StoryEditor
SplitSLOBODNO KOPIRAJTE

Predstavnik stanara splitskog nebodera izradio korona-vodič za susjede: obradio je sve potencijalno opasne situacije života u zgradi, vrijedi čitanja

2. travnja 2020. - 15:04
Predstavnik stanara u Karamanovoj 4 u Splitu izradio je praktični vodič za život u zgradi u doba koroneJosko Šupić/ HANZA MEDIA

Život u doba koronavirusa, znamo, nije jednostavan.

Iako smo se manje-više priviknuli na upute Nacionalnog stožera te držimo distancu od dva metra i izbjegavamo mjesta masovnog okupljanja, još uvijek postoji svojevrstan strah od onih svakodnevnih situacija. Jedan od primjera je upravo onaj naizgled najbanalniji - kako iznijeti smeće, a ne susresti se s nekim od susjeda u liftu ili, možda još gore, kako se mimoići sa susjedom na uskom stubištu zgrade bez lifta.

Ovaj i ostale potencijalne probleme na vrijeme je riješio predstavnik stanara Karamanove ulice broj 4 u Splitu. Naime, čim se situacija s COVID-om 19 zahuktala, vrijedni predstavnik stanara napravio je WhatsApp grupu preko koje susjedima javlja sve važne obavijesti.

Ništa papir, sve elektronički

Tako im je odmah poručio da potrošnju vode više ne moraju prijavljivati u papirnatom obliku, nego će se računati dosadašnji prosjek, s time da eventualna odstupanja mogu javiti SMS-om ili e-mailom baš kao i eventualnu promjenu broja članova kućanstva.

Radovi u zgradi su odgođeni, a sa serviserom dizala je dogovoreno i već podešeno da vrata velikog lifta u prizemlju budu otvorena i da se lift sam spušta u prizemlje nakon korištenja.
Osim toga, u opsežnoj poruci svojim je stanarima dao i nekoliko praktičnih savjeta koji bi mogli koristiti i ostatku naših čitatelja.

Dezinfekcija

- Botune u liftu možete lagano pritisnuti privjeskom od parlafona ili nečim sličnim, ne trebate ih dirati rukama, poželjno je da u lift ne ulazite ako je već netko u njemu (ako baš ne morate). Ulazna vrata tijekom dana (krilo na kojemu je parlafon) mogu se držati otvorena, i to na način da ih otvori onaj tko prvi naiđe ujutro, iza 6.30 sati, a zatvori onaj tko posljednji dođe nakon 20 sati. Na taj način ostali neće trebati otvarati, odnosno zatvarati vrata, što će smanjiti mogućnost zaraze. Ako je jak vjetar ili neki drugi loši uvjeti, molimo da se vrata ne drže otvorena – stoji u hvalevrijednoj poruci.

image
Ulaz u neboder u Karamanovoj ulici
Josko Šupić/ HANZA MEDIA

Što se samog čišćenja tiče, spremačica će dva puta tjedno, prema uputama Stožera civilne zaštite, čistiti samo osnovne stvari - lift i predvorje te pokupiti smeće (ako ga ima). Također, onim stanarima koji ne izlaze iz stana, a nema im tko drugi pomoći, čistačica može pokupiti vreće sa smećem ispred vrata, ali to se ne bi trebalo koristiti ako zaista nije potrebno.
I stanari će odigrati svoju ulogu u prevenciji širenja zaraze tako što će se prilikom odlaska u dućan javiti u grupu i donijeti potrebna sredstava i pribor za čišćenje te na taj način čistačici olakšati posao i smanjiti rizik.

Uz to, lift se redovito dezinficira, ali suvlasnici bi trebali sami držati higijenu izlaznih vrata od lifta - kvake, odnosno vrata na svojim katovima.

- Molim nesebično da jedan do dva puta tjedno svatko na svom katu prebriše kvake s nekim sredstvom za čišćenje (najbolje je s onim koje sadržava 70 posto alkohola, ali toga više nema u prodaji). Preporuka je Sanitar Fresh ili Ajax za prozore... Nemojte koristiti nagrizajuća i otrovna sredstva da ne napravite još veću štetu sebi i susjedu. Higijena ruku je najbitnija - još je jednom ponovio predstavnik stanara koji je svoju ulogu itekako opravdao.

image
Na oglasnoj ploči nalaze se obavijesti i načini postupanja u zgradi za vrijeme epidemije koronavirusa
Josko Šupić/ HANZA MEDIA
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. rujan 2020 09:49