
Uoči osme Ultre razgovarali smo s Joe Bašićem, službenim organizatorom festivala i vlasnikom tvrtke MPG Live koji je za Slobodnu Dalmaciju otkrio što nas očekuje na povratničkom izdanju festivala, koji izvođači su potvrdili dolazak, kako ide prodaja karata, hoće li biti iznenađenja te kada će objaviti treću fazu line-upa.
Festival se nakon dvije godine pauze ponovno vraća u Split. Kako ide prodaja karata i jesu li fanovi nestrpljivi i željni live događanja?
Jako smo sretni što se festival ULTRA Europe vraća, nakon dvije godine bez organizacija festivala diljem svijeta zbog Covida i pandemije. Ljudi su jako uzbuđeni i željni su ponovno doživjeti sve ono po čemu su festivali posebni te se okupiti zajedno i slaviti glazbu i život. Povratak našeg festivala je percipiran pozitivno ne samo u Hrvatskoj već i u svijetu i to nas posebno raduje jer je ovo prvo veliko međunarodno događanje koje će omogućiti da se zaista vratimo u vrijeme kada su bliski susreti i masovna druženja bila normalna.
Važno je da ljudi ponovno osjete ljude ali isto tako smo svjesni da Covid nije nestao i da će i dalje biti među nama, stoga ćemo i dalje pomno pratiti situaciju i učini sve potrebno da festival bude siguran za svoje posjetitelje. Hrvatska je sigurna zemlja te jedna od vodećih turističkih destinacija u svijetu, a to potvrđuje i interes za naš festival, koji zaista nikada nije bio veći. Na temelju aktualnih trendova prodaje i brojnih upita naših fanova, možemo očekivati da će osmo izdanje festivala biti naše najveće izdanje do sada. Ulaznice su već sad otputovale u preko 90 zemalja svijeta, a prema našim očekivanjima Split i ostale festivalske destinacije će od 7. do 14. srpnja posjetiti više od 140 000 ljudi, čime možemo sa sigurnošću potvrditi – ULTRA Europe se vratila!
Nedavno ste se vratili iz Miamija gdje se održao Ultra Music Festival. Kakvi su dojmovi i možete li usporediti hrvatsko i američko izdanje?
ULTRA Miami se vratila senzacionalno! S obzirom da je to bilo prvo međunarodno događanje koje se u ožujku 2020. godine otkazalo zbog Covida, od povratka Bayfront Park u ožujku, se očekivalo jako puno. S više od 200.000 posjetitelja, masivnom postavom izvođača i ludom produkcijom, mnogi tvrde da je ULTRA Miami 2022 bio najbolje organizirani događaj ikada.
Bila je to savršena poruka za cijeli svijet, da se vrijeme velikih festivala vratilo i da ih je moguće sigurno organizirati. Rekao bih da su milijunima obožavatelja diljem svijeta vratili samopouzdanje da mogu krenuti planirati odlazak na svoje najdraže glazbene festivale diljem svijeta, uključujući i naš ULTRA Europe.
Posebni trenuci u Miamiju svakako su bili gostovanje 50 Centa s Kygom i nezaboravni setovi Afrojacka, Armina Van Buurena, Martina Garrixa te povratak Hardwella.
Kada usporedimo Miami ULTRA Music Festival i naše izdanje, možemo zaključiti da je Miami sigurno veće događanje s više od 10 pozornica, masivnom listom izvođača te nevjerojatnom produkcijom u koju su uložena velika sredstva. ULTRA Europe nudi manji broj pozornica s visokokvalitetnom produkcijom i intimnijim osjećajem, nadoknađujući razliku u veličini događaja s nevjerojatnim obožavateljima iz 100+ zemalja koji zajedno stvaraju posebnu razinu energije i iskustva.
Svi izvođači koji nam dolaze se uvijek slože da ULTRA Europe ima navijačku energiju i da je vibra cijelog događaja jedinstvena i neusporediva s bilo kojim drugim događanjem na svijetu. Upravo zato naše izdanje posjećuju fanovi iz više od toliko različitih zemalja svijeta koji se iznova vraćaju po još više i mislim da smo tu jači i posebniji od američkog izdanja.
ULTRA Europe je trenutno drugi najveći događaj u velikoj ULTRA obitelji i predviđa se da će u godinama koje dolazi može postati najveći. Vrlo sam uzbuđen zbog budućnosti festivala ULTRA Europe i ULTRA Worldwidea u godinama koje dolaze.
