StoryEditor
Splitvelik izazov

Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice grada Splita: Naša je šansa u ‘cestovnim‘ turistima

1. svibnja 2020. - 22:06
Mislimo na sutra
Nikola Vilić/Arhiv/HANZA MEDIA

Pandemija koronavirusa postavila je velik izazov pred cijeli svijet, a u trenutku kada još uvijek vrijedi poruka #ostanidoma, posebno je na udaru turistički sektor.

Na temu - kakve se turističke aktivnosti mogu očekivati u vrijeme ove krizne situacije, razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice grada Splita Alijanom Vukšić.

- U krizi je prije svega važno strateški i pozitivno razmišljati. Situacija se mijenja iz dana u dan, svako tržište ima specifičnu situaciju, stoga pratimo i preporuke nacionalnih nadležnih tijela i onih svjetskih poput UNWTO-a, s time da posebno pratimo stanja na našim vodećim tržištima, u Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj i Francuskoj, ali planiramo i usmjerenost na ona tržišta koja u ovoj situaciji budu najstabilnija – veli nam direktorica TZ-a Split Alijana Vukšić, te ističe kako se u ovakvim kriznim situacijama prije svega mora razmišljati o promjeni ciljanih tržišta.

- Pritom se moraju sagledati sve važne činjenice; primjerice, veći broj putovanja realizirat će se iz cestovno dostupnih destinacija pa ćemo na taj način i usmjeriti komunikaciju. Vrlo je važno staviti naglasak na one turističke proizvode koji u danoj situaciji imaju veću potražnju, odnosno, prepoznati koji su to proizvodi. Imamo prednost što je Split sa svojom okolicom destinacija koja nudi cijeli spektar turističkih proizvoda tijekom cijele godine. Tako ćemo kroz komunikaciju staviti naglasak na one proizvode koji omogućavaju ljudima da zadrže socijalnu distancu poput sportsko-rekreacijskog i nautičkog turizma, ali i zdravstvenog turizma, jer ako se mjere i ublaže, procjene su da bi socijalno distanciranje moglo potrajati sve do 2022. godine – kazuje naša sugovornica, dodajući kako su od prvog dana krize nastavili komunikaciju sa svojim partnerima i turistima, što preko društvenih mreža, što internim kanalima, osluškujući u međuvremenu procjene stručnjaka o mogućim scenarijima i kretanju turista.

VisitSplit

- Koristim priliku najaviti kampanju TOGETHER IN SPLIT kojom ćemo, kao i mnoge destinacije, kreativnim sadržajima inspirirati ljude da maštaju o trenutku kad će opet moći uživati u ljepotama našega grada i regije. Tako ćemo turistima poslati poruku da smo skupa iako smo razdvojeni. Ovom kampanjom, osim poruke zajedništva s turistima, želimo prvenstveno poslati i poruku zajedništva svim turističkim djelatnicima Splita. Pozvat ćemo djelatnike svih naših agencija, hotela, muzeja, turističke vodiče..., da se priključe toj kampanji. Cilj nam je zajedničkim snagama povećati vidljivost Splita, prvenstveno na društvenim mrežama, te komunikacijom ostalim digitalnim kanalima, jer je taj oblik komunikacije sada ključan. U ovoj prvoj fazi kampanje na našem Facebook i Instagram profilu VisitSplit očekuju nas brojne zanimljivosti poput rubrike "Conference call" kroz koju će nam se javljati naši turistički vodiči sa zanimljivim pričama o Splitu, "Heritage quiz" - kviz znanja o kulturnoj baštini Splita, te zanimljivim pričama iz našeg magazina Welcome. Tu su i recepti naših restorana i hotela kroz rubriku "Cook o'clock" i brojne druge zanimljivosti – najavljuje direktorica.

- Činjenica je da su očekivanja od ove sezone u odnosu na rekordnu prethodnu godinu vrlo mala, samo 10 do 15 posto, a prema procjenama Instituta za turizam, značajnija stabilizacija tržišta dogodit će se krajem sljedeće godine, pa ćemo u skladu s time usmjeriti određene aktivnosti. Naravno, napominjem da je promjena situacije iz dana u dan moguća, stoga redovito pratimo promjene na svim tržištima. Svi ćemo snositi teret ove krize, pa tako i sustav turističkih zajednica ostaje bez prihoda, ali sigurna sam da ćemo zajedno prebroditi ovu situaciju uz pomoć svih mjera i Vlade Republike Hrvatske, ali i lokalne vlasti, odnosno Grada Splita. Spremni smo dati sve od sebe da uz minimalna ulaganja donesemo dobrobit našoj lokalnoj zajednici – poručuje direktorica Alijana Vukšić, a na naše pitanje ima li šanse da turizam zaživi, kaže:

- Turizam je najpogođeniji sektor u korona-krizi i trebat će vremena da se sustav stabilizira. Ovo je prilika da gradimo odgovoran i održiv turizam temeljen na kvalitetnoj ponudi i pravilno usmjerimo komunikacijske poruke. Situacija u kojoj se nalazimo dodatno naglašava važnost razvoja ostalih grana gospodarstva. Šanse da turizam zaživi ovise isključivo o epidemiološkoj situaciji i pridržavanju propisanih mjera i uputa. Mi smo kao turistička zemlja trenutačno u jako dobroj situaciji jer smo ojačali sliku zdravstveno sigurne destinacije, ali sve je još vrlo neizvjesno jer se situacija može promijeniti, a uvelike ovisi i o epidemiološkoj slici na emitivnim tržištima.

Gosti, čekamo vas

Ako nam turisti i dođu, kako bi to moglo izgledati?

- Turizam je jednim dijelom moguć ako se svi pravilno prilagodimo situaciji i uputama. Split nudi i niz sadržaja na otvorenom koji omogućavaju održavanje socijalne distance i upravo te sadržaje ćemo nastojati maksimalno predstaviti domaćim gostima u drugom dijelu kampanje. Kad su u pitanju strana tržišta, pratimo daljnji razvoj epidemiološke situacije i mjera uvedenih na višim razinama poput "korona-putovnice" i u skladu sa svim tim kroz komunikaciju ćemo naglašavati specifičnu ponudu.

Za kraj ću citirati poruku naše kampanje kojom želimo naglasiti ohrabrenje jer moj tim i ja u ovoj situaciji vidimo priliku za nove početke, nove ideje i prije svega priliku za zajedništvo koje nam svima često nedostaje.

"Svijet je stao, jer je to bio jedini način da opet krene. Ljudi su se razdvojili, jer su samo tako mogli pomoći jedni drugima. No, uskoro će putovanja opet donijeti snagu i ljubav u naše živote, u ljudskoj je prirodi da se kreće i da putuje. A tada, Split je tu da vam ponudi svoju ljepotu, baštinu, životni stil. Čekamo vas, bit ćemo opet zajedno u Splitu" - poručuju iz Turističke zajednice grada Splita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. lipanj 2021 22:23