
Autobusni kolodvor u Splitu "puca" po šavovima već godinama - svake sezone broj putnika je veći za otprilike šest posto, a i prijevoznika je sve više. Do polovice srpnja prodali su čak 50.000 putnih karata na šalterima, još pet tisuća "otišlo" je u online prodaji, a tko zna koliko ih je još kupljeno direktno od vozača, u autobusima.
Dnevno imaju oko 400 linija, što polazaka, što dolazaka, a ta je brojka tijekom srpnja i kolovoza redovito veća s obzirom na to da se autobusi na pojedinim linijama, zbog povećanog interesa putnika, dupliraju.
Kad se uzme u obzir sve navedeno, evidentno je u kojoj mjeri je sadašnji prostor Autobusnog kolodvora neadekvatan, a neprimjereni su, blago rečeno, i sami uvjeti rada i prihvata putnika.
- Pogledajte samo kolikom čekaonicom raspolažemo, ljudi jednostavno nemaju gdje sjesti... Tijekom srpnja i kolovoza jedva preživljavamo u ovakvim uvjetima! Zbog nedostatka prostora i prometnog krkljanca uzrokovanog gužvom u luci, na svakom peronu umjesto jednog, trenutačno imamo tri prometnika. Angažirali smo dodatne snage kako putnici ne bi imali toliki osjećaj prometne ludnice - kaže Đorđe Paro, voditelj Službe prodaje na splitskom Autobusnom kolodvoru.
Ne u Kopilicu
Najviše polazaka imaju prema Zadru, Zagrebu i Dubrovniku, a posljednja dva ljeta hit je i Skradin - za to se odredište, prema riječima našeg sugovornika, uvijek traži karta više.
- Turisti koji dođu u Split na pet do šest dana u svoj plan boravka obavezno uvrštavaju Skradin, odakle idu i na slapove Krke. Strancu je nezamislivo da propusti vidjeti nacionalni park kad mu je već tako blizu... U svakom slučaju, prema tom odredištu svake godine imamo sve veći broj polazaka - objašnjava Paro.
Zbog ljetnih gužvi kašnjenja autobusa su praktički neminovna - naš sugovornik ističe kako prijevoznicima vikendom treba pola sata samo od ulaza u grad do Trajektne luke! Unatoč tomu, smatra kako nije rješenje izmjestiti kolodvor u Kopilicu, o čemu se govori posljednjih godina.
- Ovo što mi imamo ovdje na Istočnoj obali, to rijetko koji grad ima - na 200 metara prostora autobusni i željeznički kolodvor, te Trajektnu luku. Ovaj dio treba samo na adekvatan način urediti u jedan moderni transportni centar kako bi svi bili zadovoljni. Smatram da druga rješenja jednostavno ne bi bila prihvatljiva - drži Đorđe Paro.
Treća traka
I Gradska luka je proteklog vikenda pojačala broj prometnika koji su regulirali promet, no tako bi, kaže Paro, trebalo biti uvijek, kako bi se spriječili nepotrebni zastoji.
- Ljuti nas i što je treća prometna traka na cesti, koja vodi prema Luci, uvijek zakrčena vozilima koja čekaju ukrcaj na brodove, što autobusima, naravno, otežava "ulazak" na kolodvor. Više puta smo apelirali da se to promijeni - govori Paro.