StoryEditor
Splitdivota jedna

U Zagrebu cijena autobusne karte dođe četiri kune, a Splićani bi uskoro mogli plaćati 14?! Nazvali smo direktora Prometa, objasnio nam je otkud novo poskupljenje

Piše Milena Budimir
17. svibnja 2022. - 16:27

Činjenica kako je cijena goriva 50 posto viša nego što je bila prije godinu dana utječe na poslovanje gradskog prijevoznika "Prometa".

Matematički jednostavno prikazano – godišnje ulaganje u gorivo prije je iznosilo 30 milijuna kuna, a sada 45 milijuna. Kako nadoknaditi manjak od 15 milijuna u startu, pitali smo direktora Miroslava Delića.

– Veliki je to teret i, da bismo ga riješili, realno imamo dvije opcije. Jedna je poskupljenje karte, a druga je da teret preuzmu jedinice lokalne samouprave povećavajući sufinanciranje – kazao nam je Delić, naglasivši kako odluku može donijeti jedino Skupština "Prometa".

A tu opet imamo problem, jer Split nema gradonačelnika, a smije li povjerenica Vlade Mirna Veža donijeti takvu odluku, još uvijek se ne zna.

Ako bi se cijena karte povećala, poskupjela bi 20-ak posto – umjesto 11, koštala bi 13 ili 14 kuna. Kad je riječ o sufinanciranju, dovoljno je kazati da, primjerice, Zagreb svojem ZET-u "pokriva" proračun oko 70 posto, dok Split i okolne općine u "Prometovu" blagajnu "uliju" svega 35 posto sredstava.

– Restrukturiranjem smo uveli red, smanjili smo troškove održavanja, trudimo se, ali ovo je ipak velik izazov – rekao nam je direktor "Prometa".

U cijelom problemu postoji i treće rješenje, ali ono je, izgleda, najteže. To bi bilo smanjenje broja postojećih linija. Odluku o tome opet može donijeti samo Skupština...

Napomenimo samo to da u Zagrebu cijena polusatne karte za tramvaj ili bus košta četiri kune.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. lipanj 2022 03:56