StoryEditorOCM
Splitdani karijera

Joe Bašić, prvi čovjek Ultre, otkrio splitskim studentima kako je, usprkos korona-krizi, zadržao sve zaposlene i povećao im plaće. Evo ‘recepta‘...

Piše Merien Ilić
19. svibnja 2021. - 16:21

U vremenima koja nose velike izazove, neočekivane ishode, nepredviđene situacije, važno je ostati smiren i prilagoditi se. O tome je najviše bilo govora na online predavanjima održanim u sklopu Dana karijera i nastavnih baza 2021. Sveučilišta u Splitu pod nazivom: „Karijere kroz izazove i prilagodbu". Cilj je potaknuti studente da počnu razvijati karijeru i stjecati iskustva za vrijeme studentskih dana kako bi se nakon diplome izborili za svoje mjesto na tržištu rada.

Kroz predavanja predstavnika nastavnih baza i suradnika, nastojalo se proširiti vidike studentima o pojedinim poslovima ili samom procesu zapošljavanja te ukazati na na nužnost proaktivnosti i prilagodbe.

Da je u izazovnim vremenima poput ovog kada se čitavom svijetu dogodila pandemija, važno biti pravi kameleon, pokazao je i jedan od predavača, Joe Bašić, osnivač i direktor MPG-a, vodeće marketinške i promocijske agencije u jugoistočnoj Europi, široj javnosti poznat kao direktor i promotor Ultra Europe Music Festivala. Kao ozbiljan i odgovoran organizator takvog mega festivala, nije u mogućnosti dati odgovor što će biti jer kako kaže, ne može donositi odluke bez službene odluke od strane države i grada. No, za studente koji su slušali njegovo predavanje putem Zooma imao je niz dobrih savjeta.

image
Paun Paunović/Cropix

- Nitko od nas nije mogao zamisliti da će se avionski letovi otkazivati zbog nekog virusa, da će se zbog njega odgoditi Olimpijske igre, da će onemogućiti najveći glazbeni festival, al dogodilo nam se to. Čitavom svijetu. Naša firma MPG u takvom vremenu je ostala stabilna jer je bila spremna, s dobrim temeljima za krizne situacije općenito. U tome i jest ključ da svaka firma treba biti spremna za krizne situacije, imati spreman krizni menandžment neovisno o kojoj krizi je riječ. Meni je osobno puno pomogla teorija s fakulteta (diplomirao je u Kanadi marketing na uglednoj Ivey Business School na Western Universityju, op.a.), a u kombinaciji s poslovnim iskustvom uspješno sam se nosio sa svim problemima na koje sam naišao. Evo, u ovoj krizi nitko nam nije otpušten, a čak smo povećavali plaće te stvorili nove izvore prihoda - kazao je Bašić.

Krenuo je od informacije, one provjerene i točne. Po tome su u MPG-u donosili prave odluke i tako izbjegli nepotrebne troškove. Shvativši da idu u lockdown i da treba, unatoč golemim pritiscima, otkazati Ultra Miami, festival vrijedan 100 milijuna dolara s 200 tisuća fanova iz cijelog svijeta, nije bila jednostavna, posebice ne 10 dana prije početka festivala. Slijedila su druga otkazivanja poput splitske Ultre, odnosno europske, kada su također imali gotov projekt u rukama, no sve je otkazano zbog COVID-a.

image
Paun Paunović/Cropix

- Ovakva kriza testira sposobnost vođe koji mora ostati ozbiljan i smiren, mora znati slušati druge, biti siguran u sebe, negativnu situaciju pretvoriti u pozitivnu kako bi i druge osnažio.

U svakom kolektivu ljudi su ključ uspjeha. Zato u kvalitetan kadar treba na vrijeme ulagati kako bi bio spreman za sve izazove. To je kao u sportu: trener treba znati posložiti ekipu, a ona treba funkcionirati kao momčad u kojoj svaki igrač daje najbolje što može iz područja u kojem je najbolji. Mi smo se tako brzo prilagodili krizi i u njoj stvorili nove izvore prihoda - kazuje Bašić čijoj firmi su live eventi, u proteklih godinu i nešto bili onemogućeni, no, otvorile su se nove prilike. Ulagali su u prodajne kanale i produkciju, odnosno u live streaming, prenošenje konferencija, digitalne evente i slično, poput Microsoftovih WinDaysa koje su organizirali u virtualnom izdanju. U COVID krizi čak su imali povećane prihode zbog toga, i nisu primali potpore od države.

Joe dodaje kako su dosta uštedjeli zahvaljujući Zoom sastancima, dok su prije menadžeri redovito putovali na sastanke zrakoplovima.

- Znači sve je stvar dobrih temelja. Kvalitetan kadar u koji se ulaže, odgovornost prema klijentima, spremnost na najgore trenutke, neopterećenost kreditima, ulaganje u kanale komunikacije, građenje dobrih odnosa sa svima od klijenata, banaka, države, dobavljača... Mi smo s klijentima zajednički nalazili rješenja u ovoj krizi jer smo imali dobre odnose od prije, kao da smo obitelj. Naš moto je svi za jednog, jedan za sve. Čovjek se treba znati prilagoditi. Poput kameleona. Neprestano ulagati u sebe i u ekipu koja je uz vas. To je ključ uspjeha - poručio je studentima Bašić.

Laura Visković (Promoplan): Više od 90 posto vaših strahova nikad se neće ostvariti

 

Laura Visković, PR stručnjakinja iz firme Promoplan pričala je studentima o poslu PR stručnjaka.

Priznala je kako ni ona nije našla posao iz prve, no vrijeme 'između' je iskoristila za ulaganje u sebe, uživanje u životu, online tečajeve, obrazovanje, čitanje knjiga jer kad krenete s radnim vremenom, nema previše slobodnog vremena.

- Svi se bojimo kako ćemo i što ćemo, ali imajte na umu, da se više od 90 posto vaših strahova nikad neće ostvariti.

Za posao PR-a treba biti kreativan, otvoren za nove talente, nova znanja, pratiti aktualnosti, biti pismen, imati različite interese, pratiti tehnologiju koja se toliko brzo mijenja, imati sposobnost prebacivanja fokusa s jedne na drugu temu... Stoga, ako dođete na razgovor u marketinšku ili PR agenciju, pokažite motivaciju, širok spektar interesa, pazite na izražavanje, pokažite da ste načitani, informirani, spremni za cjeloživotno učenje... Između dva kandidata sličnih kvalifikacija, poslodavac će odabrati osobu koja pokaže veći motiv, koja će se lakše uklopiti. Ako ne dobijete posao, ne očajavajte. Recite si da vas čeka druga, još bolja prilika. I šaljite životopise - poručila je Visković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. veljača 2023 02:03