StoryEditor
Splitkinoteka

Natjecateljska revija u ‘Zlatnim vratima‘: izabrani najbolji studentski filmovi

24. veljače 2020. - 23:40
Odsjek za film i video godišnje izbaci stotinjak filmova Vladimir Dugandžić/HANZA MEDIA

Uz malu financijsku pomoć Grada, u ponedjeljak navečer, u kinoteci Zlatna vrata, održana je prva natjecateljska revija najboljih studentskih filmova Odsjeka za film i video Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu.

Publici je prikazano osam kratkih filmova, autora Ivone Knežević, Ivana Trpimira Lozića, Marina Paliske, Andree Resner, Marite Bulimbašić, Ivana Tripara, Marka Višnjića i Ane Paška. Najbolji filmovi, po ocjenama stručnog žirija, ali i publike, dobili su priznanja.

Tako je nagradu žirija, kojeg su činili glumica Bruna Bebić, filmski kritičar Marko Njegić i Silvana Dunat, asistentica na UMAS-u, dobio Marino Paliska za trinaestominutni film "Pandula".

- Nisam očekivao, pa sam malo iznenađen, još sam u šoku. Prezadovoljan sam. Film se snimao u više navrata, kroz šest mjeseci, lovio sam idealne situacije i kadrove - pobjedom je zatečen bio Marino, inače student 4. godine.

Glavna nagrada publike otišla je filmu koji je dobio i najveći pljesak, nagrađen je "Ko suza" Marka Višnjića. Tu nije bilo pretjeranih iznenađenja, jer je priča iz bolničke čekaonice, snimljena u jednom kadru, te večeri bila najživotnija.

Uzlazna putanja

- Jako sam sretan, prvenstveno jer se revija održava, odlično je da se pokazuju filmovi s Akademije, u jednoj kino dvorani - u dahu nam je kazao Višnjić, koji je nedavno diplomirao.

Idejni začetnik revije jest Dinko Božanić. Realiziranim je itekako zadovoljan.

- Ovo je prva revija, napunili smo četiri petine kina, predviđam da će se za nekoliko godina tražiti mjesto više. Ovo itekako može narasti, u uzlaznoj je putanji. Naš Odsjek izbaci stotinjak kratkih filmova godišnje. U situaciji u kojoj jedan novi američki film, recimo Marvelov, košta oko 200 do 250 milijuna dolara, jasno nam je kako jedan takav film košta više od kompletne hrvatske produkcije ikada. Iz te pozicije ići raditi na klasičan način film, je u startu totalna pogreška. Tako da za razliku od klasične filmske scene, ovi naši mladi ljudi rade to na neki drugačiji način, kreću prvenstveno od koncepta. Žele iznenaditi gledatelja, postaviti ga u neočekivanu situaciju. Mislim da je to naš put, a oni su, uvjeren sam, na dobrom putu da to sjajno realiziraju - zaključio je Božanić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. studeni 2020 09:29