StoryEditor
SplitSMART CITIES

Splitski pročelnik za financije predstavio web platformu Otvoreni grad: Građani će dobiti uvid u proračun i svoje podatke o potraživanjima i obvezama

Piše D.B.
10. srpnja 2020. - 12:06
Otvoreni gradGrad Split

Na konferenciji Smart Cities 2020., održanoj u Zagrenu, na kojoj su prezentirana i pametna rješenja gradova u praksi odnosno inovacije u službi građana, uz sudjelovanje i predstavnika Grada Splita.

Tomislav Knežević iz Libusofta i Dragan Brtan, pročelnik upravnog odjela za financijsko upravljanje i kontroling Grada Splita predstavili su gradski projekt OTVORENI GRAD – digitalno, transparentno, dostupno.

Naime, projekt Otvoreni grad razvija se u suradnji s tvrtkom Libusoft Cicom iz Zagreba, u okviru implementacije Proračunskog računovodstva i Riznice, a predstavlja jedinstveno informatičko rješenje – web platformu koja građanima pruža niz elektroničkih usluga koje se odnose na informiranje i komunikaciju s gradskim službama.

U prvoj fazi projekta Otvoreni grad zaokruženo je poglavlje iProračun kao informatičko rješenje koje građanima pruža transparentan uvid u upravljanje gradskim proračunom. Građani imaju na raspolaganju detaljan pregled proračuna, uvid u glavne gradske prihode, financiranje svih programa u okviru proračuna, investiranje u gradske investicije, komunalnu infrastrukturu ali i u obrazovanje, vrtiće, školstvo, kulturu, sport, socijalu i zdravstvo te sve ostale segmente neophodne za stvaranje uvjeta za održavanje i podizanje životnog standarda na području Grada Splita.

Poglavlje iTransparentnost, čija se realizacija očekuje u sljedećim danima, pružiti će uvid u poslovanje Grada kroz online pregled isplata prema svim pravnim subjektima, a mojProračun je nastavak projekta iz 2018. kojim je Grad Split po prvi puta uključio građane u participativno planiranje proračuna bez ograničenja visine proračunskih sredstava u pogledu predlaganja projekata, što je i danas jedinstveni slučaj u Republici Hrvatskoj.

Putem aplikacije Financijske kartice, koju Grad Split uvodi kao prvi grad u Hrvatskoj, građani i poslovni subjekti moći će dobiti točne i ažurirane informacije o međusobnim potraživanjima i obvezama s Gradom.

Projekt Otvoreni grad predstavljati će jedinstveno web odredište za upravljanje brojnim eUslugama, kojima Grad Split želi svojim građanima omogućiti pristup javnim informacijama, podići stupanj transparentnosti te dodatno približiti rad Gradske uprave – digitalno, transparentno i dostupno.

Osim projekta Otvoreni grad, Brtan je iznio prednosti uvođenja sustava Proračunskog računovodstva i Riznice Grada Splita i proračunskih korisnika koji se također, razvija u suradnji s tvrtkom Libusof Cicom iz Zagreba. Naglasio je kako je ova Gradska uprava krenula s realizacijom tog velikog projekta čime se Grad Split i svi proračunski korisnici povezuju u jedinstveni informatičko - računovodstveni sustav, a obzirom na činjenicu da je Grad Split održavanje različitih sustava godišnje koštalo gotovo dva milijuna kuna, implementacijom novog programa samo na stavci održavanja Gradski proračun će uštedjeti gotovo 10 milijuna kuna.   

Nakon uspješno implementirane eOVJERE, elektroničkog potpisa u obradi i likvidiranju ulaznih računa čime je Grad Split u potpunosti digitalizirao obradu računa, Brtan je u nastavku predstavio i projekt SPIN@ - sustav planiranja i izvršavanja nabave kojim je Grad Split potpuno digitalizirao javnu nabavu i internu dokumentaciju unutar Gradske uprave u postupcima javne nabave, kao prvi u zemlji.

image
Dragan Brtan
Duje Klarić/HANZA MEDIA

- Sustav planiranja i izvršavanja nabave - SPIN@ je web sustav, razvijen u suradnji s tvrtkom InfoDom d.o.o. iz Zagreba, koji omogućava kreiranje plana nabave, registriranje svih tipova nabave kao i praćenje realizacije plana nabave u skladu s donesenim planom kojim je u potpunosti digitalizirano generiranje interne dokumentacije, od faze pokretanja zahtjeva za nabavu do donošenja odluke o odabiru i potpisu ugovora. Implementacijom SPIN@, osim ubrzanja i optimizacije rada, povećanja razine učinkovitosti i svrsishodnijeg upravljanja proračunom te ostvarivanja znatnih ekonomskih koristi i unapređenja sagledavanjem više različitih poslovnih pogleda, stvaraju se i pretpostavke za objedinjavanje javne nabave na razini Grada i proračunskih korisnika – istaknuo je Brtan, te zaključno kazao:

Gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Andro Krstulović Opara prepoznala je važnost digitalizacije gradske uprave čime se primjenom novih rješenja podiže razina transparentnosti, odgovornosti i uz sudjelovanje građana vodi do održivosti i podizanju kvalitete života u gradu. U narednom periodu očekujemo nove aktivnosti na digitalizaciji gradske uprave i uvođenju eUsluga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

29. rujan 2020 14:38