StoryEditor
Splitinteres ne pada

Online kupovina aktualna je i nakon jenjavanja epidemije: ‘virtualni pazar’ i dalje živi na društvenim mrežama

31. svibnja 2020. - 13:12
Mušterije s Facebooka odabiru samo najbolju verduru Tom Dubravec/HANZA MEDIA

Čini se da bi nam neke navike koje smo usvojili tijekom pandemije koronavirusa, mogle ostati dio svakodnevice i jednom kada cijela ova situacija bude iza nas. Jedna od njih je online kupovina, u ovom slučaju ona putem “virtualnih pazara” koji su već krajem ožujka, kada se situacija zahuktala, počeli nicati na Facebooku.

Sudeći prema našem, “Virtualnom pazaru Split”, čak mjesec i pol dana nakon što su “prave” tržnice ponovno krenule s radom, ne smanjuje se interes za ovakvim načinom nabavljanja povrća, voća, ribe, sadnica…

Nove zvijezde

Razmjena iskustava, preporuke za dobre OPG-ove i otkrivanje onih čiji proizvodi nisu onakvi kakvima ih predstavljaju, i dalje se odvija putem službene Facebook stranice koja sada broji i više od dvadeset tisuća članova. Neki su se korisnici već profilirali u prave zvijezde “Virtualnog pazara Split” pa se tako dobro zna kod koga je najfriškija riba, čije se jagode mora probati, ali i kod koga naručiti cvijeće za kakvu prigodu. Da su se prodavači dobro snašli na virtualnim bancima svjedoči broj objava, komentara, kao i popularnih Facebook reakcija kojima broj ne opada unatoč popuštanju mjera u borbi protiv koronavirusa.

Kako doznajemo od gradske vijećnice iz stranke Pametno Marijane Puljak, koja stoji iza ovog hvalevrijednog projekta, u posljednjih 28 dana na “Virtualnom pazaru Split” objavljeno je ukupno 48 tisuća komentara, reakcija i postova, a tijekom posljednjih sedam dana korisnici su postavili 260 postova, 2000 komentara i 6400 reakcija.

- Ovaj projekt je, u početku, krenuo iz čiste potrebe da se povežu mali poljoprivredni proizvođači i ljudi koji, nakon zatvaranja pazara, nisu imali gdje te stvari kupiti. “Virtualni pazar Split” zapravo je nastao na preporuku jednog kolege koji je vidio da se slične stvari otvaraju po drugim gradovima. Jutro nakon što je stranica otvorena, imali smo već tisuću i pol članova, a za tri dana više od šest tisuća. Odaziv je stvarno bio neočekivan što znači da ljudima ovakve stvari trebaju - objašnjava Puljak.

Svatko bira što mu drago

Možda je tajna uspjeha “Virtualnog pazara” u tome što nije riječ o tipičnoj online kupovini. Ima tu i grintanja oko cijena, ali sve u granicama pristojnosti.

- Neki možda gunđaju, ali u tome i jest poanta. Ima više izvora pa svatko bira što mu je drago. Mislila sam da će, nakon što otvore pazari, popustiti komunikacija u grupi, ali to se nije dogodilo i drago mi je zbog toga. Valjda su se ljudi naviknuli, dobra je ponuda, proizvođači dolaze ljudima na vrata, donose proizvode. Koliko vidim po komentarima, ljudi su zadovoljni - poručuje Puljak.

Nisu Splićani jedni koji su se naviknuli na blagodati virtualne kupnje. Među ostalima, tu je “Virtualni zagrebački plac” koji broji 56.500 članova i dalje je aktivan baš kao i “Virtualna dubrovačka pjaca”, unatoč nešto manjem broju korisnika. Naime,oko devet tisuća Dubrovčana odlazi u online spizu. Iako preostaje vidjeti hoće li se ova praksa nastaviti i u potpuno normalnim okolnostima, vjerujemo da su neki OPG-ovi uspjeli naći sreću u nesreći, odnosno vjerne kupce usred pandemije. •

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. rujan 2020 15:56