StoryEditor
SplitPUŽEVIM KORAKOM

Priča je otvorena još krajem 60-ih godina prošlog stoljeća, ali tek sad je napravljen prvi korak: Dubrovačka i Mosećka će se konačno spojiti

25. rujna 2020. - 08:47
Da nije nezaobilaznih blokova, na kmanskoj strani sve je navlas isto kao i prilikom izgradnje Dubrovačke uliceNikola Vilić/Cropix

Nedovršenost i privremenost nisu obilježja samo ovodobnih splitskih cestovnih projekata, bilo ih je u vrlo nepristojnom broju i u bivšem sustavu, koji za mnoge ima ulogu ključne stepenice u razvoju dimenzija grada kakvog danas imamo.

Jedan od planiranih, ali nikad započetih projekata bio je i cestovni most preko današnje Dubrovačke ulice koji je trebao povezati Bol i Kman na trasi Smiljanićeve i Mosećke ulice, s pješačkim stepenicama prema "donjoj" razini terena.

Priča je otvorena još krajem 60-ih godina prošlog stoljeća, kada su probijanjem dubokog usjeka za potrebe izgradnje tadašnje Ulice AVNOJ-a presječena dva spomenuta kvarta, a kuće na bočnim stranama ulice (sjeća li se još tko prašnjavog završetka Smiljanićeve sa skladištem sarajevskih sladoleda "Eskimo"?) ostale su "na vrh brda".

I dok je stanje na istočnoj strani gotovo isto kao na fotografijama s požutjelih stranica našeg lista prije pola stoljeća, uz neizbježan dodatak kasnije postavljenih betonskih blokova koji "pridržavaju Kman da se ne sruši na cestu", slika zapadnog, bolskog dijela prostora otišla je u povijest potkraj 80-ih, kada je duž Dubrovačke ulice izgrađen veliki stambeni blok, a s njim i brdo koje je trebalo biti jedan od "korijena" nesuđenog mosta.

Toliko dugo očekivani korak unaprijed, makar i djelomičan u odnosu na davne planove, ovih je dana napravila gradska uprava koja je raspisala natječaj za izbor projektanta potpornog zida i nikad izgrađenog pločnika na kmanskoj strani Dubrovačke ulice, ali i stubišta koje bi pješacima omogućilo pristup Mosećkoj.

Vrijednost posla procijenjena je na oko 112.500 kuna, a potencijalni partneri Grada svoje ponude mogu poslati u Banovinu do ponedjeljka 28. rujna. Tijekom maksimalna tri mjeseca rada, izabrani projektant morat će "nacrtati" stabilni potporni zid i pješačku zonu dugu 110 metara, a na mjestima gdje je to moguće i zadržati zeleni pojas kakav postoji na potezu od križanja Dubrovačke s Varaždinskom prema lokaciji nedostajućeg pločnika.

- Svrha planiranog zahvata je sanacija postojećeg nestabilnog potpornog zida i pokosa, izvedba pločnika duž cijelog nedostajućeg dijela, te bolja pješačka povezanost tog dijela Kmana s Dubrovačkom ulicom. Predmet projektiranja je i pješačka veza Mosećke i Dubrovačke ulice. Komunikacija će se izvesti stubama oslonjenima cijelom površinom neposredno na tlo s pripadajućim rukohvatima i ogradom, dok će budući potporni zid biti obložen kamenom - navodi se u zadatku koji su pred inženjere stavili gradski oci.

Budući da je riječ (tek) o fazi projektiranja, nadamo se da će se, unatoč svim aktualnim potresima u Banovini, što prije krenuti i u onaj znatno vidljiviji dio, neposredne radove, kako bi svi građani, a posebno stanovnici Kmana dobili primjerenu poveznicu s tim dijelom Dubrovačke ulice.

Sada su osuđeni, kao i već pola stoljeća, na hodanju do Mosećke blatnjavom stranputicom u sjeni nebodera i gradilišta dviju stambenih zgrada, neprirodno utisnutih na nekoliko metara od susjedovih prozora, pri čemu se ne bismo okladili da aktualni radovi i bušenja baš nemaju utjecaja na stanje i postojećeg dijela potpornog zida.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. lipanj 2021 02:06