StoryEditor
SplitGdje nam se žuri?

Dolazi li ove godine Božić ranije? Ako je suditi po asortimanu u splitskim trgovinama, Djed Mraz samo što nije stigao; Zašto nas već u sezoni kupanja mame da kupujemo božićne jelke?

Piše Ana Franić
1. listopada 2019. - 09:10

'ČOVJEČE, VRATI SE SEBI, DOK JOŠ IMAŠ KOME'

Božić, kako mnogi govore, najljepše je doba godine. Vrijeme je to koje djeca s nestrpljenjem iščekuju, a obitelji se okupljaju u punom broju.

Mnogi smatraju kako blagdansko doba počinje kada Coca-Cola izbaci svoju tradicionalnu božićnu reklamu, dok druge krene hvatati božićni duh uoči prosinca kada počne kićenje grada i police u trgovinama preplavi novi blagdanski asortiman.

Bilo kako bilo, imamo osjećaj kako svake godine božićni duh stiže sve ranije i ranije.

- Ljeto je završilo prije nekoliko dana, iako se još uvijek ćuti u zraku. Svit se još kupa, a ja šetan prije desetak dana po jednoj butigi i na policama ugledam asortiman za sve popularniju "noć vištica", ma šta god to značilo. Ne znam, možda to ima nekakve veze s "crnim petkom" kojeg već dugo spominju.

S druge strane police, pravo blagdansko ludilo. Moja tuga pa i ljutnja u tom trenu bila je ogromna, pa je li moguće da se polako u većini stvari pretvaramo u poremećenu Ameriku. Je li moguće da preuzimamo sve više njihovih običaja? Je li moguće da ne možemo zadržati ništa od svoje lipe tradicije?

Davno je naš dobri barba Ljubo rekao: Ej čovječe, vrati se sebi dok još imaš kome! - poslala nam je čitateljica skupa sa fotografijama koje pršte bundevama, maskama, a s druge strane božićnim kuglicama, malim borićima i ostalim dekoracijama.

U neke trgovine božićni ukrasi stigli su već prije dva tjedna, a sigurno smo da će brzo preplaviti i sve ostale.

Što se točno događa i zbog čega se božićni ukrasi pojavljuju u prodavaonicama već u rujnu pitali smo Vedrana Vereša, direktora medijske agencije UM u Zagrebu.

- Na našem tržištu je uobičajeno da božićne kampanje oglašivača počinju već u studenom. Takva praksa je prisutna i na većini drugih tržišta. Time se početak "blagdanskog“ ugođaja pomiče na ranije te retaileri također prate taj trend.

Zadnjih godina su već u listopadu bili na nekim mjestima uočljivi božićni ukrasi pa pretpostavljam da su retaileri željeli spremni dočekati početak te požurili s ponudom već u rujnu-  objasnio nam je Vereš.

Nama i dalje nije baš sve ovo najjasnije ili kako je, ne bez ironije, rekla jedna naša sugrađanka 'Sve se mislim 'oću se ić bacit u more ili ću se zaletit po božićnu jelku'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. rujan 2022 18:19