17:55
Potpuno očekivano, gotovo da i nije vijest, zamjenik gradonačelnika Bojan Ivošević ‘nije pogodio, ali nije ni falio‘ omražene političke oponente iz HDZ-a, one na državnoj razini naime.
Podsjetio je na višegodišnje zapostavljanje Splita i okolice po pitanju realizacije prometne infrastrukture, ali i da je ‘Split zakočen državnom birokracijom‘ te da bi se ‘možda građani Dinarida trebali pobuniti kako bi i mi dobili koju zaobilaznicu‘.
Sve to, naime, kao reakciju na izlaganje Igora Stanišića, (HGS) koji je, uz pohvale inicijativi, naglasio da je Split urbanistički nedovršen grad, da ne zna u Banovini niti jednog zaposlenog prometnog stručnjaka te da je potreban pritisak prema Vladi poput Rijeke koja ‘uspješno lobira za svoje prometne interese‘.
Dobro, rasprava je okončana miroljubivo, Stanišić je replicirao s ‘jeste li iti jedan prometni projekt napravili i prezentirali Vladi RH, a oni odbili?‘
- Jesmo, evo Istočna obala. Prihvaćen je od Ministarstva, oni ga sad dalje razrađuju, nadam se da će ga realizirati - kratko je dogradonačelnik Ivošević replicirao.
Onda su se ‘dohvatili‘ gradonačelnik Puljak i SDP-ov (jedini) vijećnik u Gradu Splitu Davor Matijević, ali samo kratko, oko obećanja i rokova...
Na kraju je Plan održive mobilnosti Grada Splita do 2030. godine usvojen je jednoglasno, s 27 ruku u zraku svih prisutnih vijećnika. Malu pauzu proglasio je predsjednik GV-a profesor Željko Domazet, govorilo se o maloj turi vijećnika po Tehnološkom parku, kako bi se upoznali s objektom.
17:20
Dosta detaljno i precizno je izvijestila o dokumentu (koji je inače razrađen na 134 stranice) Vedrana Franić, pomoćnica pročelnice Službe za razvoj grada Antonije Eremut Erceg.
I ona je naglasila obrnutu piramidu utjecaja, detalje o studiji, odnosno Planu održive mobilnosti Grada Splita do 2030. godine, nešto kasnije je još preciznije pojasnio Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu koji je surađivao na izradi Plana.
Rasprava je krenula očekivano, s Tomislavom Šutom ispred kluba vijećnika HDZ-a, koji je ponovio neke kritike (da nije napravljen niti metar novih biciklističkih staza u mandatu ove vlasti, nula je broj novonabavljenih javnih bicikli,...), ali i kazao da će njegova stranka ipak podržati Plan.
U međuvremenu mala digresija, uvjeti su u Tehnološkom parku ipak bolji od onih u Banovini: dostupni su sudionicima rasprave kolačići, kavica i mineralna...
17:15
Krenula je tematska sjednica o održivoj urbanoj mobilnosti Grada Splita do 2030. godine i sustavu socijalne skrbi.
- Zatekli smo ovaj plan koji je bio u jednoj fazi koja je bila dosta, dosta napredna, moram reći. Jedan moderan, dobar plan kojeg smo dovršili - nije za one slabijeg srca ovo priznanje prethodnim vlastima (dakle i HDZ-u) u Splitu dao gradonačelnik Ivica Puljak. Nastavio je zatim o detaljima plana urbane mobilnosti, odnosno ključnih aspekata cijelog projekta.
- Do sada je promet bio fokusiran na osobne automobile što je dovelo do jednog zagušenja, lošije kvalitete života, zagađenja okoliša. Ovaj novi plan urbane mobilnosti daje fokus na pješačenje, bicikle, javni promet, a naravno da automobili neće nestati...‘ - naglasio je Puljak, dodajući da je ‘najlakše sagraditi garaže‘ (‘nije ni to lako‘, ispravio se gradonačelnik) te da će uskoro graditi još najmanje pet garaža kako bi se promet i automobili preselili ispod zemlje, a iznad se posadilo zelenilo, te građanima omogućili drugi sadržaji.
Nastavio je gradonačelnik o budućnosti i planovima, ne propustivši ponovno ‘dotaknuti‘ nacionalnu vlast zbog loših cesta na prilazima gradu za koje je zadužena država.
RANIJE:
Ako i nije toliko neobična ura zasjedanja Gradskog vijeća – početak tematske sjednice zakazan je za 16 sati – zato je lokacija premijerna! Okupili su se naime gradski vijećnici u ganc novoj zgradi Tehnološkog parka na Dračevcu!
To vam je ono na rubu Splita, sjeveroistočno, gdje je bila nekadašnja vojarna 4. Gardijske brigade, a nešto svježije iseljeni Općinski sud u Splitu. Koji se, ima tome evo godinu dana, vratio gdje pripada, u središte Splita u Gundulićevu.
Dvije točke dnevnog reda su: rasprava o održivoj urbanoj mobilnosti grada Splita do 2030. godine i sustavu socijalne skrbi Grada Splita! I upravo je odabirom lokacije za ovu prvu gradska vlast željela pokazati u kakvom smo problemu svi skupa – na prilazima Splitu, u ovom slučaju na izlazima iz grada, nešto prije 16 sati vlada takav kolaps da nije čudno da su kasnili pojedini vijećnici pa i mediji...
To je dakle priređeno za one koji eventualno ne znaju što se događa s prometom u gradu u te vršne sate, valjda su sada svi shvatili koliko se toga izgradilo, koliko novih prometnica ima na prilazima Splitu. Not! Dio motivacije za lokaciju je i nova zgrada Tehnološkog parka, mora se pokazati učinjeno.
Dobro, toliko o prvoj točki dnevnog reda, tu će se valjda postići konsenzus. Trebao bi i oko druge točke, socijala je u pitanju, valjda neće biti nekog (pretjeranog) politiziranja...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....