Ako idućeg ljeta na plus 30 budete primorani čekati "devetku" da vas s Brda odveze do trajekta za Supetar, više će vam se isplatiti putovati vlakom. Naime, dok autobusna linija odveze putnike u jednom smjeru, iz Kopilice će krenuti čak dva ili tri vlaka koja će putnike za tri minute dovesti do trajektne luke.
Jučer je s tim ciljem u vlaku potpisan Ugovor o zakupu zemljišta između Grada Splita i HŽ Infrastrukture te ugovor s HŽ Cargom koji će omogućiti brzo putovanje splitskim metroom već od 2019. godine te premještanje privremenog autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu.
– Upravo ovi ugovori su omogućili iznajmljivanje površina u Kopilici kako bi realizirali privremeni kolodvor s 19 mjesta i potrebnom infrastrukturom, kao i modernizaciju željezničke stanice koja će primati vlakove na pruzi budućeg metroa. Vjerujem da ćemo za koji dan dobiti potporu gradskih vijećnika za prijedlog proračuna u kojem je predviđen iznos od četiri milijuna kuna za realizaciju privremenog rješenja – najavio je Andro Krstulović Opara, splitski gradonačelnik, koji se u društvu Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture, čelnika HŽ Infrastrukture, HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza, Blaženka Bobana, splitsko-dalmatinskog župana, teMirjane Čagalj, potpredsjednice Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze, tom prilikom provozao dijelom pruge od Zračne luke Split do trajektne luke.
– U cilju realizacije ovog projekta više smo napravili u posljednjih šest mjeseci nego u zadnjih 20 godina. Ovo je dokaz da se samo zajedničkim pristupom i suradnjom može nešto napraviti. Izrađene su tri opcije studija isplativosti od kojih je jedna najizglednija. Očekujemo da bi studija izvedivosti ovih linija mogla biti gotova već u siječnju 2019. godine. Nakon toga bi HŽ Infrastruktura trebala započeti s natječajima izrade projektne dokumentacije, što je zapravo jamstvo za završetak ovog projekta – istaknula je Čagalj.
Fali šest kilometara
U vožnji vlakom s polazišne točke u Kaštel Starom, odakle se treba nadograditi još šest kilometara pruge do aerodroma, prezentiran je projekt povezivanja Zračne luke Split s gradskom lukom i razvoja intermodalnoga čvorišta novoga glavnog kolodvora Split u Kopilici.
– U redovitoj smo komunikaciji s Gradom Splitom i Županijom oko realizacije svih velikih infrastrukturnih projekata, pa smo odlučili mjesečno održavati sastanak kako bi pratili realizaciju svih projekata, koje je i Vlada RH u svibnju usvojila u Splitu. Radimo studije kako bi taj veliki projekt financirali EU sredstvima. Postoje sredstva samo trebamo što prije pripremiti dokumentaciju – dodao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Splitski gradonačelnik je projekte pravdao brojkama putnika kojih je kroz splitsku Zračnu luku već u kolovozu prošlo tri milijuna, a Trajektna luka je u rujnu brojila pet i pol milijuna putnika.
Stotine tisuća putnika
– Dakle, govorimo o gotovo devet milijuna ljudi koji između zračne i trajektne luke fluktuiraju a da nemaju kvalitetni spoj. Kada tome pridodamo gradove Kaštela, Trogir i Solin, govorimo o 300.000 ljudi koji će koristiti vlak – istaknuo je Krstulović Opara najavljujući da će se uskoro otkriti cjelokupni master plan.
– On je već dao neke naznake i zato smo se tako hrabro i upustili u ovo privremeno rješenje. Mogao bi, čak, do kraja ožujka 2019. biti usvojen, a prva prezentacija je najavljena za siječanj. Time se predviđa rekonstrukcija pruga i vlakova te rekonfiguraciju istočne obale, luke, Kopilice, Stinica, Sjeverne luke... – istaknuo je čelni čovjek Splita te najavio da će se već na proljeće krenuti s izgradnjom triju novih stanica metroa u Dujmovači, Sv. Kaju i na Širini u Solinu, predviđeno je i otvaranje izlaza stanice na Trgu Hrvatske bratske zajednice, a tu je i postojeća stanica u Kopilici.
– Nadam se da će zajedničkom sinergijom cijela ova aglomeracija za tri do četiri godine izgledati potpuno drugačije. Istina, trebalo je ovakve projekte raditi prije 20 godina pa bi onda i ova naša izgledala poput zadarske ili riječke, ali što je tu je. Nadam se da ćemo uskoro i mi biti na razini svih drugih gradova – zaključio je Blaženko Boban.