StoryEditor
SplitKORONA-KRIZA

Pitali smo direktora splitskog ‘Prometa‘ zašto je u jeku krize, dok radnicima smanjuju plaće, pokrenuo nabavu tešku 25,5 milijuna kuna za e-ticketing

22. travnja 2020. - 09:41
Miroslav Delić kaže da 25, 5 milijuna kuna težak e-ticketing financira s 12 milijuna kuna iz EU-ovih sredstava, a ostatak će osigurati suvlasnici 'Prometa', što znači da prvenstveno računa na sredstva iz Grada SplitaDuje Klarić/Arhiv/HANZA MEDIA

Pandemija koronavirusa značajno je utjecala na prihode Javnog gradskog prijevoznika, tvrtke "Promet".

U prošlotjednom razgovoru s novinarkom "Slobodne Dalmacije", Miroslav Delić, direktor te gradske tvrtke je kazao kako ih je "korona dobro pogodila".

Zbog obustave javnog prijevoza, izgubili su čak 70 posto prihoda, a rashodi su veći jer svim djelatnicima osiguravaju zaštitnu opremu, ali i svakodnevno dezinficiraju autobuse. Plaće su smanjili već za ožujak, a i po tom pitanju će se držati preporuka koje je za spas gospodarstva početkom mjeseca predstavio gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

– Napravili smo plan racionalizacije troškova, a što se smanjenja plaća tiče, držat ćemo se tih propisanih mjera Grada, dakle smanjenje od 20, 15 i 10 posto, ovisno o funkciji zaposlenika. Situacija nam je specifična jer nismo na proračunu Grada, a nemamo pravo na mjere pomoći, pa ni minimalne plaće; jedina mjera koja se odnosi na nas jest odgoda plaćanja nekih doprinosa i poreza. Pisali smo svim nadležnim ministarstvima, pa i premijeru, a baš smo jučer, kao grupacija javnih prijevoznika u kojoj su tvrtke devet gradova, poslali dopise na sve važne adrese. Uz samo malo razumijevanja i pomoći, makar simbolične, vjerujem da ćemo uspjeti preživjeti ovo razdoblje – Delić je optimistično zaključio na kraju prošlotjednog razgovora.

No, u jeku pandemije koronavirusa, 16. ožujka ove godine, "Promet" je pokrenuo javnu nabavu za sustav e-ticketing vrijedan gotovo 25,5 milijuna kuna s PDV-om, a ponude se prikupljaju do 15. svibnja. Od tog iznosa, EU bi platila 12 milijuna kuna, odnosno 47,05 posto, a Prometovi osnivači, Split i okolni gradovi, skoro 53 posto.

Sustav e-ticketing trebao bi unaprijediti sustav prodaje, distribucije i kontrole putnih karata, informiranje putnika, organizaciju i upravljanje resursima, upravljanje voznim parkom, brojanje putnika te unaprijediti analitiku i izvješćivanje, kao i stvaranje zajedničkog ili dijeljenog sustava.

Međutim, koliko je u jeku ove krize, kada je “Promet” primoran smanjivati plaće, nužno pokretanje višemilijunskog projekta bez kojeg je javni gradski prijevoznik do sada funkcionirao.

– Bitno je pojasniti da se onaj dio sredstava koji će premašiti  EU-ovih 12 milijuna kuna, dakle, sredstva koja osiguravaju suvlasnici "Prometa", plaćaju tek nakon isporuke tog sustava, što je predviđeno tek u ljeto 2021. godine. Napominjem da sustav e-ticketinga nema nikakve veze financijskim planom za 2020. godinu i s trenutnom krizom zbog koronavirusa.Odluka o dodjeli sredstava je bila donesena još prošle godine, a onda smo krajem prošle i početkom ove godine proveli javno savjetovanje i sve drugo što je trebalo odraditi za pokretanje postupka javne nabave.

Aktualni pad prihoda ne bi trebao utjecati na ovaj projekt, jer se dijelom financira s 12 milijuna kuna iz EU-ovih sredstava koja su ugovorena odlukom o dodjeli sredstava još prošle godine, a dio koji se dodatno plaća, osiguravaju jedinice lokalne samouprave, dakle naši suvlasnici. Sljedeća faza je rok od 90 dana tijekom kojeg ćemo proučiti sve ponude i odabrati najpovoljnijeg ponuđača - objasnio je Miroslav Delić te najavio da početkom lipnja očekuju i 18 novih autobusa koji su trebali stići ovih dana, ali je njihova isporuka prolongirana radi zatvorenih granica i tvornica.

– Bez obzira na ovu situaciju, očekujem i nastavak projekata koje smo započeli, studija koje smo već izradili i pripremu dokumentacije za nabavku još 50-ak autobusa o kojima smo ranije pričali -  rekao je prvi čovjek "Prometa" te zaključio s porukom kako "sukladno uputama od strane Vlade kao i jedinica lokalne samouprave, svi projekti koji se financiraju europskim sredstvima - idu dalje".

 

Milijunska parnica


Podsjetimo, još prošle godine je najavljeno kako će se stari sustav ticketinga staviti izvan funkcije, a nastavlja se parnica s tvrtkom koja ga je izradila. “Promet” traži povrat 10,3 milijuna kuna koliko je platio sustav za koji su više puta tvrdili da ne radi ispravno, no taj višegodišnji spor još nije okončan.

Uspomena na taj spor su bili stanični displeji koji su prije gotovo 11 godina pušteni u radi i korisnicima su trebali pružati informacije dolazaka autobusa na sedam lokacija, najfrekventnijih stajališta javnog prijevoznika.

Nažalost, displeji su u kratkom periodičnom testnom roku pružali tu uslugu, ali ne dugo i ne baš točno. Umjesto izvora informacija, oni su bili najveći i najuočljiviji dokaz sedmogodišnjeg sudskog spora, a Splićanima podsjetnik da je “Promet” jednom davno pokušao modernizirati zastarjeli sustav naplate karata, ali bezuspješno.

Zbog toga se kroz projekt e-ticketing (ponovo) planiraju uložiti europski i naši milijuni kako bi se poboljšao i modernizirao javni gradski prijevoz.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

25. rujan 2020 00:13