Za domaće posjetitelje osigurali ste i regionalne ulaznice. Kako ide prodaja i koliki je interes naših posjetitelja u odnosu na međunarodne goste?
Zabilježili smo puno bolji i veći interes za regionalne ulaznice nego proteklih godina. Rasprodali smo prvi kontingent trodnevnih ulaznica, po najnižoj cijeni u povijesti festivala, koja je iznosila 700 kn, odnosno manje od 235 kuna po danu. Hrvati su jako uzbuđeni zbog povratka ULTRE i jedva čekaju ponovno doživjeti energiju velikog međunarodnog festivala, posebno kada uzmemo u obzir pandemiju, potres te sve što se dešavalo unazad dvije duge i teške godine.. Očekujemo više od 30.000 posjetitelja iz Hrvatske, tijekom sedam dana festivala, što nas posebno raduje.
Kakva je prodaja u prekomorskim zemljama - USA, Australija, Kanada, Južna Amerika...? I koje zemlje su najvjernije kada je riječ o dolasku u Hrvatsku?
Do danas smo prodali ulaznice u više od 90 zemalja. Jako smo sretni što su naše najjače zemlje prije Covida Velika Britanija, Irska, Španjolska, Francuska, Australija, Kanada, Švedska, Danska, Norveška, Njemačka i dalje jaka tržišta za naš festival, s dvoznamenkastim rastom iz SAD-a, Francuske, Slovenije, Mađarske, Poljske i Slovačke. Očekujemo još više međunarodnih gostiju jer smo povećali broj letova koji dolaze u Hrvatsku i postoji više mogućnosti smještaja u Splitu nego 2019. godine.
Je li rat u Ukrajini omeo planove?
Nismo primijetili nikakve promjene u prodajnim trendovima otkako je izbio rat u Ukrajini. Zapravo suprotno, prodaja se povećala od ožujka, nakon održanog festivala u Miamiju i najave dolaska Hardwella u Hrvatsku te nakon ukidanja Covid mjera.
Kako teče suradnja s gradom?
Oduvijek smo imali snažnu podršku Grada Splita, Splitsko-dalmatinske županije i Turističke zajednice. Festival ULTRA Europe je od strateške važnosti Vlade RH, a snažna gospodarska korist te globalna promocija Splita i Hrvatske koje generira festival, ključni su razlozi zašto Grad Split i sve relevantne državne institucije imaju prioritet podržati organizaciju ovog događanja.
Kada smo prije deset godina započeli našu priču, nismo se razbacivali brojkama očekivanih posjetitelja niti smo tražili podršku naših partnera obećavajući čuda.
Vjerovali smo u ovaj projekt, vjerovali smo u njegov potencijal i vjerovali smo da će to prepoznati sve državne institucije, na temelju stvarnih činjenica i postignutih rezultata. Ali vjerovali smo jednako tako da će i Split i Splićani prepoznati priliku i razvijati se zajedno s festivalom.
Danas s ponosom možemo istaknuti da je ovo najveće glazbeno međunarodno događanje u Hrvatskoj, da imamo više od 140.000 posjetitelja iz više od 140 zemalja svijeta, tijekom sedam dana festivala, da smo generirali nemjerljive marketinške rezultate i da tu nikako nije kraj.
Ponosni smo i kad vidimo da je Split postao jedna od najtraženijih turističkih destinacija među mlađom populacijom i da je u svijetu prepoznatljiv po Hajduku, Dioklecijanovoj palači ali i festivalu ULTRA Europe, a sigurni smo da će festival biti jedna od glavnih razglednica grada u budućnosti.
Festival ostaje u Parku Mladeži. Koliko će biti pozornica i koliko očekujete posjetitelja dnevno?
Kako je i najavljeno 2019. godine, Park Mladeži je novi dom festivala i mjesto koje će omogućiti daljnji razvoj i rast ove manifestacije u budućnosti.
Cilj je u nadolazećim godinama ugostiti više od 200.000 ljudi, a Park Mladeži svojom pozicijom i kapacitetom može pratiti tu viziju. U 2022. planiramo imati 5 pozornica na kojima će nastupiti 200+ izvođača tijekom tri dana i ukupno 13 pozornica tijekom svih 7 dana. Hrvatsko izdanje traje od 7. do 14. srpnja, u 5 gradova i na čak 3 otoka.
