
Projekt "Biraj biciklu" na kojem je Grad Split kao vodeći partner surađivao s okolnim općinama i gradovima, Solinom, Kaštelima, Trogirom, Podstranom, Dugopoljem, Dicmom i Klisom, uspješno je priveden kraju, a građani su time dobili 41 novu postaju na kojima su instalirane 242 javne bicikle.
Projekt je ovo vrijedan nešto više od 13 milijuna kuna, većinski je financiran fondovima Europske unije, a cilj je bilo rasteretiti gradove od automobila te utjecati povoljnije na okoliš i zdravlje samih građana.
Vedrana Franić, pročelnica Službe za razvoj grada, na završnoj konferenciji održanoj danas u zgradi gradske uprave izjavila je kako su izuzetno ponosni na rezultate projekta.
- Projekt je znatno pospješio biciklistički sustav na području Grada Splita i okolice. Želimo da građani koriste sustav javnih bicikli što je više moguće, time bi se smanjila uporaba automobila, onečišćenje zraka, a vožnja bicikla uz to povoljno utječe na zdravlje samih građana. Dobili smo ovim projektom 41 postaju s 242 bicikle i zadovoljni smo odazivom građana koji su pokazali interes.
Izradili smo i analitičku podlogu koja nam daje smjernice za daljnji razvoj biciklističke infrastrukture i sagledavanja prostorno planske dokumentacije kako bi našli najbolje opcije za spajanja svih jedinica lokalne samouprave. Ona nam daje i prve informacije o tome na kojim trasama u općinama i gradovima uopće imamo mogućnost uspostaviti biciklističku trasu - rekla je gradska pročelnica. Ono na čemu u budućnosti trebamo raditi, istaknula je, jest problematika prostorno planske dokumentacije.
- Moramo oformiti tim koji će sagledati kompletnu prostorno plansku situaciju. Svaka jedinica lokalne samouprave izrađuje svoju prostorno plansku dokumentaciju koja nije u potpunosti usklađena sa susjednim jedinicama, stoga se nadamo da bi se sastavljanjem tima ta problematika krenula rješavati te da će se u svu prostornu dokumentaciju koja se u budućnosti bude izrađivala ili mijenjala uključiti i biciklistička infrastruktura - izjavila je Franić.
Gradonačelnik Ivica Puljak natuknuo je da bi Splićani mogli dobiti novu biciklističku stazu na jednoj od najpoznatijih gradskih šetnica.
- Gradovi su opterećeni velikim brojem automobila koji su zauzeli pješačke staze i biciklističke koridore. Napravili smo dvije biciklističke staze, jednu u Trogiru, a drugu u Splitu, a u budućnosti ćemo raditi na tome da izgradimo dovoljan broj parkirališta gdje građani mogu ostaviti automobile, a time osloboditi pješačke i biciklističke koridore. Trenutno radimo na tome da izgradimo jednu lijepu biciklističku stazu od Duilova do Stobreča - najavio je Puljak.
Na konferecniji su sudjelovali i predstavnici ostalih jedinica samouprave, točnije grada Kaštela, Solina, Trogira i općine Dugopolje.