StoryEditor
SplitZBRINJAVANJE

Natječaj za voditelja odnosa s javnošću u Muzeju grada toliko je precizan da je sumnjiv. Opara: Formiranje uvjeta nije moj posao

16. listopada 2020. - 15:52
Ravnateljica Branka Brekalo nije bila dostupna za izjavu jer je na službenom putu u Zagrebu Jakov Prkić/Arhiv/Cropix

Muzej grada Splita (MGS) traži recepcionara, kustosa i voditelja odnosa s javnošću, sve na neodređeno vrijeme.

I ništa u tome ne bi bilo čudno da se među uvjetima za zapošljavanje potonjega, dakle voditelja muzejskog PR-a, ne traži izrijekom 10 godina radnog iskustva i završen ekonomski fakultet, sa zvanjem magistra/magistre ekonomije. Budući da smo na pragu ulaska u posljednje “polugodište” prije lokalnih izbora, kuloari su odmah počeli brujati kako je to radno mjesto već “rezervirano”.

– Muzej je raspisao natječaje u skladu s potrebama svojeg poslovanja, poštujući odredbe Pravilnika o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta MGS-a – kazala nam je Dijana Korljan, MGS-ova voditeljica općih, pravnih i međunarodnih poslova.

Nama je, u najmanju ruku, bilo čudno što se od kandidata za mjesto čelnika MGS-ovih odnosa s javnošću traži osoba s diplomom ekonomista, a ne, primjerice, komunikolog, novinar ili diplomant sveučilišnog studija koji se zove upravo – odnosi s javnošću.

Muzejska ravnateljica Branka Brekalo nije bila dostupna za izjavu jer je u Zagrebu, gdje će, kako tvrdi voditeljica Korljan, primiti nagradu Hrvatskog muzejskog društva za najbolji izdavački projekt u 2019. godini.

image
Natječaj za Muzej grada
Sd

Kada se krajem ožujka, taman usred “lockdowna”, pojavila slična vijest, ravnateljica se javnosti obratila otvorenim pismom u kojem je navela:

– Točna je informacija da je MGS imao osobu zaduženu za odnose s javnošću, ali do 2016. godine, kada je kolega otišao u mirovinu. Od tada je to radno mjesto upražnjeno, pa nije riječ o novom, nego o popunjavanju postojećeg radnog mjesta.

Podsjetila je tada ravnateljica kako je MGS drugi muzej u Hrvatskoj po posjećenosti. Za ovu godinu dobili su u zadatak velike višegodišnje projekte: uređenje podruma Dioklecijanove palače, Mletačkog kaštela za budući Muzej obrane grada, partnerstvo na strateškom ITU projektu uređenja jugoistočne kule Palače i prizemlja Muzeja.

– Uz to, Muzej je u procesu uklanjanja nepravilnosti koje sam zatekla dolaskom na funkciju ravnateljice. Sve su to razlozi zbog kojih žurno trebamo osobu za odnose s javnošću, jer proračunski korisnici moraju znati što Grad i Muzej rade u povijesnoj jezgri Splita, posebice u prostorima na UNESCO-ovoj listi – kazala je tada Brekalo.

- Čini se da se ovdje radi o nedovoljnom razumijevanju i neprepoznavanju ključnih kompetencija stručnjaka za odnose s javnošću od strane donositelja odluka. Jedan od najvažnijih ciljeva novog vodstva Hrvatske udruge za odnose s javmošću je definiranje kompetencija svih razina stručnjaka za odnose s javnošću (agencije, privatni i javni sektor) kako bi naručitelji naših usluga precizno znali koji splet vještina i znanja mogu tražiti u natječajima.

Ozbiljan rad u odnosima s javnošću zahtijeva multidisciplinarni pristup pa iako danas postoje kvalitetne visokoobrazovne institucije koje se primarno bave komunikacijama, nije neobično da iskusniji PR-ovci osim iz komunikacijskih znanosti, formalnu naobrazbu imaju iz ekonomije, prava, elektrotehnike ili sociologije. Međutim, diskriminatorno je u javnom natječaju za voditeljsku poziciju u odnosima s javnošću inzistirati na VSS samo jednog fakulteta – ekonomskog u ovom slučaju, poručuju iz Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Muzej upravlja s 11 dislociranih prostora

Muzej grada Splita u 2019. godini je imao 389.814 posjetitelja, uprihođeno je više od 12 milijuna kuna samo od ulaznica u Podrume i više od 9 milijuna kuna je uplaćeno u gradski proračun.

Muzej upravlja s 11 dislociranih prostora, izdaju više od 4.000 računa, na dvije lokacije, u Muzeju u Papalićevoj 1 i Podrumima palače, s blagajnama rade od 1. travnja do 31. listopada svaki dan, osim Uskrsa i Uskrsnog ponedjeljka. Radno vrijeme je od 8.30 do 21 sat, a u srpnju i kolovozu do 22 sata.

Poteštat: Formiranje uvjeta natječaja nije moj posao


Čuli smo se i s gradonačelnikom, kojem, kako tvrdi, nikad "nije palo na pamet da se petlja u ijedan natječaj".

Prema njegovim riječima, "duboko vjeruje kako se za svaki posao, pogotovo ako je riječ o radu u institucijama, treba na prvo mjesto staviti onaj koji je najstručniji":

- Bez ikakvih dodataka, a kamo li dogovora. Formulacija uvjeta natječaja u bilo kojoj gradskoj firmi definitivno nije dio mojeg posla i nikada neće ni biti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. listopad 2020 17:19