StoryEditor
SplitOLUPINE NAD GLAVOM

Problemi gradskog prijevoznika: Lubina trlja ruke, dug 'Prometa' rast će sve do izbora nove vlasti

23. travnja 2017. - 00:12
sukoisanska_autobusi4-131015.JPG

I dan nakon blokade - blokada. Tako bi se u najkraćim crtama mogla opisati situacija s "Prometom" kojemu je u četvrtak (jučer), drugi dan zaredom, onemogućeno raspolaganje novcem s poslovnog računa.

Kako nam je potvrdio Tomislav Vojnović, direktor javnog prijevoznika, na račun je "sjela" ovrha odvjetničkog ureda Lubina, no iznos opterećenja od 11 milijuna kuna, o kojemu se spekulira u krugovima upućenima u slučaj, nije htio komentirati opravdavajući se poslovnom tajnom. Vojnović je naglasio da zbog prisilne naplate trenutačno nije upitno funkcioniranje prijevoza na području koje pokriva gradska tvrtka, kao ni isporuka goriva koja je glavni uvjet da bi autobusi uopće mogli prometovati.

- Sreća je u ovoj situaciji da smo upravo isplatili plaće djelatnicima, a podmirene su i obveze prema dobavljačima goriva, te je plaćena rata leasinga za autobuse - kazao nam je prvi čovjek "Prometa".

Izjavu odvjetnika Željka Lubine, koji je za naš list rekao da će "u četvrtak odblokirati 'Promet' ako za to bude direktor poduzeća", Vojnović nije htio detaljnije komentirati.

- Tek smo se danas upoznali. U cilju zajedničkog rješenja ovog problema sastali su se odvjetnički timovi obiju strana - poručio je Vojnović i dodao da će se danas zbog problema s poslovnim računom tvrtke sastati i s Brankom Ramljak, Vladinom povjerenicom za Grad.

No, osim neugodne blokade, koja je uznemirila i zabrinula radnike javnog poduzeća, ne smijemo zaboraviti da "Prometu" još uvijek nad glavom visi ishod drugog sudskog spora koji vodi s odvjetnikom Lubinom, vlasnikom devet odavno otpisanih autobusa proizvedenih 1990. godine, koji traži da mu tvrtka isplaćuje 2250 kuna za svaki dan njihova neovlaštena korištenja sve dok mu ih ne preda u posjed u ispravnom stanju. Sve pregovore vezane za taj sudski spor vodio je donedavni gradonačelnik Ivo Baldasar.

- Prema informacijama koje su mi dostupne, s odvjetnikom Lubinom došlo se na prag dogovora i taj je prijedlog trebao ići na dnevni red Gradskog vijeća, ali kako nije usvojen ovogodišnji proračun, od toga nije bilo ništa. Radi se, naime, o iznosima koje "Promet" ne može samostalno podmiriti - ustvrdio je direktor.

Očito je da ovdje vrijeme radi za odvjetnika, jer se "penali" gradskoj tvrtki obračunavaju svaki dan, tako da taj iznos raste. Budući da Grad trenutačno vodi povjerenica s relativno skromnim ovlastima koje striktno ograničavaju korištenje novca iz blagajne u Banovini, očekivati je da se eventualni dogovor stranaka u ovom važnom sporu može dogoditi tek dolaskom na vlast novog poteštata i izglasavanjem proračuna.

Sindikat: DORH u garažu

- Šokirani smo situacijom u kojoj se jedan čovjek bezdušno poigrava našim sudbinama samo zato što to može. U strahu smo i u velikoj neizvjesnosti što će biti s "Prometom" i našim plaćama, a sve zbog promašenih politika koje su nas dovele u ovakvo stanje. Smatram da je sazrelo vrijeme da u tvrtku dođu DORH i USKOK, da se konačno raščiste sve nepravilnosti kako bismo konačno nesmetano mogli krenuti u restrukturiranje - smatra Teo Bulić, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika.

Sindikalac se osvrnuo na gradske vijećnike koji u prosincu nisu digli ruke za proračun kojim bi se građanima omogućio kvalitetniji autobusni prijevoz, a "Prometovim" radnicima osigurala mirna budućnost.

- Kad se usporedimo s Osijekom, Rijekom ili Dubrovnikom, Splićani definitivno imaju najgore autobuse i najrjeđe polaske za istu cijenu - navodi Bulić.

Izdvojeno

03. kolovoz 2020 17:20