
Mladi Splićanin Ivan Radić bio je neutješan kad je njegovoj stafordici Pru bio dijagnosticiran zloćudni tumor gušterače.
Vlasnici ljubimaca dobro znaju kakva je to nevolja. Međutim, upravo ta zlokobobna dijagnoza natjerala je Ivana i njegovu obitelj da nađu rješenje kako pomoći bolesnom psu, a u međuvremenu je njihova terapija pomogla i brojnim drugim ljubimcima, psima i mačkama.
Naime, Ivanova obitelj je bolesnu stafordicu tretirala dodacima prehrani na bazi pčelinjih proizvoda, koji su iznimno zdravi i korisni za ljudski organizam.
Sretna je okolnost bila da se Ivanov otac Saša Radić godinama uspješno bavi proizvodnjom preparata biljnog i pčelinjeg porijekla, a bolesna stafordica ih je sve skupa "pogurala" da prije dvije godine pokrenu liniju proizvoda za pse i mačke na bazi pčelinjih proizvoda, propolisa i peludi.
I tako je nastao "Apipet", jedinstveni splitski brend koji se probio i na svjetsko tržište!
– Moja stafordica Pru je uz njega nadživjela prosjek te bolesti za više od tri godine, ali na ideju nisam došao ja nego moj brat Božo, gastroenterolog koji je inače jako puno uključen u istraživački i inovacijski dio naše obiteljske tvrtke.
On je zaključio da ako su proizvodi djelotvorni za ljude, moraju biti i za životinje. Mi smo jedni od rijetkih koji su svoje proizvode prvo testirali na ljudima pa tek onda napravili za životinje.
Naravno, sve je nastalo na temeljima oca koji je mastermind u pozadini cijele priče i koji se istraživanjem pčela i pčelinjih proizvoda bavi preko 30 godina – objašnjava Ivan, mladi magistar ekonomije iz obiteljske firme "Hedera", ali obujam posla mu je dosta širi od te funkcije.
Njihovi proizvodi su iz te linije su rađeni prema poteškoćama koje psi i mačke imaju i djeluju na neke od najčešćih problema s kojima se ljubimci susreću kao što su alergije, problemi s kretanjem, probavni problemi ili pak problemi imuniteta zbog čega su primjerice često prehlađeni.
– Proizvod za pse je u kapsulama jer je tako najjednostavnije odrediti da ljubimac dobije potrebnu dnevnu dozu, a za mačke je u prahu jer ja namijenjen umiješavanju u neku hranu koju mačke vole. Kapsula je tu samo za doziranje i nema neku zdravstvenu funkciju već je ono bitno u kapusli – pojašnjava Radić.
Tvrtka koju je pokrenuo Ivanov otac se istraživanjem učinka pčelinjih proizvoda bavi sad već gotovo 20 godina, a on je u poslu aktivno zadnjih nekoliko godina.
– Imao sam sreću da se mogu maksimalno posvetiti svojoj specijalnosti, a to je digitalni marketing kojeg mahnito učim i štreberski primjenjujem već godinama i koji pokazuje rezultate. Proizvod je u zadnje dvije godine porastao preko 1500 posto i danas ima preko 4500 korisnika.
Otac kao znanstvenik najvažnija je figura u ovoj priči i bez njega ništa ovo ne bi bilo moguće. Danas je u mirovini i tu je najviše kao korektivni faktor, ali i da naše ideje o novim proizvodima dovodi do realizacije.
Za njega ne postoji zamjena, zato nam je i dalje najvažniji – tvrdi Ivan, te dodaje mu ocu promjene nisu najdraže, ali ipak im polako prepušta kormilo i uvažava većinu promjena.
Od kad su prije dvije godine pokrenuli ovu liniju dodataka prehrane za ljubimce, posao im je bitno porastao.
– Ne mogu ne biti zadovoljan. Brojka od 4500 korisnika se možda ne čini puno, ali to je 60 punih natrpanih autobusa ljudi čiji su ljubimci koristili proizvod neke male tvrtke iz Splita, zaista mislim da je to ogroman uspjeh za tako kratak period.
Naš rast u zadnje dvije godine je veći od 1500 posto, ali ne rastu samo brojke već i broj zaposlenih – ponosan je Ivan, a posebno hvali kolegu Nikšu. Posao su već počeli širiti izvan granica Hrvatske.
– Ne mogu reći da smo uspjeli na globalnom tržištu, ali rastemo. Prisutni smo u Finskoj, Sloveniji, Mađarskoj, Japanu, Francuskoj, a vrlo brzo i u Austriji – ističe Radić.