StoryEditor
Split‘samo dva metra‘

Radovi na Trsteniku završili prije dva dana, asfalt se tek osušio, a jutros krenulo novo kopanje: pitali smo nadležne je li baš moralo tako

24. travnja 2020. - 12:19
Dva dana nakon što su završili radovi na Putu Trstenika od rotora na križanju s Bračkom ulicom do Poljičke ceste, ponovo je prokopan asfalt koji se osušio tek u srijeduTom Dubravec/HANZA MEDIA

Dva dana nakon što su završili radovi na Putu Trstenika od rotora na križanju s Bračkom ulicom do Poljičke ceste, ponovo je prokopan asfalt koji se osušio tek u srijedu.

Premda su pojedini sugrađani pomislili da je riječ o lošoj koordiniranosti Banovine i komunalne tvrtke "Vodovod i kanalizacija" koja je započela radove na spoju s Poljičkom cestom, iz te komunalne firme tvrde upravo suprotno.

Tomislav Šuta, čelni čovjek "ViK"-a nam je potvrdio da su uskladili završetak gradskog projekta, sanaciju kolnika i pločnika te oborinske odvodnje na Putu Trstenika, s početkom njihovog projekta, sanaciju postojećeg vodoopskrbnog cjevovoda između križanja Poljičke s Putom Trstenika i križanja Poljičke s Ostravskom ulicom (kod HEP-a na Mertojaku) u ukupnoj duljini oko 920 metara.

- Njegovim ponovnim puštanjem u pogon zatvorit će se strateški važan vodoopskrbni prsten kojim se osigurava pouzdano rezervno napajanje pitkom vodom naših dviju bolnica u sklopu KBC-a Split - Firule i Križine. Ugovorena vrijednost radova iznosi 3,8 milijuna kuna - navode iz “Vodovoda”. Pojasnili su da je riječ o najnovijoj "no-dig" metodi sanacije koja ne zahtijeva velike iskope, a slikovito su usporedili taj postupak s ugradnjom stenta u ljudsko tijelo.

- Dakle, kroz profil postojećeg cjevovoda metodom uvlačenja instalira se novi cjevovod, slično vatrogasnom crijevu. Novo postavljeni cjevovod upuhivanjem zraka se širi i zauzima konačnu poziciju uz stijenke starog cjevovoda. Ako postoje razlozi da se izvrši zamjena cijevnog materijala postojećeg vodoopskrbnog cjevovoda ali bez kopanja uobičajenog rova, onda je ova metoda vrlo primjenjiva. Ona je pogodna kod sanacije vodoopskrbnih cjevovoda položenih ispod rijeka, mostova, željezničkih i drugih prijelaza koji zahtijevaju da ne dolazi do prekida prometa - pojasnila je Tina Runjić Ćuk, voditeljica projekta agencije EKO-Kaštelanski zaljev.
 
Ovakav postupak zamjene materijala cjevovoda se do sada primjenjivao kod zamjene/popravka kanalizacijskih kolektora, međutim, materijal koji se tamo koristi nema atest za korištenje u javnoj vodoopskrbi.
 
Danas postoje takvi proizvodni postupci koji su zadovoljili nekoliko zahtjeva, a to je da zamjenski materijal ima atest za uporabu u javnoj vodoopskrbi, da podnosi tražene tlakove i vodni udar te da prilikom uvlačenja u stari cjevovod neće doći do njegova pucanja. Valja napomenuti da je takav cjevovod potpuno otporan na hidraulički udar koji ponekad (zbog nestručnog postupanja) može dovesti kod manipulacije cjevovodima do njihove havarije.

Što se tiče ponovnog kopanja tek osušenog asfalta, kažu da je riječ tek o dva metra završnog, prijelaznog sloja između svježeg asfalta i onog starijeg na Poljičkoj cesti, tako da se, veli Šuta, nije i neće ponovo kopati na Putu Trstenika. No, valja napomenuti da će privremena regulacija prometa, iduća dva tjedna, biti slična kao i za vrijeme ranijih radova. Tako da se neko vrijeme iz Poljičke ulice neće moći skretati na Put Trstenika, ali će zato iz kvarta moći izaći na jednu od najfrekventnijih splitskih prometnica.

Izdvojeno

03. kolovoz 2020 14:55