StoryEditor
Split‘ugrožavaju nas‘

Stanari Varaždinske su ogorčeni novogradnjom pod svojim prozorima: ‘Ako oni misle da su na Kmanu životinje, mi ćemo to riješiti drugačije!‘

23. siječnja 2020. - 13:40
Radnici već obavljaju pripremne radoveJosko Supić/HANZA MEDIA

Od jutra je bager kopao meku i plodnu zemlju na Kmanu, gdje su nekad bila splitska polja, ali sada je na cijeni samo tlo na kojem izraste što više betona.

Pod prozorima nebodera u Varaždinskoj 51 ovih dana kopa se građevinska jama, stanari tvrde da će ih novi objekt zagušiti, a boje se i da bi ih mogao životno ugroziti u slučajevima elementarnih nepogoda, jer su na području gdje žive uvjeti sve lošiji.

Naši sugovornici koji su se okupili ispred gradilišta žale se da o projektu protiv kojeg su 2016. godine potpisivali peticiju nisu bili obaviješteni kao stranke u postupku izdavanja dozvole, pa nisu mogli iznijeti svoje primjedbe.

Pokazuju nam peticiju protiv izgradnje stambenog objekta u neposrednom susjedstvu, koju su potpisale 64 obitelji, odnosno 67,5 posto suvlasnika stanova u njihovu neboderu.

image
Većina stanara iz susjedstva je potpisala peticiju još prije četiri godine

Stanari tvrde da poziv nije bio oglašen na gradilištu niti na oglasnoj ploči u Banovini.

Prozivaju gradsku upravu za preveliku naklonost prema investitoru i pokazuju ploču na gradilištu iz koje se vidi da je “Manasu” najprije bila produžena dozvola iz 2016., a nakon toga je Banovini trebalo samo sedam dana da im potvrdi izmjenu i dopunu izdanih “papira”.

– Kako smo samo ažurni, reklo bi se da smo Švicarska – ironični su okupljeni stanovnici Kmana, koji napominju kako je investitor devastirao okoliš i iskidao desetak stablašica, a moglo bi ih stradati još sedam kod trafostanice jer su bageri ogulili zemlju ispod njih.

Što je sve sporno sa stajališta protupožarne zaštite uputio nas je iskusni stručnjak Felicijo Parčina, stanar iz nebodera, koji je bio dugogodišnji zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe našega grada, zamjenik županijskog zapovjednika i predavač na Visokoj školi za sigurnost.

– Vatrogasne pristupe treba oblikovati tako da omoguće kretanje vatrogasnog vozila prema naprijed. Gdje će ovdje vozilo ući, a gdje izići? Ovo je slijepa ulica od sto metara. Mora postojati okretište za vatrogasno vozilo na kraju. Ima li ga ovdje? Nemoguće se okrenuti od brojnih automobila!

Nema ni površine za operativni rad vatrogasnog vozila. Ako investitor misli da će vatrogasnom vozilu pristup biti s Varaždinske ulice, gdje je sada drvored, zbog njega će morati ispilati sve stablašice na javnoj površini, jer propisima je zabranjeno da operativni rad vozila onemogućuju stabla – napominje Parčina.

– Zašto nije prikazan geodetski projekt koji prikazuje smještaj jedne ili više građevina na parceli? Gdje je mehanički elaborat koji će pokazati je li u odnosu na građenje narušena statika našeg objekta? Gdje je elaborat zaštite od požara? Mogu li stanari jedne i druge zgrade u slučaju požara, potresa ili bilo kakvih drugih događanja, u najkraćem vremenu izići na otvoreni prostor da njihovi životi ne budu ugroženi? Zar nismo naučili iz nedavnih događaja lekciju da smo dužni poštovati zakone kako bismo izbjegli nove žrtve? – upozorava naš sugovornik i dodaje kako ni postojeći neboderi na Kmanu, građeni sedamdesetih godina prošlog stoljeća, po sadašnjiim zakonima ne bi mogli dobiti uporabne dozvole niti ima mjesta da se njima pristupi vatrogasnim vozilom zbog parkiranih automobila.

Stanar Zvonko Šegvić, široj javnosti poznat kao nekadašnji sindikalni vođa u “Brodosplitu”, kaže kako ljudi u neboderima Varaždinske 51 i 53 žele samo da se poštuju propisi.

image
Stanari predvođeni bivšim škverskim sindikalcem Šegvićem (u sredini)

– Bila je jedna “filozofija” da je dio parcele u vlasništvu Grada, pa da u tom slučaju ne treba pitati nas susjede. Pitam se što je Grad, koga on predstavlja? Narod ili životinje? Ali, ako oni misle da su na Kmanu životinje, mi ćemo to riješiti drugačije. Stavit ćemo onda sva vozila unutra, umjesto ovdje – ističe Šegvić i pokazuje na ograđeno gradilište.

A da su na mjestu gdje je sada gradilište doista trebali biti njihovi automobili tvrdi Arsen Blagojev, predstavnik stanara Varaždinske 51. Naime, u “ono doba”, kaže, bilo je plaćeno da se izgrade garaže na toj parceli, što se nije dogodilo, a nitko ne zna gdje je završio novac.

image
‘Na ovoj površini još u ono vrijeme trebali su biti naši automobili’

Šegvić naglašava kako kvart do sada nije imao koristi od kotarskih vlasti, ali i dodaje kako su ih podržali po ovom pitanju.

– Bili smo u Kotaru, dali su nam podršku i omogućili sastanak s gradskom pročelnicom Sapunar, koja je potpisala građevinsku dozvolu. Zanima nas što će nam reći mudraci koji su potpisali ugrožavanje ovog, rekao bih, radničkog kvarta. Ugrozili su nam život, a mi ćemo se morati suprotstaviti, jer očito u ovom gradu i državi samo novac vrijedi – ističe umirovljeni sindikalac i dodaje da im nije jasno kako će se objekt spojiti na zajedničku kanalizaciju kad je infrastruktura na tom dijelu Kmana toliko opterećena da neboderi već sad imaju čestih problema s odvodnim cijevima.

Od investitora ni glasa o broju stanova

Što i koliko će se izgraditi, stanarima još nije poznato. Jedan stanar tvrdi da mu je rečeno kako će biti 40 stanova, 50 garažnih i 40 parkirnih mjesta, te dodaje da je to doznao jer se predstavio kao zainteresirani kupac i raspitivao se o projektu.

Drugi nam ističe da je "prije nekoliko godina slučajno vidio geodete koji su sondirali teren", te da je "kod njih vidio papir s nacrtane dvije zgrade između kojih je bilo malo prostora". Dodajmo da nam iz "Manasa" još nisu odgovorili na poruke koje smo im ostavili.

Izdvojeno

11. kolovoz 2020 00:55