StoryEditor
SplitŠTA ĆEMO SE VOZAT

Mnogi će mu se obradovati: za dva milijuna kuna kupuje se novi električni minibus za Marjan, namijenjen je za starije sugrađane koji do šume ne mogu samostalno

Piše Sandi Vidulić
11. travnja 2021. - 18:00
Nikola Vilić/Cropix

Javna ustanova za upravljanje park-šumom Marjan nabavit će za oko dva milijuna kuna električni autobus (minibus) za posjetitelje.

Na javnoj nabavi koja je bila raspisana u sklopu projekta "Marjan 2020 - brdo prošlosti oaza budućnosti" odabrana je ponuda tvrtke "Wawa" u iznosu od 1.923.950 kuna s PDV-om. Autobus se ne nabavlja samo radi ekoloških razloga, nego i za đir po šumi.

- Park-šuma trenutačno ima prijevoz posjetitelja integriran u javni prijevoz, koji se obavlja klasičnim autobusima, zagađivačima okoline i same šume. Dodatno, navedeni transport ide isključivo do lokacije Bene, a nema mogućnosti obilaska brdskog dijela park-šume zbog svoje veličine i kompleksnosti.

Utoliko, nabavlja se autobus, ali za manji broj putnika, zbog manipulacije kroz šumu, bez štetnih emisija, koji će sadržavati audiovodiče, interaktivne vodiče i karte za obilazak park-šume te će prometovati unutar područja šume, na taj način educirajući sve posjetitelje o sadržajima, bioraznolikosti područja, a sve kroz direktan primjer prijevoza s 0 posto štetnih emisija - navodi se u objašnjenju uvjeta javne nabave.

Bolja povezanost

Kao opravdanje za ovu nabavu u Javna ustanova za upravljanje Park-šumom Marjan navodi kako će "prijevoz ovakvog tipa na najbolji način doprinijeti upravljanju prirodnom baštinom s obzirom na to da će omogućiti prijevoz osobama s posebnim potrebama te invaliditetom, starijim i nemoćnima do dijelova park-šume do kojih ne mogu doći samostalno, ali i poboljšati transfere i ubrzati prisustvo određenim događanjima i sadržajima".

image
Duje Klarić/Cropix

Električni minibus trebao bi imati minimalno 10 sjedećih mjesta i isto toliko stajaćih. Premda se napominje da bi koristio i za prijevoz invalida, u troškovniku se navodi da mora imati minimalno samo jedno mjesto za invalidska kolica. Minibus bi bio dužine od 5,5 do 7,5 metara, a dozvoljena širina (bez retrovizora) je do 2,1 metar.

Lijepo je što bi starije i nemoćne osobe mogle vidjeti Marjan, no vidjet ćemo koliko će ovo prijevozno sredstvo koristiti naši penzioneri, a koliko će ga upotrebljavati starija dobna skupina turista.

U svakom slučaju, prema ovom što je najavljeno, s ovakvim ekovozilom promet za motorna vozila na Marjanu proširio bi se u dijelu kojim sada ne vozi "Prometov" autobus.

Dodajmo da Grad financira i rekonstrukciju promatračnice na Sedlu, projekt koji uključuje i lift čime bi posjetitelji mogli razgledavati Marjan s ovog vidikovca. Za to su stigle dvije ponude za izvođača radova - jedna od tvrtke "Reliance" koja je ponudila 6,4 milijuna, a druga od "Tehno-elektra" iz Đakova s iznosom od 7,1 milijun kuna.

Grubšić šuti dva tjedna

Zanimalo nas je kuda će autobus ići po Marjanu te hoće li se penjati do Sedla te smo nazvali ravnatelja Javne ustanove Damira Grubšića. Ravnatelj nije htio dati izjavu preko telefona nego je zatražio da pošaljemo pitanja kako bi mogao preciznije odgovoriti. Na postavljana pitanja nije odgovorio već dva tjedna.

Poslali smo upit da nam se pojasni na kojem potezu će prometovati minibus, te hoće li ulaziti u pješačku zonu. Zanimalo nas je hoće li minibus smetati sadašnjim korisnicima, pješacima, rekreativcima, biciklistima i korisnicima propusnica za automobile, budući da su ceste dosta uske u šumi.

Također, upitali smo ga hoće li autobus prevoziti turiste s kruzera ili i ostale koji budu dolazili u info centar na Trumbićevoj obali? I naposljetku, hoće li Javna ustanova imati svog zaposlenog vozača ili će neka firma imati koncesiju za prijevoz električnim minibusom?

Dok smo čekali odgovore od Grubšića, koji nisu stigli, Javna ustanova je dobila odobrenje od gradonačelnika za popunjavanje čak devet radnih mjesta, između ostalog za vozača.

Kako bilo, budući da minibus planira "prometovati unutar područja šume", bilo bi dobro da ubuduće pješaci, rekreativci i biciklisti, čak i vozači koji imaju propusnice, pripaze kad se budu penjali po ne baš širokim krivudavim marjanskim cestama. Jer iza zavoja može naići minibus...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2021 15:52