskom multimedijom te kao takav je nesumnjivo jedan od najmodernijih u ovom dijelu Europe te će biti lokaliziran na sve važnije svjetske jezike. Nismo htjeli suhoparnu web stranicu već smo htjeli stvoriti iskustvo i najbolju moguću razglednicu za globalizirani i digitalni svijet u kojem živimo - otkriva nam Vladović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. veljača 2024 15:32