StoryEditor
Splitpa jel‘ ovo sve?

Svima koji gube živce u kolonama na ulazu u Split ovo će dodatno dignuti tlak: Grad sam sebi već dvije godine ne izdaje dozvolu za cestu koju čekamo 40 godina!

Piše Milena Budimir
19. svibnja 2022. - 09:51

Četiri desetljeća čekanja. I još se ne vidi kraj. Dovršetak Zagorskog puta je san naših sugrađana, s obzirom na to da bi s ovom prometnicom dobili još jedan cestovni ulaz (i izlaz) iz grada. Međutim, kada pročitate razloge zašto "šteka" izdavanje papira da se konačno i taj dio realizira, nećete moći doći k sebi.

Naime, odlukom Ministarstva prometa, Zagorski put je prije dvije godine postao državna cesta, pa su ga službeno preuzele Hrvatske ceste. Tom odlukom i tim postupkom, ponadali su se svi, problem će biti brže riješen.

A problemi su, između ostalog, imovinsko-pravne prirode jer postoje još uvijek parcele čije izvlaštenje nije nadoknađeno, a potrebno je izmijeniti i jedan dio dokumentacije, pokrenuti dopunu glavnog projekta. Naime, dodatnom je analizom utvrđeno kako je neophodno izvesti i denivelirani čvor s pristupnom cestom (takozvanu petlju), kako bi se omogućio pristup objektima u neposrednoj blizini...

Laički rečeno – zahtjev za građevinskom dozvolom je predan, ali dozvola nije izdana. Grad Gradu. Svoj svome. Gdje je zapelo, zapitali smo sve dionike.

Ključnih 600 metara

– Naručitelj glavnog projekta za predmetni zahvat u prostoru je Grad Split. Na temelju glavnog projekta Grad Split je podnio zahtjev za ishođenje građevinske dozvole, i taj se postupak vodi u Upravnom odjelu za prostorno uređenje i zaštitu okoliša. Upravni odjel je zatražio korekciju dijelova projektne dokumentacije i prilagodbu novim zahtjevima stranaka u postupku, kao i javno-pravnih tijela.

To se odnosi na izradu i djelomičnog "osvježavanja" projektne dokumentacije za izgradnju dijela Zagorskog puta od čvora s Ulicom Domovinskog rata do Mostarske ulice u duljini od oko 600 metara – pojasnila nam je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Hrvatske ceste su spremne preuzeti obvezu izrade tražene izmjene projektne dokumentacije. Nakon ishođenja građevinske dozvole, rješenja imovinsko-pravnih odnosa na predmetnoj dionici, slijedi raspisivanje natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja, i za izvođenje radova i za stručni nadzor. To je pod rubrikom "ako".

– Budući da je teško procijeniti vrijeme trajanja navedenih postupaka, nismo u mogućnosti u ovom trenutku dati precizniji hodogram realizacije ovog projekta, a pogotovo iz razloga što trajanje spomenutih aktivnosti ne ovisi isključivo o Hrvatskim cestama – dodala je Pajić na kraju.

Da naša pitanja otvaraju zanimljivu temu, složio se i Teo Vojković, ovlašteni pročelnik Upravnog odjela za prostorno planiranje, uređenje i zaštitu okoliša.

Promijenjen status prometnice

– Grad Split, Služba za upravljanje razvojnim projektima i izgradnju, 10. rujna 2019. godine, u vrijeme kad je ova prometnica imala status nerazvrstane ceste u nadležnosti Grada Splita, podnio je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za izgradnju predmetne prometnice nadležnom Upravnom odjelu za prostorno planiranje, uređenje i zaštitu okoliša – kazao nam je Vojković.

Odlukom Ministarstva prometa, pomorstva i veza, kako smo već rekli, promijenjen je status ove prometnice, "prekategorizirana" je u državnu cestu, čime je i nadležnost za njezino upravljanje prešla u nadležnost Hrvatskih cesta.

– Ova nadležnost "upravljanja", naravno, obuhvaća i provedbu postupaka vezanih uz pripremu i gradnju prometnice. Stoga, 6. ožujka 2020. godine službena osoba ovog upravnog odjela zadužena za vođenje predmeta dostavila je Službi za upravljanje razvojnim projektima i izgradnju zaključak u kojem traži dopunu dostavljene dokumentacije.

