StoryEditor
Splitnema mira na zenti

Nakon godina kaosa, splitska lučica konačno se dovodi u red, ali bivši ‘šerif‘ tuži sve redom. Neka tuži, mi svoje radimo, poručuje novi koncesionar

26. travnja 2020. - 15:35
Lučica Zenta, iako idilično izgleda, u pravnom smislu proživljava pravu buru Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Kada su sredinom veljače djelatnici suda u pratnji inspektora Ministarstva pomorstva, te predstavnika Lučke kapetanije i Interventne policije zapečatili lučicu Zenta i prema odluci Vlade RH predali je na upravljanje Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije, činilo se da je agonija u Zenti gotova nakon višegodišnje peripetije.

Zenti je, kao što je poznato, istekla koncesija 2014. godine, a Pomorsko športsko društvo su vodili tajnik i kapetan lučice bez potvrde skupštine i članova od kojih je dio čak bio izbačen iz okvira društva. Sve to rezultiralo je brojnih sudskim sporovima, prijavama policiji, sumnjivim noćnim intervencijama nad imovinom članova, protutužbama koje su išle u nedogled bez naznake da će se gordijski čvor ikad razriješiti. Ipak, Vlada je krajem prošle godine donijela odluku o davanju sportskih luka Zenta i Špinut županijskoj Lučkoj upravi na privremeno jednogodišnje upravljanje i korištenje. Novi koncesionar dočekan je s odobravanjem vlasnika vezova i brodica koji su samo htjeli uživati u ribolovu, jedrenju, u onim guštima koje pruža brod, makar i onaj najmanji.

Sve bum vas tužil!

No, tu priča ne staje jer je donedavni tajnik PŠD “Zenta” Vlado Bužančić nastavio sa starom praksom prijava, pa je prema pisanju medija tijekom veljače prijavio sve odreda. Na meti su se našli posljednji predsjednik društva Joško Burica zbog navodno, neovlaštenog prebacivanja sredstava s računa PŠD-a na račun Kluba športskih ribolovaca Zenta čime su onemogućene plaće za 11 zaposlenih i njihove otpremnine. Koliki je taj iznos može se samo nagađati jer je prosječna plaća u PŠD-u bila 12 tisuća kuna prema portalu Firmoteka.hr, koji svake godine radi analizu plaća u županijama.

Prijave su išle i protiv Domagoja Maroevića, ravnatelja županijske Lučke uprave, i inspektora Ministarstva mora Miroslava Grgića koji je izvršio nadzor 11. veljače prilikom preuzimanja te izdao zabranu pristupa Zenti tajniku Bužančiću i lučkom kapetanu Vladi Majiću. Prijavljeni su jer su navodno oštetili Zentu i državni proračun. To što je PŠD obavljao djelatnost bez valjane koncesije valjda trebaju riješiti pravni stručnjaci.

U samoj lučici vlada pak idilična slika – vlasnici sređuju svoje brodove, brusi se, pituraje, planiraju se đite čim za to bude prilike, a novi koncesionar se ne opterećuje optužbama.

image
Duje Klarić/HANZA MEDIA

– Ovo je već treća ili četvrta prijava koja je išla prema nama, pa nas to ne čudi. Mi pak radimo što i moramo kao koncesionari.Evo, dizalica je profunkcionirala za stjecanje atesta, očišćena je od ruzine i osposobljena za istezanje. Oko 60 posto ugovora je već poslano prema korisnicima vezova, a veći dio njih je i potpisan. Naručili smo geodetsku podlogu, odnosno geodetski snimak cijele luke, uključili javnu rasvjetu na zapadnom lukobranu gdje nije gorjelo godinama.

Potom idemo s projektom rekonstrukcije i sanacije, a nadam se da će u međuvremenu biti promijenjen prostorni plan, pa će to biti luka otvorena za javni promet, tako da bismo mogli imati osnove za uređenje lučice idućih godina. Sadašnja infrastruktura je u katastrofalnom stanju, čak i gore od toga. Gatovi su u lošem stanju, istočni lukobran je samo nasut... Puno je posla. Najvažnije je da korisnici mogu dobiti uslugu na koju imaju pravo – kaže nam Maroević.

Popust za umirovljenike

Cijena je prema odluci Vlade 100 kuna za plovila do 10 metara, 200 kuna za plovila iznad 10 metara. U planu je da umirovljenici dobiju popust kada se steknu uvjeti za to. Dok se stari ugovori obnavljaju, koncesionaru stižu i nove molbe za vezove. Većinom je riječ o ljudima, udružiteljima, njih čak 50-ak koji su na raznorazne načine gubili vez i sada ga žele dobiti natrag.

–​ Zenta je prekrasna lučica, na najljepšem dijelu grada i zaista zaslužuje da se konačno oporavi i zablista. Predugo je propadala. Naš plan je da je uredimo u domeni naših ovlasti, a na korist svim vlasnicima vezova i brodova – poručuje Maroević. 

Izdvojeno

23. srpanj 2020 08:49