- Htio bih, ako to ikako bude moguće, studirati na Oxfordu i to recimo računalnu znanost - rekao nam je odmah 13-godišnji Luka Rančić, učenik sedmog razreda Osnovne škole "Split 3" (bivša Veljko Vlahović) koji je, u Vodicama na državnom natjecanju iz informatike osvojio u jednoj kategoriji prvo, a u drugoj peto mjesto, dok je, u Puli na državnom natjecanju iz kemije osvojio prvo mjesto.
Dječak, koji je uvijek nasmijan i dobre volje, bio je i prije na državnim natjecanjima, kažu njegove mentorice Sanda Šimičić (kemija) i Mila Ozretić (informatika).
- Bilo je to u petom razredu i to iz informatike, ali tada sam osvojio 20. mjesto, a sada sam ostvario puno bolji rezultat - kaže Luka kojeg (ne)uspjeh iz informatike od prije dvije godine nije obeshrabrio.
Prepričava Luka kako se, čim je počeo u školi slušati predavanja iz informatike i kemije, stvorila neka čudna magija i privlačnost prema tim predmetima. Rekli bi "ljubav na prvi pogled".
- Jednostavno su mi ti predmeti "legli", sviđaju mi se i gušt mi ih je učiti - kaže Luka.
Zanimalo nas je, je li mu naporno učiti, i ima li vremena i za odmor, razonodu, neke svoje aktivnosti, onako za svoj gušt?
- A, tko voli učit, ali ono što se mora nije teško. Učim dosta lako, brzo upijam gradivo. Kada su u pitanju zahtjevi roditelja ili učitelja, oni nisu teški i stigne se sve, samo se treba dobro organizirati. Imam vremena i za mačevanje koje treniram već devet mjeseci - kaže Luka.
Želja mu je nakon osnovne škole upisati gimnaziju.
- I to želim upisati Treću gimnaziju (MIOC) i u budućnosti bih htio raditi nešto vezano uz tehnologiju, neki software - kaže Luka.
Pun je razred talenata
Osim njega u školi "Split 3" ima još talentirane djece.
- Ima ih u mome razredu još nekoliko, ali oni nisu išli na natjecanje. Mene su učiteljice upitale bi li išao na natjecanja iz informatike i kemije, a ja sam im odgovorio da bih. Prvo smo išli na školsko natjecanje, pa sam tu dobro prošao, potom smo išli na županijsko i tamo sam bio dobar i onda na državno - kaže Luka.
Iz informatike je na državnom natjecanju bilo desetak natjecatelja, a na onom iz informatike bilo ih je 20-ak. Teško bi Luka postigao ovaj uspjeh da nije bilo pravih "ruku" koje su ga usmjerile. Sanda Šimičić mu je nastavnica iz kemije i ona je s nama podijelila svoje viđenje Luke.
- Nije Luka dobar, on je izvrstan, genijalan dječak. Sami njegovi rezultati pokazuju koliko je on intelektualno sposoban, pokazuju koliko on može brzo i logički razmišljati i primjenjivati svoje znanje. Izuzetno je motiviran za učenje kemijskih sadržaja i već u ovom trenutku prepoznaje sadržaje osmog razreda, rekli bi da je dijete "ispred vremena" - kaže nastavnica Sanda.
No, nije to jedini razlog zbog kojeg ona uživa raditi s Lukom.
- Osim tih njegovih intelektualnih sposobnosti moram istaknuti njegove ljudske vrline. Luka je iskren, otvoren, druželjubljiv i uvijek je nasmijan. Osobno ga nikada nisam vidjela tužnog ili loše volje.
Vrlo je pouzdan i sve što se dogovorimo on ispoštuje i uvijek iskreno prizna ako nešto nije obavio, a trebao je. Što se tiče ljudskih vrlina tu je stvarno na najvećoj mogućoj razini - kaže nastavnica Sanda.
Zanimalo nas je ima li u školi "Split 3" još djece koji su na Lukinoj zavidnoj razini, kada su u pitanju fizika, kemija, matematika, oni "teži" predmeti?
- Ima i ona djeca koja su zainteresirana pohađaju dodatnu nastavu i mislim da ova naša škola ima dobre rezultate u tom području - ističe Sanda.
I ona Luku u budućnosti vidi kao vrlo uspješnog mladog čovjeka.
- U to sam sigurna. Ako ovako nastavi i ako bude imao ovakvu volju za učenjem, sigurna sam da za njega ne postoje granice. I u razgovoru s drugim nastavnicima sam doznala da on nije samo dobar u području prirodoslovlja, nego i u engleskom jeziku i društvenim znanostima. Nije bitno koji će Luka smjer odabrati, bitno je da iskoristi svoje kapacitete i da ostvari sve ono što može, a to je izuzetno puno - kaže Sanda Šimičić.
Stići će on i na Oxford
Nastavnica Mila Ozretić (informatika) u potpunosti se slaže sa svojom kolegicom Šimičić.
- Jako sam ponosna učiteljica informatike. Od petog razreda se pripremamo za ovo, jer je Luka već tada pokazivao iznimno zanimanje i talent za informatikom. Ostvario je uspjeh u dvije kategorije, a posebnu težinu ima uspjeh u kategoriji algoritmi, koja je puno teža kategorija.
Tu je osvojio pet mjesto i to je izniman uspjeh, a prvo mjesto je osvojio u osnovama informatike. Ja ga također vidim vrlo visoko i ako je Luka rekao da bi htio studirati na Oxfordu, ne sumnjam u to da će to i uraditi, jer kada ono nešto kaže i nešto "zacrta", onda Luka to i napravi - kazuje nastavnica Mila.
Zanimalo nas je kako Luka uči, je li mu teško ili mu je to "igra"?
- Jako brzo i lako. Dovoljno je njemu nešto reći i to je to. On odmah "upija". Vrlo je veliko zadovoljstvo s njime raditi, ali i velika odgovornost i izazov. On znanje "proguta" u nekoliko minuta. Također, i mi mentori se moramo dobro pripremiti za rad s njime, što nam je veliki izazov - kaže Mila.
Samo da Luki ne dosadi učiti.
- Bilo je tu nekih manjih kriza, valjda je to bilo traženje nečega, ali eto mislim da se s dolaskom u sedmi razred dogodio "klik", došli su neki novi predmeti, nešto novo i to je Luku "oživjelo", dalo mu novi poticaj, snagu i volju - kazuje učiteljica Mila.
Kvalitetan rad u nižim razredima bio je dobra osnova za ove rezultate.
- Rad u razrednoj nastavi je najzaslužniji za ove sadašnje rezultate. Jer da nije bilo toga rada teško bi mi u "višim" razredima nešto napravili. Svugdje ima talentirane djece, ali moram priznati da baš ovako talentirane kao Luka i nema previše - kaže nastavnica Mila.