Ovo je produkcijski zahtjevan projekt i svima nam je još u sjećanju impozantna glavna pozornica. Hoće li ove godine biti nekih novosti?
Fokusirani smo na poboljšanje cjelokupnog doživljaja obožavatelja s poboljšanim iskustvom na ulazima, u sanitarnim čvorovima te u ponudi hrane i pića. Produkcija će sadržavati najnovija dostignuća u tehnologiji, uključujući spektakularni show koji dosad nije viđen u Hrvatskoj.
Poručujemo svim našim obožavateljima da se ovogodišnje izdanje ne smije propustiti. Svi smo nestrpljivi i željno očekujemo dana kada ćemo napokon otvoriti vrata, a vjerujem da će to biti jedan od razloga po čemu ćemo posebno pamtiti osmo izdanje.
Tko je zasad sve potvrdio nastup u Splitu?
Svoj su nastup u Splitu do sad potvrdili Above & Beyond, Adam Beyer, Afrojack, Alesso, Amelie Lens, Armin van Buuren, DJ Snake, Hardwell, Joseph Capriati, Marco Carola, Martin Garrix, Marshmello, Nicky Romero, Nina Kraviz, Oliver Heldens, Richie Hawtin, Steve Aoki, Tiësto, Timmy Trumpet i Vini Vici, a pridružit će im se i ACRAZE, Airod, ANNA, Frank Walker, Ilario Alicante, Krewella, Sam Feldt i SOFI TUKKER.
Tko bi još mogao nastupiti?
Još uvijek nismo najavili treću fazu line-upa koja broji preko 30 imena, a koje planiramo objaviti krajem svibnja.
Tko je ovogodišnja najveća zvijezda festivala za kojeg očekujete da će se razgrabiti karte?
Ljudi su jako uzbuđeni zbog povratka Hardwella, koji je bio više godina poznat kao najbolji DJ svijeta i koji će prvi put, nakon 2018. godine, nastupiti u Europi i to upravo na našem festivalu. ULTRA Europe jedan je od njegovih omiljenih festivala i samo za Split priprema poseban show s puno nove glazbe.
Osim toga, favoriti obožavatelja su Marshmello, Martin Garrix, Tiesto, Armin Van Buuren, Adam Beyer i Ritchie Hawtin. Ovogodišnji line-up je jedan od najboljih ikada i sigurni smo da će iskustvo biti nezaboravno.
Festival se nakon Splita seli i na otoke. Vole li vaši izvođači destinacijske partyje i koga dovodite ove godine?
ULTRA Europe je vodeći destinacijski glazbeni festival i jedini je festival na svijetu koji se organizira u 4 različita grada, na 3 otoka i na više od 13 pozornica.
Prelijepo Jadransko more, idealno sunčano vrijeme, hrana i ljudi iz Hrvatske, čine naša destinacijska događanja na otocima Braču, Hvaru i Visu posebnima, a izvođači su uvijek uzbuđeni što su dio ove jedinstvene priče. Osim toga, naši VIP gosti sve više prepoznaju ono što nudimo tijekom 7 dana i već sad možemo potvrditi da nam stiže 8 mega jahti, s ekskluzivnim gostima iz cijelog svijeta.
U 2022. godini imamo nekoliko iznenađenja koja će samo potvrditi koliko su ovakvi događaji posebni u svijetu, a više detalja bit će objavljeno u srpnju.
Ovo će biti osmo izdanje festivala ULTRA Europe. Možete li nam izdvojiti neki vaš najdraži trenutak koji posebno pamtite?
Ima ih nekoliko! Kada sam 2013. godine prvi put vidio sliku zastava iz cijelog svijeta ispred glavne pozornice te svjedočio energiji i ponosu hrvatskih obožavatelja jer su obožavatelji glazbe iz cijelog svijeta ugostili u svojoj zemlji.
Potom trenutak kada je Marshmello izveo Srce Vatreno, prije utakmice Hrvatska – Engleska u Rusiji. Nikada neću zaboraviti ni kada je Martin Garrix prvi put izveo singl Animals kao ni osjećaj kad je Armin Van Buuren pustio This Is What It Feels Like, ispred prepunog stadiona i spektakularnog vatrometa, prisjetio se je Joe Bašić.