
Četiri desetljeća čekanja. I još se ne vidi kraj. Dovršetak Zagorskog puta je san naših sugrađana, s obzirom na to da bi s ovom prometnicom dobili još jedan cestovni ulaz (i izlaz) iz grada. Međutim, kada pročitate razloge zašto "šteka" izdavanje papira da se konačno i taj dio realizira, nećete moći doći k sebi.
Naime, odlukom Ministarstva prometa, Zagorski put je prije dvije godine postao državna cesta, pa su ga službeno preuzele Hrvatske ceste. Tom odlukom i tim postupkom, ponadali su se svi, problem će biti brže riješen.
A problemi su, između ostalog, imovinsko-pravne prirode jer postoje još uvijek parcele čije izvlaštenje nije nadoknađeno, a potrebno je izmijeniti i jedan dio dokumentacije, pokrenuti dopunu glavnog projekta. Naime, dodatnom je analizom utvrđeno kako je neophodno izvesti i denivelirani čvor s pristupnom cestom (takozvanu petlju), kako bi se omogućio pristup objektima u neposrednoj blizini...
Laički rečeno – zahtjev za građevinskom dozvolom je predan, ali dozvola nije izdana. Grad Gradu. Svoj svome. Gdje je zapelo, zapitali smo sve dionike.
Ključnih 600 metara
– Naručitelj glavnog projekta za predmetni zahvat u prostoru je Grad Split. Na temelju glavnog projekta Grad Split je podnio zahtjev za ishođenje građevinske dozvole, i taj se postupak vodi u Upravnom odjelu za prostorno uređenje i zaštitu okoliša. Upravni odjel je zatražio korekciju dijelova projektne dokumentacije i prilagodbu novim zahtjevima stranaka u postupku, kao i javno-pravnih tijela.
To se odnosi na izradu i djelomičnog "osvježavanja" projektne dokumentacije za izgradnju dijela Zagorskog puta od čvora s Ulicom Domovinskog rata do Mostarske ulice u duljini od oko 600 metara – pojasnila nam je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.
Hrvatske ceste su spremne preuzeti obvezu izrade tražene izmjene projektne dokumentacije. Nakon ishođenja građevinske dozvole, rješenja imovinsko-pravnih odnosa na predmetnoj dionici, slijedi raspisivanje natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja, i za izvođenje radova i za stručni nadzor. To je pod rubrikom "ako".
– Budući da je teško procijeniti vrijeme trajanja navedenih postupaka, nismo u mogućnosti u ovom trenutku dati precizniji hodogram realizacije ovog projekta, a pogotovo iz razloga što trajanje spomenutih aktivnosti ne ovisi isključivo o Hrvatskim cestama – dodala je Pajić na kraju.
Da naša pitanja otvaraju zanimljivu temu, složio se i Teo Vojković, ovlašteni pročelnik Upravnog odjela za prostorno planiranje, uređenje i zaštitu okoliša.
Promijenjen status prometnice
– Grad Split, Služba za upravljanje razvojnim projektima i izgradnju, 10. rujna 2019. godine, u vrijeme kad je ova prometnica imala status nerazvrstane ceste u nadležnosti Grada Splita, podnio je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju predmetne prometnice nadležnom Upravnom odjelu za prostorno planiranje, uređenje i zaštitu okoliša – kazao nam je Vojković.
Odlukom Ministarstva prometa, pomorstva i veza, kako smo već rekli, promijenjen je status ove prometnice, "prekategorizirana" je u državnu cestu, čime je i nadležnost za njezino upravljanje prešla u nadležnost Hrvatskih cesta.
– Ova nadležnost "upravljanja", naravno, obuhvaća i provedbu postupaka vezanih uz pripremu i gradnju prometnice. Stoga, 6. ožujka 2020. godine službena osoba ovog upravnog odjela zadužena za vođenje predmeta dostavila je Službi za upravljanje razvojnim projektima i izgradnju zaključak u kojem traži dopunu dostavljene dokumentacije.
Zaključak se odnosi, ne samo na dopunu nedostajuće dokumentacije (pravni interes i vlasnička dokumentacija), nego i na popravak dostavljene (tehnička dokumentacija – projekti), koja nije bila ispravna. Po traženju iz zaključka podnositelj zahtjeva – Grad Split, Služba izgradnje (niti njegov sljednik – Hrvatske ceste), nije još postupio – objasnio nam je pročelnik.
Dakle, iz navedenog se dade zaključiti kako je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole punih šest mjeseci "putovao" s jednoga gradskog odjela na drugi. A da stvar bude luđa, od ožujka 2020. kada je zatražena dopuna dokumentacije od Službe za razvojne projekte, do danas prošle su "samo" dvije godine, a papiri i dalje putuju.
Očito je i kako Hrvatske ceste i Grad Split još (uvijek) nisu uredili svoje odnose po pitanju nadležnosti oko podnošenja zahtjeva, oko statusa i nadležnosti sudionika u upravnom predmetu koji je pokrenut. Kako je to moguće?
Prebacivanje nadležnosti
– Treba razlikovati uređivanje odnosa Hrvatskih cesta i nadležne Službe za izgradnju, od uređivanja odnosa nadležnog podnositelja zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole s nadležnim upravnim odjelom Grada za provedbu akata prostornog uređenja, u kojem procesu se otvaraju sva ostala procesna pitanja iz područja izdavanja akta za gradnju (nadležnost, urednost vlasničke i tehničke dokumentacije), na zakonom propisani način. Nadam se da sam uspio pojasniti "neobičan" status ovog projekta, uzrokovana specifičnim okolnostima, ali i igrom prebacivanja nadležnosti – veli nam Vojković.
O ovom projektu u posljednjih nekoliko mjeseci održano je nekoliko sastanaka između gradskih službi i predstavnika Hrvatskih cesta, na kojima je dogovoreno daljnje postupanje, ali postupak još nije doveden do kraja.
– Ja u ovom trenutku ne mogu dati informaciju koliko će to trajati. Međutim, za naglasiti je da se u postupku, koji vodi upravni odjel u kojem sam ja čelnik, ne čeka na postupanje naših službenika. Mi čekamo da nam se kompletira i uredi dokumentacija, kako bi postupak izdavanja građevinske dozvole mogao biti nastavljen – naglašava Vojković, dodajući kako je razlog i motiv promjene nadležnosti bio u dogovoru gradonačelnika Andre Krstulovića Opare i državnih tijela, a sve sa ciljem da se procedure ubrzaju, jer kod realizacije projekta od državnog značenja sve ide brzo i glatko. Ironično. Tako su se nadali. Tako nije ispalo. Četrdeset godina čekanja, što je k tome još par godina...