StoryEditor
Splitcirkularni mail

Iznajmljivači, oprez! Lažu vam, osiguranje gostiju nije obavezno

Piše PSD.
13. ožujka 2014. - 19:08
Privatni iznajmljivači ovih su dana dobili cirkularni mail od splitske Turističke zajednice u kojem ih se obavještava da mogu, ali ne moraju, osigurati svoje goste od posljedica nesretnog slučaja.

– Uvijek pred nastupajuću turističku sezonu osiguravatelji kreću u akciju pridobivanja domaćinstava za sklapanje ugovora o osiguranju gosta od posljedica nesretnog slučaja te od nas traže popis iznajmljivača, a vas uvjeravaju da ste prema Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti dužni osigurati svoje goste ili da se inače izlažete kazni u iznosu od 5000 do 15.000 kuna. No, ta informacija, prema mojem tumačenju Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, uopće nije točna – istaknuo je to Jovan Grkinić, voditelj pravnih i općih poslova Turističke zajednice grada Splita, u svom pismu privatnim iznajmljivačima.

Naime, budući da se propisi stalno mijenjaju, a informacije su kontradiktorne, iznajmljivači obasipaju ured Turističke zajednice raznoraznim pitanjima, a puno njih se odnosi na osiguranja.

Ugostitelji moraju, iznajmljivači ne

Kako ističe Grkinić, važeći Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti propisuje kako ugostiteljsku djelatnost mogu obavljati ugostitelji (što je zajednički nazivnik za trgovačka društva, zadruge, trgovce pojedince i obrtnike), ali pod određenim uvjetima neke ugostiteljske usluge mogu pružati fizičke osobe – građani, odnosno Privatni iznajmljivači.

E sad, kako Grkinić ističe citirajući spomenuti zakon, za razliku od ugostitelja koji moraju u ugostiteljskom objektu za smještaj osigurati goste od posljedica nesretnog slučaja, ista takva obveza za privatne iznajmljivače ne postoji.

Naime, zakon kaže da je u pružanju ugostiteljskih usluga u domaćinstvu iznajmljivač, među ostalim, dužan vidno istaknuti natpis s oznakom vrste i kategorije objekta, utvrđene rješenjem nadležnog ureda, istaknuti cjenik i pridržavati ga se, izdati gostu račun, voditi popis gostiju...

– Dakle, kao zaključak, svakako je svrhovito i bolje osigurati gosta od posljedica nesretnog slučaja, međutim, to nije vaša obveza prema ovom zakonu i osiguravatelji se služe nedopustivom obmanom da vas privole na zaključivanje ugovora o osiguranju, na što smo bili dužni upozoriti – poentirao je voditelj pravne službe splitske Turističke zajednice.

Sličnoga je stava i Josip Sedlar, voditelj splitskoga Kluba privatnih iznajmljivača.

’Svi tumače Zakon na svoj način’

– Što se tiče ovoga osiguranja, događa se ista stvar kao i kod mnogo drugih stvari, a to je da svi tumače Zakon na svoj način. Kad bi se uveo zakon da se kažnjava pokušaj krivog tumačenja zakona, mnogo stvari bi se drukčije radilo... Osobno, mislim da to iznajmljivačima treba pustiti za volju – kaže Sedlar.

Budući da u Splitu i Dalmaciji stalno raste broj novih iznajmljivača i da se mnogi premišljaju isplati li se osigurati goste od posljedica nesretnog slučaja, kontaktirali smo i osiguravatelje.

– Ugovaranjem ovog osiguranja ugostitelj štiti sebe od mogućih financijskih izdataka nastalih zbog nezgode definirane uvjetima osiguranja, a koju gost pretrpi za vrijeme dok je službeno evidentiran kao gost.

Zakon ne definira svote i širinu pokrića pa je to ostavljeno svakom ugostitelju na odabir – doznajemo od Lane Zeković Mellé, voditeljice korporativnih komunikacija u Allianz osiguranju.

Cijena ovisi o kapacitetu smještaja

Zanimalo nas je i kako se kreću prosječne cijene za to osiguranje i kakav je interes iznajmljivača.

– Cijene ovise o kapacitetu smještaja, svotama i širini pokrića pa ne možemo govoriti o visini prosječne cijene, ali uglavnom je riječ o nižim premijama. Interes za ovom vrstom osiguranja iz godine u godinu raste – kažu u Allianz osiguranju.

DIANA BARBARIĆ
FOTO: ARHIV CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. kolovoz 2021 20:31