StoryEditor
SplitVRIJEME NAM ISTJEČE

Đogaš o otpadu: ‘S Karepovcem smo već u ‘cajtnotu‘ jer ga moramo zatvoriti za par godina, a zatrpavamo ga biootpadom‘. Rješenje je kompostana, evo gdje ‘pikira‘ lokaciju

Piše Milena Budimir
6. lipnja 2022. - 13:04

Nema boljeg mjesta do Karepovca za ilustrirati veliku splitsku boljku, ustvrdio je HDZ-ov kandidat za gradonačelnika dr. Zoran Đogaš, predstavljajući upravo pred vratima odlagališta otpada svoje zamisli i ideje o dovođenju stvari u red.

- Opet smo u "cajtnotu", Krepovac se mora brzo zatvoriti, odrađena je tek prva faza od tri, a onda ovaj dio grada, koji je defacto već u centru, može postati veliki, gospodarski, izvrstan gradski resurs.

image
Paun Paunović/Cropix

Ono što nam je najvažnije su kompostana i razdvajanje otpada. Ako odvajamo biootpad, a njega je 40 posto, treba ga iskoristiti, a ne njime zatrpavati Karepovac, koji će svoj kapacitet doseći za dvije, tri godine - kazao je Đogaš, naglasivši kako bez sustavnog rješenja radimo stvari koje su besmislene.

Za razliku od prijašnjih gradskih vlada i poglavara - drži kako se kompostana ne bi trebala graditi na Karepovcu, već na području grada Kaštela, a s tim se složio kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović.

- Za kompostanu imamo zemljište na području bivših "Kaštelanskih staklenika". Dobro bi bilo iskoristiti naš potencijal i da sa susjednim gradovima krenemo. Jedan dijalog i zajedništvo može stvarati suradnju. Već radimo na dokumentaciji - kazao je prvi čovjek Kaštela.

image
Paun Paunović/Cropix

Kako bi ilustrirao suradnju s Kašetalnima, Đogaš je progovorio o željeznici koja nas spaja, od Splita do Zračne luke i Trogira.

- Jedina stvar je usuglasiti trasu, ali ne može to Split nametnuti Kaštelima, nego moramo to dogovorno riješiti. Zapostavljeni smo, ali to je i naša, a ne samo državna krivica, pogotovo što se tiče željezničke infrastrukture - kazao je Đogaš.

Ivanović je priznao kako Kaštela nisu bila zadovoljna trasom o kojoj se razgovaralo i oko koje se gradila ideja o brzom gradskom vlaku.

image

Denis Ivanović, Zoran Đogaš te Toni Piplica

Paun Paunović/Cropix

- Nismo bili zadovoljni s određenim trasama koje su nam bile ponuđene, bilo je nesuglasica između Andre Krstulovića Opare i mene, ali u suradnji s HŽ-om našli smo rješenje - kazao je i objasnio kako će jedan dio pruge ići uz državnu cestu, od Zračne luke do Kaštel Kambelovca, a onda bi se odvojila na prugu koja vodi do Splita.

Jedan gradonačelnik i jedan pretedent na to mjesto su se složili kako je riječ o dobrom projektu, u kojem je resorno Ministarstvo spremno iz EU fondova financirati trasu.

Ukoliko se "karte poslože", kako se obojica nadaju, obećali su kako će im koordinacije između Splita, Kaštela i Solina biti na tjednoj razini, jedino zajednički mogu rješavati probleme.

'Bez Lećevice se Karepovac ne može riješiti, Split mora biti partner'

Upitan zašto je uvjeren kako će ovoga puta biti pozitivnih pomaka, kada već 17 punih godina HDZ-ova vlast nije uspjela završila završiti, a niti započeti Regionalni centar Čisti okoliš u Lećevici, Đogaš je kazao:

- Karepovac se ne može riješiti bez Lećevice. Split mora ući u projekt kao partner i pogurati ga. Kasnimo, zato sve stavljam na stol s rješenjima. Ovdje se događa promjena, kandidat sam kojega je HDZ predložio kao nezavisnog, nestranačkog, onog koji će drukčije voditi priču i upravljati, kao kandidata koji ima iskustvo i skuplja tim stručnjaka.

HDZ je partner, podupro je ideju. Zašto se neki ponašaju kao da ne razumiju što znači ta promjena, taj iskorak, to morate njih pitati. Očekivao bih da znanstvenici znaju što znači promjena - kazao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. kolovoz 2022 02:23