
Kako je Split postao vodeća svjetska destinacija za glazbeni turizam, u okviru ciklusa predavanja “Talk&Grow by UNIST”, u organizaciji splitskog Sveučilišta, okupljenima je objasnio Joe Bašić, osnivač i direktor MPG-a, vodeće marketinške i promocijske agencije u jugoistočnoj Europi, široj javnosti poznat kao direktor i promotor Ultra Europe Music Festivala.
U svojem predavanju, koje je nazvao “Mala zemlja za veliki glazbeni festival”, Bašić je između ostalog kazao i kako je moguće da jedan glazbeni festival ostvari više od 10 milijardi kuna dodatne potrošnje, kako uspjeva privući pažnju 200 milijuna osoba iz cijelog svijeta godišnje, te koliko ta reklama uistinu vrijedi.
- Kada smo 2013. godine radili istraživanje među mladim ljudima svega je njih 34 posto na karti svijeta znalo pokazati Hrvatsku. Danas, zahvaljujući Ultri, njih 67 posto to zna, pohvalio se Bašić.
Potrudio se složiti što bi sve Split u idućih pet godina izgubio da kojim slučajem taj slavni, svjetski poznati festival elektronske glazbe napusti naš grad:
- Brojke su velike, izgubili bi dva milijuna noćenja, milijardu potrošenih Eura, 150 milijuna Eura na ime poreza i definitivno Split ne bi bio europska destinacija broj jedan za mlade između 18 i 35 godina, kazao je Bašić.
Studentima, koji su ga zasuli pitanjima, odgovarao je redom o problemima koje je otkrio “sudarivši” se sa hrvatskom birokracijom, o svojim hrvatskim korjenima, ali i kazao kako Ultra u Splitu nije još uvijek dosegla svoj maksimum.
- Uvjeren sam kako smo tek na pola puta. Imamo priliku dosegnuti pola milijuna noćenja. Usporedbe radi – na početku je ulaznica stajala 85 eura, danas košta 169, potom je Split prije sedam godina imao tek 6.700 ležajeva, danas ih ima 36 tisuća. Noćenje je 2013. bilo 24 eura, danas je 67, u prosjeku, nabrajao je Bašić.