
Nakon što je Vlada proglasila kraj pandemije, brojni naši sugrađani će se opet morati prilagoditi "normalnim" životnim okolnostima.
To se u prvom redu odnosi na administrativne stvari poput zamjena osobnih iskaznica, vozačkih dozvola i sličnih dokumenata koji su vrijedili za vrijeme pandemije, makar su istekli prema datumima.
Upravo zato iz PU splitsko-dalmatinske apeliraju na sugrađane da bace oko na svoje dokumente, posebno na osobne iskaznice i provjere do kada su valjane.
Ako su istekle, znaju što im je činiti - pravac upravna zgrada splitske policije na Trgu Hrvatske bratske zajednice kako bi započeli s procedurom izdavanja novog dokumenta. Od objave Vladine odluke u Narodnim novinama imaju rok od 30 dana za zamjenu dokumenata.
Kako smo doznali od Dijane Jakšić, načelnice Sektora za imigraciju, državljanstvo i upravne poslove PU splitsko dalmatinske, trenutno je na području Splital, Podstrane i Šolte 11 tisuća nezamjenjenih osobnih iskaznica koje su istekle, a da nove nisu napravljene, kao i 7000 vozačkih dozvola. Na području cijele policijske uprave isteklo je oko 33 tisuće osobnih iskaznica.
- Posebno apeliramo na punoljetne osobe s prebivalištem u Republici Hrvatskoj da svakako provjere datume na svojim ispravama, jer će bez osobne iskaznice teško igdje moći ostvariti svoja prava.
Podsjećamo kako se osobne iskaznice od 2015. godine izdaju s rokom važenja od pet godina, a većina je građana navikla da je taj rok deset godina.
Maloljetne osobe nisu u obvezi imati osobne iskaznice, a što se tiče putovnice, ona nije obavezan dokument, tako da je oni kojima je potrebna, i imaju - navodi načelnica Jakšić.
Naravno, s novim okolnostima očekuje se u narednim danima više stranaka na šalterima, pa načelnica Jakšić preporučuje korištenje usluga redomata kako bi se izbjeglo nepotrebno čekanje u redovima.