StoryEditorOCM
SplitCRTAJU SE TRASE...

Splićani jedva dočekali da ‘kroje‘ ‘Prometove‘ linije, stanar Kile upozorava: Ulaz u zgradu pretvorio se u - čekaonicu

Piše Ana Franić
22. travnja 2023. - 10:36

Splićani su jedva dočekali da ih se nešto pita oko linija javnog gradskog prijevoznika "Prometa".

Podsjetimo, jučer je u Banovini predstavljen plan reorganizacije "Prometove" mreže linija, a sve s ciljem da usluge budu dostupnije i prilagođenije potrebama korisnika.  Prilika je ovo da kažu svoje mišljenje o "Prometovim" linija, da daju prijedloge i sugeriraju što im najviše treba.

Splićani tako do 1. lipnja 2023. godine mogu ispuniti online anketu i poslati svoje prijedloge. 

Revolucija u splitskom ‘Prometu‘! Direktor Delić najavio novu kružnu liniju, vozit će glavnim cestama i to svako malo

Čitatelji "Slobodne Dalmacije" na društvenim mrežama su i sami dali neke prijedloge, a jedan Splićanin je detaljno objasnio s kojim se problemom suočava.  

Stanovnik Kile upozorio je na problem s polazno-završnim stajalištem linije broj 6 na Vrboranu koje se nalazi tik do stambene zgrade, a kako je istaknuo, riječ je o problemu starom tri godine. 

- Stajalište "Prometove" linije broj 6 tek nekoliko metara od nebodera u kojemu živi preko stotinu obitelji, a s kojeg je prije nekoliko dana autobus završio na neuređenom parkiralištu i oštetio nekoliko privatnih parkiranih vozila. Stajalište je uglavljeno u prostor koji je trebao biti zelena površina, a na njemu nema nadstrešnice za putnike jer za izgradnju iste nema dovoljno prostora - objašnjava nam čitatelj. 

image
Joško Ponoš/Cropix

Dodaje da putnici po lošem vremenu čekaju autobus na ulazu u zgradu.

- Motori i klimatizacijski uređaji autobusa rade skoro pa neprekidno od 5.15 ujutro pa sve do 23.45 sati. Ta konstantna buka, ali i ispušni plinovi ometaju normalan život u stanovima iznad autobusa, osobito u onim najbližim.

Nije pomoglo ni nabavljanje novih autobusa, osim donekle, vezano za buku. Uz to, ovo stajalište uzrokuje i druge probleme, poput povećanog prometa pješaka koji skraćujući put od i do autobusa prolaze kroz dvorište zgrade. Nerijetko dođe i do ometanja prometovanja automobila u slučaju kada se na stajalištu istovremeno zateknu dva autobusa jer ne mogu stati zajedno - napisao nam je Splićanin. 

S problemom su, kaže, upoznati u Gradu Splitu i gradskoj tvrtki, ali do prihvatljivog rješenja se nije došlo. 

- Prijedlog za izmještanje polazno-završnog stajališta pored Cityja, dakle tamo gdje je već stajala linija broj 18, odbili su uz vještačenje g. Zovka koji je rekao da bi za to rješenje trebalo nabaviti još jedan autobus i zaposliti još dva vozača. Dakle, za jednu stanicu dalje, jedan autobus i dva vozača. A tada za to nije bilo sredstava. 

Pitam se odakle su pronađena sredstva za produženje linije broj 18, također za jednu stanicu, do Sirobuje? Je li nabavljen još jedan autobus i jesu li zaposlena još dva vozača?

S druge strane, problem stajališta na Vrboranu, može se riješiti uz minimalna financijska naprezanja, prebacivanjem polazno-završnog stajališta linije broj 6 u trenutno slijepu ulicu, koja je ostala van funkcije nakon rekonstrukcije Puta Vrborana, do križanja s Vukovarskom ulicom (preko puta Metalia auta).

Potrebno je samo ukloniti nekoliko metara zida i omogućiti autobusu izlaz na postojeće autobusno stajalište, s kojega bi se uključio u promet prema naselju gdje kupi putnike.

To rješenje bi bilo u potpunosti funkcionalno, omogućilo bi uključivanje i drugih linija prema drugim dijelovima grada, ne bi smetalo nikome jer je udaljeno oko 50 metara od najbližeg stambenog objekta i samo oko 350 metara od sadašnje pozicije - predlaže naš čitatelj. 

Izmještanjem autobusnog stajališta na predloženu lokaciju, ističe, omogućilo bi vraćanje devastirane zelene površine ispred nebodera na Vrboranu u prvobitno stanje, a time i normalan život građana u tim stanovima. 

- I s ovim prijedlogom su upoznati voditelji nadležnih Odjela u Banovini, ali i pored njihovog obećanja da će izraditi taj projekt, rezultati su izostali. I na kraju, ali možda i najvažnije, najavljena reorganizacija prometovanja gradskih autobusnih linija i postavljena anketa za prijedloge građana sigurno će ukazati na potrebu povezivanja ovog novog splitskog naselja s preko tisuću novih obitelji i s ostalim dijelovima Grada.

image
Joško Šupić/Cropix

Dakle, uvođenjem novih autobusnih linija! Super ideja! Ali zar na postojeću stanicu, na koju istovremeno ne mogu stati dva autobusa? - pita se čitatelj Slobodne Dalmacije. 

Na našim društvenim mrežama čitatelji su imali još nekoliko prijedloga:

- Liniju 15 treba produžiti od Duilova preko Pazdigrada do Cityja. Liniju 25 od Stobreča, kod Super Konzuma skrenuti desno do Cityja pa dalje Vukovarskom ulicom, Dubrovačkom, Mažuranićevim šetalištem do Sukoišanske. Tako na povratku izbjeći problematičnu trajektnu luku. 

image
Joško Šupić/Cropix

- Kad će linija od Sv. Kaja preko Firula pa do Prime da do bolnice ne mijenjamo bus i duple karte?

- Zašto Promet Split nema liniju broj 13?

- Spojite Ravne njive da mogu djeca na bazen, a ne kružiti uru s 11-icom.

- Kman i Kocunar spojiti s bolnicom da ne ide preko Rive nego neko kružno.

- Noćne linije put Omiša i Trogira osobito ljeti.

- Zadnja stanica autobusa broj 17 bi trebalo biti okretište Žnjan gdje se nalazi i zadnja stanica autobusa 8 i autobusa 7.

Pozivamo sve čitatelje da ispune anketu "Prometa" i pomognu u reorganizaciji autobusnih linija. Anketa se nalazi ovdje

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 11:15