Zaključak se odnosi, ne samo na dopunu nedostajuće dokumentacije (pravni interes i vlasnička dokumentacija), nego i na popravak dostavljene (tehnička dokumentacija – projekti), koja nije bila ispravna. Po traženju iz zaključka podnositelj zahtjeva – Grad Split, Služba izgradnje (niti njegov sljednik – Hrvatske ceste), nije još postupio – objasnio nam je pročelnik.

Dakle, iz navedenog se dade zaključiti kako je zahtjev za izdavanje građevinske dozvole punih šest mjeseci "putovao" s jednoga gradskog odjela na drugi. A da stvar bude luđa, od ožujka 2020. kada je zatražena dopuna dokumentacije od Službe za razvojne projekte, do danas prošle su "samo" dvije godine, a papiri i dalje putuju.

Očito je i kako Hrvatske ceste i Grad Split još (uvijek) nisu uredili svoje odnose po pitanju nadležnosti oko podnošenja zahtjeva, oko statusa i nadležnosti sudionika u upravnom predmetu koji je pokrenut. Kako je to moguće?

Prebacivanje nadležnosti

– Treba razlikovati uređivanje odnosa Hrvatskih cesta i nadležne Službe za izgradnju, od uređivanja odnosa nadležnog podnositelja zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole s nadležnim upravnim odjelom Grada za provedbu akata prostornog uređenja, u kojem procesu se otvaraju sva ostala procesna pitanja iz područja izdavanja akta za gradnju (nadležnost, urednost vlasničke i tehničke dokumentacije), na zakonom propisani način. Nadam se da sam uspio pojasniti "neobičan" status ovog projekta, uzrokovana specifičnim okolnostima, ali i igrom prebacivanja nadležnosti – veli nam Vojković.

O ovom projektu u posljednjih nekoliko mjeseci održano je nekoliko sastanaka između gradskih službi i predstavnika Hrvatskih cesta, na kojima je dogovoreno daljnje postupanje, ali postupak još nije doveden do kraja.

– Ja u ovom trenutku ne mogu dati informaciju koliko će to trajati. Međutim, za naglasiti je da se u postupku, koji vodi upravni odjel u kojem sam ja čelnik, ne čeka na postupanje naših službenika. Mi čekamo da nam se kompletira i uredi dokumentacija, kako bi postupak izdavanja građevinske dozvole mogao biti nastavljen – naglašava Vojković, dodajući kako je razlog i motiv promjene nadležnosti bio u dogovoru gradonačelnika Andre Krstulovića Opare i državnih tijela, a sve sa ciljem da se procedure ubrzaju, jer kod realizacije projekta od državnog značenja sve ide brzo i glatko. Ironično. Tako su se nadali. Tako nije ispalo. Četrdeset godina čekanja, što je k tome još par godina...

Tvrtka je radila projekt po uputama Grada

Kako doznajemo iz pouzdanih izvora, Hrvatske su ceste voljne investirati, preuzeti Zagorski put i izgraditi ga, ali pod uvjetom da Grad Split korigira projekt koji je, po njima, manjkav na više razina.

Projektom, vele nam stručnjaci, nije obuhvaćeno stvarno stanje na terenu. Obiluje tehničkim nedostacima. Izradila ga je tvrtka "Konačni element" koja je projekt radila po projektnom zadatku, kojeg je zadao - Grad Split kao naručitelj.

Tako, primjerice, nije predviđen nijedan bočni ulaz na buduću cestu, križanje pored "Bauhausa" i "Eurodausa" nije riješeno kako treba, nije obuhvaćen projektom nadvožnjak prema Pujankama, nisu predviđeni semafori na oštroj krivini... Grad Split tako je sam sebi vratio projekt na ponovno razmatranje.

image

Zagorski put čeka se već četiri desetljeća

Joško Šupić/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image

Asfalt je vidio i bolje dane...

Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image

Prometnica sada izgleda kao seoska stramputica
 

Josko Supic/Cropix
image

Prometnica sada izgleda kao seoska stramputica

Josko Supic/Cropix
image


 

Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
image
Josko Supic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. srpanj 2022 06:30