StoryEditor
Splitnova shopping oaza

Mall of Split uzdrmat će trgovačku scenu: ruše se cijene najma, novi brendovi kradu kupce konkurenciji?

23. veljače 2016. - 14:42
Skorašnjim otvaranjem novog šoping centra uzdrmat će se situacija na široj trgovačkoj sceni Nikola Vilić/EPH

Skorašnjim otvaranjem šoping centra Mall of Split debelo će se uzdrmati situacija na široj trgovačkoj sceni.

Jaka, možda i prejaka konkurencija, koja na regionalno tržište izlazi s pretenzijama da bude vodeća kupovna oaza, ne samo našim sugrađanima, već i ljudima iz bliže, ali i dalje okolice, zahvaljući svojoj impozantnoj kvadraturi, ali i zvučnim brendovima zasigurno zadaje glavobolje preostalim dvama trgovačkim centrima koji će, dakako, nastojati na sve raspoložive načine zadržati svoje kupce, ali i zakupce poslovnih prostora, te možda primamljivijim ponudama privući i nove.

Kad smo već kod ovih potonjih, oni se sustavno žale kako plaćaju nevjerojatno visoke cijene najmova, što se u konačnici opet prelomi preko novčanika kupaca, a hoće li se o tom pitanju išta promijeniti nakon otvaranja centra na Mejašima, pokušali smo doznati u City Centeru one.

Premda o cijenama kvadrata nitko ne želi govoriti, ističući kako su takvi podaci stroga poslovna tajna, dobro upućeni iz Banovine kazali su nam kako je otvaranje centra Mall of Split snizilo cijene kod konkurencije za 100 do čak 200 posto.

Dakako, potvrdu za to nismo dobili u niti jednom centru, a i u Jokeru i u City Centeru one na Mall of Split gledaju kao na konkurenciju, uobičajenu u poslovnom svijetu, za koju vjeruju da neće ugroziti njihovu stabilnost.

- Centar koji je najavio otvorenje s projektom je započeo u isto vrijeme kad i City Center one, no mi poslujemo već gotovo šest godina. Dolazak konkurencije uobičajen je na svim tržištima, logično je da se tržište širi.

Kompanija "CC Real" već više od 10 godina upravlja šoping centrima u Hrvatskoj, Austriji i Mađarskoj i pri tome se uvijek vodimo analizama tržišta, strateškim planiranjima i partnerskim odnosima s našim najmoprimcima.

U našim su centrima zastupljeni svi vodeći brandovi koji posluju u Hrvatskoj, a postotak popunjenosti City Centera one će sa skorašnjim otvorenjem "Intersporta", "Benettona" i kafića "Leggiero" biti gotovo 100 posto. Naša je investicija u Splitu stabilna, u 2015. smo poslovali s porastom posjećenosti od sedam posto i porastom prometa od devet posto - kazala nam je Marija Gamulin, PR menadžerica u Cityju.

Novi centar ne bi trebao biti velika prijetnja ni Jokeru, koji je zbog svoje lokacije, malog, gotovo pa obiteljskog ugođaja, te krajnje korektnog odnosa prema zakupcima tipski bitno različit. Tako situaciju doživljavaju u prvom gradskom trgovačkom centru nove generacije u kojem su također svjesni da određenih poremećaja mora biti, jer "u igri" su isti kupci koji će određenu količinu novca umjesto na dosadašnja dva preraspodijeliti na tri centra.

No, unatoč otvaranju grandioznog objekta na ulazu u grad, oni imaju liste čekanja zakupaca, što im je najbolji znak koliko su dobri.

- Govoriti o cijeni najma je neozbiljno, jer toliko parametara, počevši od pozicije trgovine, zatim popularnosti brenda, veličini dućana... utječe na njezino formiranje tako da je svatko tko govori o prosječnom iznosu krajnje neozbiljan. No, koliko smo prema našim zakupcima susretljivi najbolje govori podatak da smo u tom pitanju proglašeni najkorektnijim centrom u državi - stav je ekipe iz Jokera.

I iz centra s Mejaša najavljuju vrhunsku popunjenost, koja će do ljeta iznositi - 100 posto.

- Mall of Split će postaviti visoke standarde sa svojim brand mixom i vrhunskom ponudom. Prvi put na razini Hrvatske predstavit će se svjetski brendovi kao što su "Koton", "Buzz", "Chic" i "Nine West", a u Dalmaciji "Lego", "Mango man", "Mohito", "Reserved Cropp" i "Sinsay".

Kako još niz novih zakupaca pokazuje visok interes za naš centar, do početka turističke sezone očekujemo maksimalnu popunjenost. S obzirom na lokaciju centra, u srcu Dalmacije na prometnim pravcima prema sjeveru, jugu Hrvatske kao i prema susjednoj BiH, bit ćemo modna oaza za kupce iz šire regije - poručuju iz Malla.


Udruga zakupaca: Nitko neće profitirati

Užas! Eto to će se dogoditi kada se otvori još jedan splitski centar - komentirao nam je Željko Jeger, predsjednik Udruge zakupaca poslovnih prostora u trgovačkim centrima, koji misli da od toga nitko neće profitirati, jer je to previše šoping prostora na relativno malen broj kupaca.

- Cijene najma su generalno preskupe i to je najveći problem. Uprave šoping centara uopće se nisu prilagodile kriznim vremenima. Naravno, to se odnosi na nas domaće, za strane brendove to ne vrijedi, njima se svi dodvoravaju i oni su "pojeli" nas male, a to se posebno odnosi na trgovine obuće - kaže Jeger.

 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. studeni 2020 22:17