StoryEditor

JUTROS ZATVORENA ULICA HRVATSKE MORNARICE ‘Stabla triba ispilat, ali sadit ćemo nova’

Piše PSD.
17. srpnja 2010. - 12:36

Jutroj je za sav promet zatvorena Ulica Hrvatske ratne mornarice. Razlog - rekonstrukcija te splitske prometne žile kucavice u dužini od 900 metara, od skretanja za Joker do Poljuda.

Policija upućuje na alternativne pravce - Put Supavla i Gundulićevu.

Međutim, uz glavobolje s prometom, javio se i jedan eko-problem: uz trasu su nestala i stabla. 

Očigledno da je ovo godina sječe stabala. Kako Splićani uvijek smatraju (neopravdano) da za Zagrepčanima zaostaju u svemu i svačemu, tako su jučer i oni odlučili početi pilati stabla, samo ne u Varšavskoj, neho u Ulici Hrvatske mornarice, čija rekonstrukcija počinje danas. U splitskoj “Varšavskoj” nitko ne prosvjeduje, pa policija nema potrebe glumiti “interventne nosače”.

Ma, tko će u Splitu prosvjedovat po pasjoj vrućini, a stabla će i nako biti vraćena nakon završetka radova. Pilalo se jučer “sve u šesnaest“, od najranijih sati uz Ulicu Hrvatske mornarice kao da se pripremao ogrjev za zimu. Porušena su samo ona stabla koja će smetati pri rekonstrukciji prometnice. Na uklanjanju su motornim pilama radili ljudi iz “Parkova i nasada“. Prema riječima Zlatka Čaljkušića, ravnatelja Županijske uprave za ceste (ŽUC), samo će 12 stabala biti posječeno. - Stabla su posječena jer su smetala izvođenju radova. Nakon dovršetka rekonstrukcije, na mjestima posječenih stabala bit će posađena nova stabla. Nitko neće nagrditi okoliš, nakon završetka radova on će biti još i ljepši - kazuje Čaljkušić.

Biciklima od Brda do Marjana

Biciklistička staza, prva takve vrste u Splitu, koja će se sagraditi tijekom rekonstrukcije prometnice, protezat će se na sjevernom nogostupu u dva smjera, a u prvoj fazi izgradnje bit će dužine 900 metara. Kada se bude radilo na drugoj fazi (treba osigurati novac), od križanja Ulice Hrvatske mornarice i Zrinsko-Frankopanske prema Marjanskom tunelu i ta će se biciklistička staza produžiti. U konačnici bi ona trebala ići na zapadnoj strani sve do Marjana, a na istočnoj do Brda. - Sama prometnica će biti proširena otprilike za širinu zelenog pojasa (zelenog otoka) koji će razdijeliti sjeverni i južni kolnički trak, a potrebno je cestu proširiti i zbog biciklističke staze - kazuje Čaljkušić.

Rezervna varijanta

U slučaju da se za vrijeme rekonstrukcije ove prometne žile kucavice dogodi prometni kolaps u gradu (što neće biti iznenađujuće), odnosno da promet ne bude mogao normalno funkcionirati, kako doznajemo od Zlatka Čaljkušića, u promet će biti puštena dva srednja traka prometnice, tako da bi vozači gotovo vozili kroz gradilište. - To je samo jedna rezervna varijanta, no nadamo se da do nje neće doći - zaključuje prvi čovjek ŽUC-a.

I. Marković
FOTO: J: PONOŠ i M. TODORIĆ / CROPIX

I ‘pauci’ u akciji

Vozači posebno moraju biti oprezni i paziti na “pauke2, kako ih njihovi „otrovni kraci“ ne bi olakšali za nekoliko stotina kuna. Posebnu pažnju i strah od “pauka” treba imati u Gundulićevoj ulici, odnosno na dijelu oko Starog placa. Dok bude trajala rekonstrukcija Ulice Hrvatske mornarice, “pauci” će „gmizati“ tim dionicama i uklanjati sve nepropisno parkirane automobile, jer će se Gundulićevom ulicom odvijati većina gradskog prometa, koji je prije bio usmjeren na Ulicu Hrvatske mornarice.

 

"Trica" privremeno novom trasom

Od danas do 1. rujna, zbog zatvaranja Ulice Hrvatske mornarice od križanja sa Zrinsko-Frankopanskom do križanja s ulicom Put Brodarice, dijelom će se, obavještavaju iz “Prometa”, izmijeniti trasa autobusne linije broj 3.

Tako će iz pravca Lovrinca prema Lori iz Ulice Domovinskog rata prometovati lijevo u Gundulićevu ulicu, zatim desno u Zrinsko-Frankopansku, te njome do okretišta u Lori. Iz pravca Lore prema Lovrincu prometovat će iz Zrinsko-Frankopanske ulice desno u ulicu Sedam Kaštela, zatim lijevo u Matoševu te će se Kavanjinovom, Starčevićevom i Gundulićevom ulicom vraćati u Ulicu Domovinskog rata te nastavljati starom trasom prema Lovrincu.

Linije koje s kolodvora u Sukoišanskoj voze prema sjeveru (izlaz iz grada preko Ulice Domovinskog rata), ići će Ličkom do križanja s Ulicom Hrvatske mornarice, i to dijela koji nije obuhvaćen rekonstrukcijom, te dalje prema Ulici Domovinskog rata.

N. LULIĆ

Izdvojeno