StoryEditorOCM
Splitprati ih 50 godina

‘Bolje je bilo Pepeljugi‘: Splićanka izanalizirala stanje gradskog prijevoza, ponudila rješenja; Zahuktala se rasprava

Piše M. Dr.
29. svibnja 2023. - 20:51

Gradska tvrtka Promet Split prije više od mjesec dana krenula je u reorganizaciju mreže linija javnog gradskog prijevoza kako bi ih, kazali su tada, svoje usluge učinili još dostupnijima i dodatno ih prilagodili stvarnim potrebama svojih korisnika.

Građani još do 01. lipnja ove godine mogu ispuniti online upitnik i poslati svoje prijedloge.

Činjenica je da je autobusnih linija odavno trebalo biti daleko daleko višea povezanost mrežom autobusnih linija gušća. Realno stanje Prometa izanalizirala je naša sugrađanka, koja, kao netko tko se vozi 50 godina Prometovim busom, zna problem u dušu i molim Promet Split.

Evo što je objavila na grupi ‘Split i oko Splita‘.

- Bolje je bilo Pepeljugi nego Splićanima: imala je kočiju u ponoć a Splićani imaju samo četiri linije i to br. 3, br. 6, br. 10 i br. 18 koje ih voze iz centra grada natrag kućama iza 23 sata i to: bus br. 3 zadnji polazak u 23,30, bus br. 6 u 23,15 vikend, bus br. 10 u 23,20 i bus br. 18 u 23,30. Vjerujem da ima puno Splićana koji rade iza ponoći i nemaju prijevoz.

Kako se vidi, ogroman dio Splita nije pokriven autobusima iza 22,30 (ne vozi bus br. 9, bus 15) gdje živi najveći broj Splićana.

Bus br. 7 ne vozi subotom popodne, nedjeljom i blagdanom a bus br. 14, koji jedini direktno spaja Brda, Bol i Plokite sa bolnicama Firule i Križine vozi samo liti.

Bus br. 12 je premali za ogroman broj putnika koji ga na rivi već napune, a vozi svakih 1,15 sati, tako da na Mejama više ne mogu ući putnici koji stignu sa 7-com i 8-com.

Kako Split bilježi i milijun posjetitelja godišnje a najviše ih dolazi liti, gradski prijevoz treba poboljšati zapošljavanjem većeg broja vozača i povećati broj polazaka autobusa.

Kao netko tko se vozi 50 godina Prometovim busom, znam problem u dušu i molim Promet Split i Grad Split da nađu rješenje za dobrobit svih i domaćih i furešta a ne samo da formalno "šminkaju" postojeće linije a kako sam shvatila iz njihovog upitnika.

Ako sam nešto falila, skužajte i ispravite me i fala na čitanju - zaključila je svoj post ova Splićanka.

Zahuktala se i rasprava.

- Jeste ovaj prijedlog uputili Prometu?- odmah su je priupitali.

- A ne bi skodilo povezat jug i sjever naseg poluotoka direktnim linijama. Uvesti jednu kruznu u oba smjera BEZ centra grada. Npr Velebitska i Poljička pa do Kile ili Lovrinca- bilo je i drugih prijedloga.

‘Ne može svatko gonjat bicikl‘

- Ajde ok još i nekako noć, po meni je tu uvijek bolje podijeliti taxi nego pješačiti. Ali da 7 ne vozi od subote u 15 do ponedjeljka ujutro, a i kad vozi vozi ono svaku sat vremena. I to ono vozi jednom od dvije najvažnije prometnice u gradu. Sramotno!!! Oni forsiraju bicikle. Pa ne može svatko gonjati bicikl - objasnio je netko.

- Imam dojam, a nadam se da sam u krivu skroz, da je tu neku dogovor s taksistima. Dvije noćne linije su prije postojale, iako nažalost samo vikendom, al iz nekog razloga su ukinute. Kad san pisala i tome lani, ljudi su govorili da šetam do doma - kazala je jedna gospođa.

- Meni je nepojmljivo da grad poput Splita nema buseve iza 23h. I to posebno u ljetnim mjesecima.

Smatram da bi promet trebao biti nonstop u pokretu. Iza ponoci bi trebalo barem svakih 1h da ima poneka linija. Tih 6 h pauze od 23h pa do 5,6 ujutro je puno previse. Koda smo neko selo.

U prijevodu, ako nisi baš iz Splita i ne radiš u Splitu si totalno odsječen ako ne voziš. Naravno, uvijek mozeš uzeti taksi, ali onda neka smanje cijene pokaznih koje su skupe, a ne mogu ti pružati usluge 24h dnevno - komentirali su.

- Javni gradski prijevoz u Splitu i široj okolici odavno već nema smisla i ne odgovara potrebama suvremenog doba.

Prvo, odavno više nema Jugoplastike a i 30 godina poslije velika većina autobusa još uvijek prolazi tuda.

Drugo, dok je na istoku grada sve više sadržaja koji privlače ljude istovremeno JGP ne prati takve trendove.

Treće, svi autobusi koji u Split dolaze iz sva tri smjera (Omiša, Trogira i Klisa) ulaskom u administrativno područje grada Splita, rade nepotrebno isti put- dodao je jedan naš sugrađanin.

‘Pratim prazna obećanja‘

- Istina je da su im i dnevne linije katastrofa pa me ne čudi što nema noćnih, mnogo puta se pitam jel uopće i voze dnevne linije. Obnovili su vozni park, napunili kancelarije ali više nemaju vozača koji će vozit autobuse i to im je najveći problem.

Čak 30 godina pratim njihova obećanja kako će popraviti bolju povezanost, povećati broj polazaka, pokrenuti što više ljudi da koriste javni prijevoz, ali sve ide suprotno i nizbrdo od obećanog, samo se povećao broj korisnika. 

Općenito je žalosna politika uprave i vlasnika Prometa

-  Podrška velika. Ali ovo proslijedite i Prometu i gradonačelniku i svima koji ne koriste bus jer oni ovako uređuju promet po Splitu. Baš su sposobni, a sezona već počela - zaključili su mnogobrojni na kraju ove rasprave.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 04:14