StoryEditor
SplitPRŠTE IDEJE

Pametno ima totalno drukčiji plan od HDZ-a i SDP-a za ‘Prometov‘ kompleks u Kopilici: Ma kakav POS, to je idealna lokacija za novi autobusni kolodvor

Piše Merien Ilić
21. listopada 2020. - 15:44
Nenad Uvodić

Ideja o POSovim stanovima u Hercegovačkoj ulici uzburkala je političku javnost. SDP je predstavio idejno rješenje, gradonačelnik se osvrnuo kako to pak nije njihova ideja, a Pametno nastavlja priču kako je 'svako zagovaranje prenamjene lokacije Prometove garaže u stambenu izgradnju - promašeno'!

- To je samo primjer kako se pred lokalne izbore umiliti mladim obiteljima u rješavanju njihova egzistencijalnog stambenog problema te predstavlja uobičajeno prepucavanje HDZ-a i SDP-a.

U nedostatku razvojne strategije Splita, vizija grada stapa se u proviziju interesa pojedinaca radi parcijalnog rješavanja točkastih problema. Kada se samo sjetimo da su Split 3, Mertojak i Pujanke nastali na rubnim područjima tadašnjeg grada, teško se oteti dojmu i osjećaju propadanja koje smo doživjeli od tada.

Umjesto da arhitekti urbanisti budu ti koji će pokazivati smjer, a politika, ovisno o raspoloživim financijskim sredstvima, zadavati tempo, ovdje kod nas je sve jednoumlje. Politici je ostavljeno da određuje i smjer i tempo u čemu su se zaplele stranke HDZ i SDP – izjavio je gradski vijećnik stranke Pametno Nenad Uvodić.

Iz Pametnog predlažu da se Kopilica razmotri kao infrastrukturna lokacija jer veliki dio sadržaja postoji, a ima prostornih kapaciteta i za nadogradnju.

"Postojeće željezničko čvorište ima dovoljno prostornog kapaciteta za nadogradnju u smislu zatvaranja, oblikovanja i kvalitetnog uređenja prostora. Postoji prostor za budući metro i jednu od njegovih stanica, ovo što se pokušalo prošle godine nije tome niti nalik. Idealna lokacija za novi, stalni i funkcionalni autobusni kolodvor je sadašnja lokacija Prometove garaže koja bi s nadvožnjacima ostvarila ulaz/izlaz na Ulicu Domovinskog rata. Povezivanje novog autobusnog i željezničkog kolodvora ili metro stanice trebalo bi ostvariti toplo-hladnim tunelom s beskonačnim trakama.

Lokacija Prometove garaže pruža mogućnost kvalitetnog osmišljavanja višeetažnih garaža za različita vozila, svi koji to žele mogli bi tu ostaviti vozilo i otići u centar grada na više načina: uporabom javnih bicikla, gradskih autobusa, metroom ili laganom šetnjom. Kad na ovo rješenje dodamo poveznicu Kaštela i Splita, koja bi prihvatila cestovni, željeznički i metro promet – gdje bi nam bio kraj? Namjerno ne pretendiramo da to bude most ili tunel, već ona građevina koja je optimalna jer se gradi javnim sredstvima.

Uspostavljanjem ljetne trajektne luke na Duilovu u produžetku Lovrinačke bi se značajno rasteretile prilazne prometnice Gradskoj luci, ali to je već previše za očekivati – kazao je Uvodić komentirajući kako.je trenutno prepucavanje čelnika splitskog SDP-a Gorana Kotura i gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, o tome tko je od njih dvojice prvi predložio realizaciju POS-a na lokaciji današnje Prometove garaže, samo 'predizborni performansi i obična ulična klepetanja."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. studeni 2020 15:15