StoryEditorOCM
SplitDIGITALNI PANO U PORINOVOJ

Ima li splitski HNK koristi od reklama za koje je bez natječaja angažirao privatnu tvrtku na kojima se njihov sadržaj rijetko pojavljuje? Izbrojali smo koliko se često to događa...

Piše Ana Franić
1. rujna 2022. - 07:28

Na fasadi zgrade Hrvatskog narodnog kazališta u Porinovoj ulici početkom ove godine postavljen je LED digitalni pano namijenjen produkciji reklamnog sadržaja.

Intendant splitskog HNK Srećko Šestan u prosincu 2021. godine potpisao je ugovor sa zagrebačkom tvrtkom “Go2Digital” na pet godina, a suglasnost za postavljanje displeja dali su konzervatori i Grad Split. Zagrebačka tvrtka plaća mjesečnu zakupninu od 4375 kuna s uključenim PDV-om te fiksni iznos od 700 kuna za potrošenu električnu energiju, što je malo više od 500 kuna.

image
Duje Klarić/Cropix

No, nekoliko stvari nam je zapelo za oko. Prvo je pitanje kako je odabrana zagrebačka tvrtka, odnosno zašto nije bilo javnog poziva. Druga stvar je fiksni iznos za potrošnju električne energije. Zbog čega se ne naplaćuje po potrošnji, pogotovo u vremenima kada stalno slušamo o povećanju cijene struje?

Jednostavna matematika

I treće je sama produkcija reklamnog sadržaja. Naime, u ugovoru je navedeno da će se na ekranu prikazivati loop u trajanju od 60 sekundi, gdje će se 30 sekundi koristiti za promidžbu HNK Split i sadržaja koje kazališna kuća odredi, a ostalih 30 sekundi bit će reklamni sadržaj koji će tvrtka “Go2Digital” prodavati svojim komercijalnim klijentima. Pola-pola, pošteno.

U srpnju i kolovozu odlučili smo zastati ispred panoa i pobrojati reklame koje se vrte.

Sredinom srpnja u jutarnjim satima prikazan je krug od 75 sekundi u kojem je bilo prikazano pet reklama po 15 sekundi, od čega je samo jedna bila vezana za HNK Split, a ostale četiri bile su komercijalnog sadržaja.

Mjesec dana nakon, u kolovozu nešto malo prije podne, slična priča. Ovog puta do ponavljanja reklama pričekali smo 90 sekundi. Prikazano je šest reklama, ponovno jedna vezana uz splitski HNK, ostale komercijalne.

Jednostavnom matematikom primjećujemo da omjer oglasa u dva navrata nije bio u korist HNK. Povećano je trajanje kruga, ali nije shodno tome povećan i udio reklamnog sadržaja vezan za HNK. Po samoj logici u krugu od 90 sekundi, 45 bi trebalo pripasti HNK-u. Kada smo mi gledali, HNK-u je pripalo 15 sekundi, a 85 je bilo vezano uz komercijalne klijente. Što znači da je tvrtka “Go2Digital” na raspolaganju imala više vremenskog prostora za prodaju, u konačnici i zaradu.

Pitali smo intendanta HNK Srećka Šestana za komentar.

Objasnio nam je kako nije raspisan javni poziv jer je njima zagrebačka tvrtka došla s ovom idejom, koju su u konačnici i prihvatili.

’Ništa nas ne košta’

- Nisam i ne želim napraviti ništa na štetu HNK. Nakon uređenja fasade kazališta moja odluka je bila da se više ne stavljaju veliki baneri kao do sada jer to nema smisla nakon što je sve uređeno. Primjera radi, prije smo za reklame imali one velike “plahte” koje bi visjele sa zgrade, za koje smo na godišnjoj razini izdvajali oko 60 do 70 tisuća kuna samo za radove alpinista. Ovo nas sada ništa ne košta, a imamo bolju mogućnost reklamiranja. Što se tiče fiksnog iznosa za električnu energiju, nema straha, dovoljno nam je to da pokrijemo troškove - objašnjava nam Šestan.

image

Srećko Šestan 

Joško Ponoš/Cropix

Vezano uz udjel reklama splitskog HNK i onih komercijalnih uputio nas je da se za točnu statistiku obratimo tvrtki “Go2Digital” jer oni o tome vode računa i podnose izvješća.

Naglasio je kako je moguće da je sada došlo do odstupanja u omjeru “snaga” u reklamama jer im je pauza u kazališnoj sezoni.

- Mi sada nemamo nama bitnih reklama jer smo svi na godišnjem, ali kada krene sezona i kada budemo imali najava i poziva, sve će se to nadoknaditi - kazao je Šestan.

Za kraj je istaknuo da su na samoj fasadi zgrade HNK ostala samo četiri fiksna oglasna mjesta s plakatima, koja su na tom mjestu bila i prije.

Korekcija parametara

Koji je točan omjer prikazanih reklama HNK Split i onih komercijalnih, pitali smo tvrtku “Go2Digital”, gdje su nam objasnili da HNK Split kao zakupodavac samostalno određuje koji sadržaj i u kojem vremenskom trajanju želi komunicirati na displeju, sukladno ugovoru.

- Isto tako, “Go2Digital” bilježi zapis o iskoristivosti oglasne površine na razini cijele kalendarske godine, pri čemu je postotak ukupno prikazanih promidžbenih poruka za potrebe zakupodavca veći od 50 posto ukupno prikazanih poruka koje su se prikazivale na LED displeju - naveli su nam iz “Go2Digitala”.

image
Duje Klarić/Cropix

Dodali su da su od početka trajanja ugovora pa sve do 13. srpnja imali HNK oglas zastupljen u 66,6 posto prikaza. Dva od tri prikaza, objašnjavaju, odnosno 30 sekundi imao je HNK Split, a 15 sekundi “Go2Digital”.

- Nakon 13. srpnja došlo je do korekcija parametara te su oglasi prikazivani u drugom algoritmu, no HNK oglas je prikazan ukupno 102 posto, sukladno ugovoru, što znači da je algoritam postavljao oglase tijekom dana, no 50 posto prikazanih oglasa bili su oglasi HNK. Ukupno postotak prikazivanje oglasa je i dalje prema važećem ugovoru - odgovorili su nam iz tvrtke “Go2Digital”. •

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2022 07:06