
Split je turistička metropola Hrvatske i upravo zato je najveća svjetska hotelska grupacija "Marriott International" izabrala taj grad za prvi "Courtyard" brend Marriottove grupacije u Hrvatskoj koji će sa četiri zvjezdice od 2019. godine otvoriti svoja vrata na najvišim katovima drugog objekta "Vrata Splita".
Ugovor o tome potpisan je jučer u Splitu između investitora Westgate Tower u čije ime je potpis stavio predsjednik Uprave Josip Komar i Matt Hughes, stariji direktor za franšizu i vlasničku strukturu grupacije Marriott International. Svečanosti potpisivanja prisustvovali su i podpredsjednik Vlade RH Predrag Štromar, ministar turizma Gari Cappelli, gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara i drugi gosti.
'Bit će to 28 katova čistog luksuza, a zapošljavat će stotinu ljudi'
- Zadovoljstvo nam je što možemo predstaviti dolazak brenda Courtyard by Marriott u Split, što je prva izravna investicija Marriott Internationala u Hrvatskoj. Iako najčešće prilikom dolaska na tržište određene zemlje odabiremo glavni grad za otvorenje prvog hotela, u Hrvatskoj smo napravili iznimku. Suvremeni oblik građevine i njena lokacija, ali i grad Split osim svog poslovnog potencijala ima i značajan turistički razvoj te se odlično uklapaju u našu poslovnu viziju - kazao je Matt Hughes tom prilikom.

Važnost dolaska Marriotta u Split tim je veća kada se zna da se radi o najvećoj globalnoj hotelskoj tvrtki s više od 6,5 tisuća turističkih objekata u 127 država, s prihodima većim od 22 milijarde dolara u 2017. godini. Pod brandom "Marriott" nalazi se ukupno 30 hotelskih brendova i 1,1 milijun soba, poznat je po visokoj razini usluge i kvalitete, luksuzu i velikim investicijama u hotele, među kojima je svakako u samom svjetskom vrhu brend Ritz Carlton.
Stručnjaci su izračunali kako Marriott ima svaku petnaestu hotelsku sobu u svijetu, nakon što je kupio "Starwood Hotels" za 13 milijardi dolara lanjske godine. Tako su spojene "Marriottove" marke "Courtyard", "Ritz Carlton" i "Marriott" sa "Starwoodovim" portfeljem koji čine "Sheraton", "Westin" i "W and St. Regis", čime je lanac postao najveći na svijetu.
- Sretni smo što je naš projekt i ova jedinstvena lokacija u cijeloj Hrvatskoj izabrana kao mjesto na kojem će svoj prvi hotel u Hrvatskoj otvoriti grupacija Marriott International, Inc. s brendom Courtyard by Marriott. Naš grad dobit će dodatni turistički sadržaj, ali i jedinstven hotelski objekt i ponosan sam što ćemo zajedno s Marriottom doprinijeti podizanju kvalitete hotelske usluge u našem gradu - kazao je investitor Josip Komar.

Projekt "Vrata Splita" koji će se od danas zvati "Dalmacija Tower" sastoji se od dva objekta od kojih prvi sadrži prizemlje i 12 etaža. Drugi toranj u kojem će biti smješten prvi Courtyard by Marriott i koji je još u izgradnji, sastoji se od prizemlja i 27 katova te će s ukupnih 115 metara visine postati najviša građevina u Hrvatskoj što će i sam objekt učiniti izuzetnom turističkom atrakcijom.
Courtyard by Marriott u Splitu će imati 193 sobe, kongresnu dvoranu, wellness centar i niz drugih sadržaja, a zapošljavat će oko sto ljudi. "Courtyard" je Marriottov hotelski brend namijenjen poslovnim ljudima, a smjestit će se na višim katovima građevine, od 16. do 26. kata čime će se gostima omogućiti spektakularan pogled na grad. Zbog specifičnog oblika građevine, svaka od 193 sobe i 4 apartmana će imati pogled na more.
S obzirom na tržišnu orijentiranost ka poslovnoj javnosti, hotel će biti opremljen konferencijskim sadržajima te pripadajućim wellnessom, teretanom, restoranom i barom. Cjelokupan projekt čija ukupna vrijednost (oba tornja) premašuje 600 milijuna kuna zajedno s priznatim hotelijerskim brendom u sklopu kojega će poslovati, jedna je od dvije (hotel Park u Rovinju) najveće turističke investicije trenutno u Hrvatskoj.
Cappelli: Uložit ćemo tri milijarde u hotelski sektor Splita
- Vi ovdje stalno ponavljate kako je "Split glavni“ pa su valjda i poslovni ljudi iz Marriotta povjerovali u to, budući oni svoje hotele uvijek grade u glavnim gradovima država, a kad je Split u pitanju su napravili iznimku - našalio se ministar Gari Cappelli obraćajući se prisutnima na svečanosti potpisivanja ugovora, najavivši 3 milijarde kuna investicija u hotelski sektor Splita u idućih nekoliko godina.
Ministar Cappelli tom je prilikom istakao i kako je Ministarstvo turizma, prepoznavajući rastuću popularnost i uspjeh koji Split gradi u turističkom svijetu, potpisalo novi petogodišnji ugovor o financijskom praćenju "Ultra Europe" festivala do 2023. godine.