
Danas je s Omladinskog šetališta, kod autobusnog okretišta uz park u centru Stobreča, krenula nova "Prometova" linija br. 25 Split-Stobreč-Split.
Ova linija je prvi put u povijesti promijenila trasu prometovanja. Nova trasa utvrđena je na zahtjev mjesne samouprave istočnog dijela grada prema Vukovarskoj ulici i trgovačkim centrima City Centar One i Mall of Split, te prema samom centru Splita.
Vlado Tandara, predsjednik Mjesnog odbora Stobreč, kazao je kako su uspjeli, zajedničkim snagama s Gradskim kotarom Šine i Mjesnim odborom Kamen, riješiti da stobrečke linije idu preko trgovačkih centara.
- Građani koji nisu imali vozila do sada nisu imali priliku doći do spomenutih centara. Tražili smo i da nam "Promet" uvede displeje s voznim redom, s obzirom na to da smo turističko mjesto kako bi turisti znali kada prometuju autobusi, te tako dobili i bolju komunikaciju s ostalim dijelovima grada - poručio je Tandara.
Marina Kovačević, predsjednica Gradskog kotara Šine, kazala je da je sve pokrenula građanska inicijativa njihovog kotara.
- Povezali smo Jadransku magistralu i Vukovarsku ulicu prvi put u povijesti gradskog prijevoza. Inicijativa povezivanja magistrale i Vukovarske linijom javnog gradskog prijevoza potekla je iz građanske inicijative i Gradskog kotara Šine koju smo realizirali uz pomoć Mjesnog odbora Stobreč, uz podršku Mjesnog odbora Kamen i Gradskog kotara Mejaši.
Dostupnost javnog gradskog prijevoza važan je dio urbanizacije istoka Splita i policentričnog razvoja grada Splita. Dok čekam na autobusnoj stanici, oko mene su druge žene, djeca i starci.
Svi su s prtljagom: borše i borše spize, knjiga, nalaza... Gledamo u smjeru iz kojeg treba doći autobus, a kraj nas prolazi rijeka automobila, skoro u svakom muškarac za volanom, sam. Tako da je pitanje dostupnosti JGP ujedno i pitanje prava žena i starijih - napomenula je Kovačević.
Prvotni prijedlog je krenuo u rujnu prošle godine, a ideja je bila da se Sirobuja i Šine spoje linijom br. 18.
- To se pokazalo logistički zahtjevno, poremetilo bi vozni red spomenute linije, a zahtijevalo bi nova vozila i vozače. "Prometovi" inženjeri došli su na ideju da poveže linije br. 25 i br. 27, ali je samo Stobreč prihvatio ideju - kazala je Kovačević.
Vozni red linije broj 25 možete vidjeti na ovom linku.