StoryEditor
SplitNAGRIZLA IH RUZINA

Pokvareni fotostupovi mladog HDZ-ovca ‘nestali‘ s Matejuške i Marjana, građani su ih platili više od 230.000 kuna, zna se i koliko je kasnije utržio

Piše Gabrijela Radanović
18. travnja 2021. - 15:11
Inovatorska tvrtka nekadašnjeg šefa HDZ-ove Mladeži u Solinu u 2019. godini zaradila je 11 kunaVojko Bašić/Cropix

Ako do sada niste primijetili, uklonjeni su famozni fotostupovi s Matejuške i marjanske Vidilice.

Postavljeni su prije dvije godine, usprkos negativnim reakcijama šire javnosti i uz veliku pažnju medija, dok su prije nekoliko dana, najviše dva do tri, "tiho" i neprimjetno nestali s javnih gradskih površina. Na vrhu mula koji štiti legendarni ribarski mandrač ostao je samo ruzinavi trag od postolja pokvarenog uređaja.

Kako nam je potvrđeno u Banovini, uklonjen je po nalogu Grada jer je već neko vrijeme bio izvan funkcije i "nagrizen" korozijom. Podsjetimo, fotostupovi djelo su Luke Vukovića, inovatora s HDZ-ovom članskom iskaznicom i suvlasnika solinske tvrtke "Look@", a plaćeni su 236 tisuća kuna ili u protuvrijednosti nešto više od 30 tisuća eura.

image
U gradskoj upravi zasad šute koliko su novca poreznih oveznika potrošili za održavanje uklonjenog stupa
Duje Klarić/Cropix

Taj nekadašnji predsjednik HDZ-ove Mladeži i bivši gradski vijećnik uz Jadro u tome je bio vrlo agilan, te je dobio i potporu tadašnjeg solinskoga gradonačelnika i aktualnog župana Blaženka Bobana kojeg je na stranačkom skupu nosio na svojim ramenima.

Zasad nije poznato hoće li se fotostupovi popravljati i vratiti na ista mjesta, no sudeći po trenutnom izgledu jedine preostale inovacije na splitskim površinama, one smještene na platou uz poljudski stadion, čini se da možemo očekivati njihov povratak.

Fotostup pokraj "Hajdukova" terena bio je uništen, a danas nas je dočekao obnovljen i bez logotipova HDZ-a i SDP-a koji su ga dugo "krasili". Iako se u specifikacijama proizvoda s internetske stranice prodavača kao dodatna funkcija navodilo da je stup "otporan na vandalizam", prvi koji je postavljen na Poljudu takvu zadaću nije ispunio.

image
Fotostup na poljudskom platou je obnovljen, očekuje li nas isti scenarij i za preostale dvije lokacije?
Duje Klarić/Cropix

Potaknuti uklanjanjem i obnovom instalacija, od gradske uprave smo tražili da nam izračunaju koliko su novca tijekom posljednje dvije godine uložili za održavanje tri solarna stupa s pripadajućim fotoaparatom.

Zanimalo nas je i je li ugovorom s tvrtkom "Look@" definirano bilo kakvo jamstvo ili predviđeni vijek trajanja za inovaciju koja je sve porezne i komunalne obveznike koštala gotovo 80 tisuća kuna po komadu, a odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.

Iz Banovine su se prije dvije godine na takvu investiciju i ulaganje u Vukovićev projekt odlučili jer je riječ o "infrastrukturi turističke namjene koja predstavlja spoj mobilne aplikacije i kamere ugrađene u solarni stup".

- U pitanju je potpuno novi, originalni, inovativni i zabavni turistički sadržaj usmjeren na slikovne poruke i marketing destinacije baziran na fotografijama i njihovu dijeljenju na društvenim mrežama, a istovremeno predstavlja podršku i promociju start-up proizvoda i mladih poduzetnika - odgovorili su tada gradski čelnici.

image
Ostao je ruzinavi trag od postolja pokvarenog uređaja
Vojko Bašić/Cropix

Prema podacima Google Playa, aplikacija Look@, neophodna za korištenje stupa, dosad je "skinuta" nešto više od 5000 puta. Ako uzmemo u obzir da su tri fotostupa postavljena u Splitu, a na službenoj stranici tvrtke stoji da je takva inovacija može pronaći u sedam gradova u Hrvatskoj, spomenuti broj preuzimanja aplikacije pokazuje prilično malen interes građana i turista za korištenje takve inovacije koja nas je koštala 236 tisuća kuna.

Također, na stranicama firme "Look@" stoji kako imaju 23 "prednarudžbe", a mogu se nabaviti s raznim verzijama kućišta - metalnim, drvenim ili po narudžbi. Uz navedene mogućnosti piše kako je fotostup "atrakcija sam po sebi" što su Splićani zbilja potvrdili, jer su se često fotografirali sa stupom.

Najviše pažnje je izazivao onaj na Matejuški koji je poslužio i za performans lokalnih aktivista, nekoliko puta su ga prekrivali, nekada lancunom, a nekada velikim kondomom.

Spomenuta solinska tvrtka, koja je u međuvremenu osnovala i svoju zagrebačku podružnicu, prema službenim podacima okončala je poslovnu 2019. godinu s prihodima nešto većim od 460 tisuća kuna i s - 11 kuna dobiti.

image
Duje Klarić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2021 15:55